##KOPPELING CHINESE MINIBIKE'S NU EIGEN HK KOPPELING ##

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

stevie-tai chi

Bericht door stevie-tai chi »

heel lang..!

als je hem goed onderhoud.. :P
Laatst gewijzigd door stevie-tai chi op ma 30 jan 2006, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Dat ligt er wel aan,hoe je met je bike omgaat en hoe vaak je rijdt...
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

ik denk dat ik erg vaak ga rijden, maar niet wild ofzo.. :D
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Hallo

Foto's draaien weer.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gast

Bericht door Gast »

Ideaal al die info van hank

Ik heb alleen eenvraag.

Ik rijd om te beginnen op een tai chi met 17,5 mm carb met carbon membraan verder standaard.

zijn er ook afstel gegeven daarmee bedoel ik hoe lang moet het veertje zijn van een originele koppeling.
ik weeg zelf +/- 75 kg

Dan heb ik een klein beetje een uitgangspunt , of moet ik daar juist niet beginnen.

Ik heb eventueel wel intresse in een setje gewichtjes , als dat tenminste past op een originele tai chi


Groeten Sytze
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

sytze81 schreef:Ideaal al die info van hank

Ik heb alleen eenvraag.

Ik rijd om te beginnen op een tai chi met 17,5 mm carb met carbon membraan verder standaard.

zijn er ook afstel gegeven daarmee bedoel ik hoe lang moet het veertje zijn van een originele koppeling.
ik weeg zelf +/- 75 kg

Dan heb ik een klein beetje een uitgangspunt , of moet ik daar juist niet beginnen.

Ik heb eventueel wel intresse in een setje gewichtjes , als dat tenminste past op een originele tai chi


Groeten Sytze
Hallo

Met gewichtjes en mijn veren is het uitgangs punt 21,5 mm +/- 8400 toeren.

Ja de gewichtjes passen op deze koppelingen, daarnaast geef ik het advies om ook zeker goede veren van mijn te plaatsen, namelijk wanner de schoentjes zwaarder zijn ga je het met orginale veren helemaal niet redden.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gast

Bericht door Gast »

precies ja lijkt me wel wat zou je me een prijs opgaaf kunnen sturen via de mail?

En zou je het materiaal op kunnen sturen, ik woon namelijk vlak bij leeuwarden dus dat is me net te ver rijden.

Gr Sytze
Gast

Bericht door Gast »

Heb je door strakkere veren minder slip, sorry hoor ben nog niet zo heel
bekent me minibike's :oops:

RaFaeL
Laatst gewijzigd door Gast op do 16 feb 2006, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

Volgens mij grijpt hij alleen later aan en heeft dit geen zit tegen slip :roll:

Grt Rik
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

de winter schreef:Volgens mij grijpt hij alleen later aan en heeft dit geen zit tegen slip :roll:

Grt Rik
Hallo

Als je de schoentjes zwaarder maakt (wat als resultaat heeft, dat de koppeling over een minder groot toeren bereik slip heeft) zullen ze ook eerder naar buiten komen, om dit toch op het juiste toerental te laten plaatsvinden heb je strakkere veren nodig.
Daarnaast zijn veren van een chinese koppeling niet van de goede kwaliteit verenstaal gemaakt, en doen vrij snel hun werk niet goed meer.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Hank,

er staat dat 8400 toeren een goed aangruippunt is (in de door jou aangegeven situatie). In jou test van een watergekoelde chinees stond dat de minibike 14500 toeren haalde. Geldt dat ook voor een Tai Chi? Er zijn mensen die over 11000 toeren max. praten. In dat geval moet het aangrijppunt lager liggen t.o.v. de powerband toch?

Ik heb geen toerenteller, maar ben wel benieuwd hoe veel toeren mijn tai Chi ongeveer maakt. Die koppeling afstellen lukt ook nog wel zonder toerenteller.

Bedankt
schroefje

Bericht door schroefje »

royal schreef:Hank,

er staat dat 8400 toeren een goed aangruippunt is (in de door jou aangegeven situatie). In jou test van een watergekoelde chinees stond dat de minibike 14500 toeren haalde. Geldt dat ook voor een Tai Chi? Er zijn mensen die over 11000 toeren max. praten. In dat geval moet het aangrijppunt lager liggen t.o.v. de powerband toch?

Ik heb geen toerenteller, maar ben wel benieuwd hoe veel toeren mijn tai Chi ongeveer maakt. Die koppeling afstellen lukt ook nog wel zonder toerenteller.

Bedankt
Ik denk dat jouw bike net de 11000 rpm haalt!! En afstellen kan je eigenlijk alleen goed doen met een rpm teller,Voor jouw bike zal het aangrijp moment rond de 8000-8500 liggen.
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Hoe kan dat dat die watergekoelde bike van de test 14500 toeren maakte en 8 pk haalde? Was dat een getunede v-racer ofzo?

Het aangrijppunt ligt vlak voor de powerband. Khad hem er ook al een keer net erop/overheen gezet, toen heb ik de veren iets teruggedraaid.
schroefje

Bericht door schroefje »

royal schreef:Hoe kan dat dat die watergekoelde bike van de test 14500 toeren maakte en 8 pk haalde? Was dat een getunede v-racer ofzo?

Het aangrijppunt ligt vlak voor de powerband. Khad hem er ook al een keer net erop/overheen gezet, toen heb ik de veren iets teruggedraaid.
Idd als je dat draadje goed had gelezen had je dat kunnen zien (cilinder aangepast,Andere uitlaat etc....)
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Hallo

Het is zo ver de eerste HK koppeling in eigen beheer ontwikkeld en gemaakt.

Gezien de kwalieteit van de chineche koppelingen steeds slechter wordt, ben ik maar begonnen met een eigen koppeling.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

De kwalieteit is vergelijkbaar met die van BLATA, alleen alle aanpassingen kwa voering en gewichtjes en hoogteverstelling zijn hier gelijk in verwerkt.

De asjes zijn 2 tiende dikker, dit is gedaan om het probleem van losrakende segel ringen te voor komen.
Verder is de grondplaat laser gesneden, dit om een nauwkeurige maatvoering te verkrijgen.

Tevens is deze koppeling ook geschikt voor kom 78 (911 replica).
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Plaats reactie