Menthanol?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
hoi allemaal. zal ik jullie dan maar eens uit de dromen helpen...? zonder aanpassing van de motor kan je niet normaal rijden op nitro methanol. ik heb zelf diverse test gedaan met tornado 25% brandstof van mijn modelauto,de bike blijft lopen en wil niet meer uit!!de bougie blijft dus uit zichzelf gloeien!! hij loopt onregelmatig en hapert een beetje!! met een powerfilter en een iets kleinere sproeier dan standaard gaat het al iets beter,maar nog niet veel harder!! voor echte resultaten (en veilige!!) dien je een walbro vlinder carburateur te hebben,powerfilter,aangepaste cilinderkop met speciale bougie en heel goede koeling. zoek maar eens op google duitsland naar : fg marder nitro methanol, dan vind je een simpele uitleg. mvg. bjorn
bijna vergeten : maar als de motor alle aanpassingen heeft gehad is er een vermogen winst te behalen tussen de 25 en 50% afhankelijk van het nitro methanol gehalte!! dat is dus niet mis!! kostenplaatje zal rond de 400 euro liggen. dus het is wel degelijk mogelijk om snelheden boven de 100 te halen hiermee,maar een chinees minibikeje lijkt me hiervoor geen goede keus,is niet echt goede kwaliteit,als je echt zoiets van plan bent kan je beter een polini of grc pakken,of een blata elite,liefst een watergekoelde. ik zal binnenkort wel een linkje plaatsen hier met voorbeelden van modificaties van het blok. mvg. bjorn
-
- forum gebruiker
- Berichten: 572
- Lid geworden op: do 20 jan 2005, 17:28
- Locatie: witmarsum
- Contacteer:
klopt en de rest Methanol met een beetje olie maar methanol is nog steeds agresiever dan benzine dusssskillian schreef:Btw Nitro is onwijs duur je betaald voor 1 liter al 11,00 euro en voor 2,5 liter 23,00 met ongeveer 16 procent nitro er in
hij loopt er altijd harder door.
stock-cars lopen op methanol
-
- spammer
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
- Locatie: friesland
ik ga dit dus mooi neit proberen, wat heeft het voor nut!
als ik de prijzen voor de brandstof zie dan kan je in plaats van ongeveer 8 liter alweer een bigbore kit op je mini hebben en 10 liter later een andere cabr. , weer 10 liter later een technigas gp1 uitlaat
verspilling van je geld en van je bike dus...
als ik de prijzen voor de brandstof zie dan kan je in plaats van ongeveer 8 liter alweer een bigbore kit op je mini hebben en 10 liter later een andere cabr. , weer 10 liter later een technigas gp1 uitlaat
verspilling van je geld en van je bike dus...
- janzzuh
- forum gebruiker
- Berichten: 806
- Lid geworden op: zo 12 feb 2006, 20:15
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Dieselmotor heeft geen bougie, is zelfontbrandingsmotor. Dat wil zeggen dat het brandstof/lucht mengsel ontbrand door de druk en dus de temperatuur ervan. ( sorry voor deze nerd actie )Baan schreef:Maar die Nirto rc blokjes werken weer heel anders, een soort diesel met een gloei spiraal. kweet niet of het wel goed is voor je bougie. Het is ook nog eens een andere verbranding. Wel een voordeel is dat dat nitro van zichzelf al goed koud is waardoor je misschien een betere koeling hebt.
Ik zou het zelf niet doen, maar wie ben ik.
En toch wil ik wel weten of het werkt.
[img]http://70.85.240.179/6420/101/emo/francis.gif[/img]
Hij zegt dan ook nergens dat een dieselmotor een bougie heeft!janzzuh schreef:Dieselmotor heeft geen bougie, is zelfontbrandingsmotor. Dat wil zeggen dat het brandstof/lucht mengsel ontbrand door de druk en dus de temperatuur ervan. ( sorry voor deze nerd actie )Baan schreef:Maar die Nirto rc blokjes werken weer heel anders, een soort diesel met een gloei spiraal. kweet niet of het wel goed is voor je bougie. Het is ook nog eens een andere verbranding. Wel een voordeel is dat dat nitro van zichzelf al goed koud is waardoor je misschien een betere koeling hebt.
Ik zou het zelf niet doen, maar wie ben ik.
En toch wil ik wel weten of het werkt.
Voorgloeiers heeft een diesel wel. En het mengsel verbrand door de extreme wrijving (druk)!
Sorry voor deze nerd actie maar als je het doet doe het dan goed.