Zelfbouw Blata B1 Replica

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Stefan1981

Bericht door Stefan1981 »

Ik werk er opzich alleen aan als de jongens in de werkplaats 's avonds wat langer doorgaan. Daarom duurt het iets langer als anders. Kleine dingen maak ik in m'n pauze's gedurende de dag.
Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Hoe zwaar is het geheel nu eigenlijk al..? :P :P
Niet dat dat zoveel uitmaakt, maar is toch lekker dik masief staal wat je gebruikt.
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
Stefan1981

Bericht door Stefan1981 »

In totaal weegt het frame zo'n 34kg (berekend). Maar wat tegengewicht kan geen kwaad. Als hij eenmaal af is (minibike) dan is het toch wel fijn dat het frame blijft staan bij een "zuchtje" wind.
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

Stefan1981 schreef:In totaal weegt het frame zo'n 34kg (berekend). Maar wat tegengewicht kan geen kwaad. Als hij eenmaal af is (minibike) dan is het toch wel fijn dat het frame blijft staan bij een "zuchtje" wind.
:shock:
Ziet er allemaal wel goed uit hoor, maar de meeste minibikes(dan heb ik het over een zelfbouw met pia blok enz.) wegen dat in het totaal.

Weet niet of het erg kwaat kan maar toch...

Grt Rik
Stefan1981

Bericht door Stefan1981 »

Maar wat tegengewicht kan geen kwaad. Als hij eenmaal af is (minibike) dan is het toch wel fijn dat het frame blijft staan bij een "zuchtje" wind.
Hiermee bedoel ik dus het gewicht van het frame van de foto's. Niet het frame van de minibike (die moet ik immers nog maken). Als je een heel licht "bouwframe" maakt dan bestaat er de kans dat hij tijdens het maken van de minibike makkelijk kan omvallen.
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

Heey dit ziet er super uit als je zo doorgaat dan heb je denkk strax echt een super bike..!!
ga zo door zou ik zeggen..!! :twisted:
Stefan1981

Bericht door Stefan1981 »

Dankje voor het compliment! Binnenkort ga ik beginnen aan de voorvork. Maar eerst dit ff afmaken. Vanavond ben ik ook nog ff bezig geweest. De steun voor de achteras is nu ook klaar en de steun voor het motorblok is voor de helft klaar. Ik moet nu alleen nog de onderdelen draaien. Maargoed weer ff een paar foto's:

Overzicht zonder motorsteun:
Afbeelding

Achterassteun:
Afbeelding

Overzicht met motorsteun:
Afbeelding

Detail motorsteun:
Afbeelding

Detail borging steunen d.m.v. zeskant:
Afbeelding
Patrickn

Bericht door Patrickn »

wow ziet er prfoessioneel uit !!

maar ook wel stevig 8)
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

Dit vind ik nou een mooi topic om te volgen.
Streven naar perfectie lijkt het motto........ complimenten.....

Richard
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Stefan1981

Bericht door Stefan1981 »

Vandaag heb ik de spanschroef nog even aangepast zodat hij tussen de voor- en achtersteun past. Ik heb hem verlengt met zo'n 230mm en in het midden 8 gaten geboord om hem te kunnen draaien. Waarom zoveel? Je hebt altijd wel eens een moment dat je net niet bij het stelgat komt om hem te draaien. Vandaar een gaatje om de 45º. Net zo makkelijk. Hieronder nog ff het resultaat:

Overzicht:
Afbeelding

Verlengde spanschroef:
Afbeelding

Steun voor het voorwiel met spanschroef:
Afbeelding

Gaten patroon:
Afbeelding

Steun voor het achterwiel met spanschroef:
Afbeelding
stevie-tai chi

Bericht door stevie-tai chi »

je pakt het zeer Prof. aan..!!


dit belooft cker wat moois te word..!!
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Dit word wel wat!! Alleen die steun alleen al ziet er al top uit!!

Succes met je project..

AE
Gast

Bericht door Gast »

Yo,

Ziet er zeker netjes uit. Mooie goeie plannen, alleen hoop wel dat je zo enthousiast blijft:).. wil graag eindresultaat zien.

Daarnaast, een hele constructie maken, om de wielbasis te kunnen verstellen, tsja, Denk dat het toch veel en veel nauwkeuriger is, om gewoon een simpele mal te maken, niks geen bewegende delen, maar gewoon alles eenvoudig maar strak..

ga zo door!

Remy
Stefan1981

Bericht door Stefan1981 »

Enthousiast blijf ik zeker! Het einde is bijna inzicht. De steun voor de motor is zo goed als klaar. Daarna wordt alles elektrolitisch verzinkt tegen het roesten. Ben op het moment ook bezig met het maken van een simpel framepje (beugel) om de tankzit combi te positioneren.

Ik vond dit weer eens wat anders als een "simpele mal", en het werkt wel. Nu heb ik ook een mal die makkelijk aan te passen is als je bepaalde wijzigingen wilt doorvoeren bij een eventuele 2de bike.
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

je zou de steun ook uit kunnen lenen /verhuren..tis maar een id!..

verders w8 ik met smart op de foto's van het bouwsel zelf!!!


s6
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Plaats reactie