schoonmaken van minibike

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

schroefje

Bericht door schroefje »

ruud schreef:Idd ja met rem reiniger krijg je alles goed zuiver.Ik maak met remreiniger ook delen van de koppeling zuiver :)
idd koppeling etc kanje heel goed met remmenreiniger schoonmaken,Maar de rest zou ik niet doen want vroeg of laat vreet het de lak etc weg!!
edgo

Bericht door edgo »

schroefje schreef:
ruud schreef:Idd ja met rem reiniger krijg je alles goed zuiver.Ik maak met remreiniger ook delen van de koppeling zuiver :)
idd koppeling etc kanje heel goed met remmenreiniger schoonmaken,Maar de rest zou ik niet doen want vroeg of laat vreet het de lak etc weg!!
En de lak op de chineesjes steld al niet veel voor, en als er al stukjes lak af gaan dan kun je dit mooi wegwerken met een goede watervaste dikke markerstift, deed ik bij mijn vorige bike :!:
Gebruikersavatar
RACERKE_74
forum gebruiker
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 30 nov 2005, 14:12
Locatie: Helchteren-Limburg-Belgie
Contacteer:

Bericht door RACERKE_74 »

ik gebruik altijd remreiniger en met de comproseur kan je hem ook wa proper spuiten :D
[url]http://img151.imageshack.us/img151/5783/kopievannickyzh8.png[/img][/url]
Gebruikersavatar
Bram_Snoek
forum gebruiker
Berichten: 450
Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 11:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Bram_Snoek »

ik gebruik altijd autopoetsmiddel werkt super ik haal olie, smeer en vuil zo van me bike af :D

greetz Bram
blata b1 replica :D
17.5mm carb
cilinder helemaal aangepast
en nog veel meer :P
DiStefano
forum gebruiker
Berichten: 808
Lid geworden op: do 24 nov 2005, 00:36
Locatie: Rotterdam

Bericht door DiStefano »

gewoon door de wasstraat :lol:
Steven
DiStefano
forum gebruiker
Berichten: 808
Lid geworden op: do 24 nov 2005, 00:36
Locatie: Rotterdam

Bericht door DiStefano »

en jij dan sleutelbeen????? :lol: hoe maak jij hem schoon?????
Steven
Gast

Bericht door Gast »

ik maak een bad en daar doe ik hem in..... haal ik wel eerst het blok er af ander dan weet je het wel en dan met een drooge doek na doen en klaar :lol:
:lol: :D :wink:
Midnight

Bericht door Midnight »

de binnenkant maak ik gewoon met keukenrol schoon. en ik laat de kap weer glimmen met vaseline werkt prima!
Gast

Bericht door Gast »

wd 40 werkt denk het beste je bike is mooi schoon hij glans mooi en als er de keer erop vuil op zit haal je er een doekje over heen en het is eraf.. tip.. :wink:
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Ja kost ook wel wat WD40 :lol:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
ganta

Bericht door ganta »

als je veel rubber op je motor blok hebt moet je naar zo'n tankstation gaan en dan met die pomp oor je banden.. als het goed is blaas je dan zo al het rubber er af..

of maak iets voor op je fiets pomp dat je alles er af blaast..

ik gebruik nu gewoon keuken rol en een vochtig doekje..
Gast

Bericht door Gast »

sorry voor zo een late reactie, maar in de moto73 stond dat je lampolie moest gebruiken.

k heb het geprobeerd en je krijgt alles overal vanaf en vooral je kappen gaan weet glimmen als een spiegel.
Gebruikersavatar
Sharkbite
forum gebruiker
Berichten: 1104
Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
Locatie: Genk(Belgie)

Bericht door Sharkbite »

Midnight schreef:de binnenkant maak ik gewoon met keukenrol schoon. en ik laat de kap weer glimmen met vaseline werkt prima!
Hé daar moet je vaseline niet voor gebruiken he :D :D :D
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
Gast

Bericht door Gast »

ik denk dat je het beste gewoon de kappen eraf kan halen en de boel schoon poetsen.
is ff werk, maar dan heb je ook wat :wink:
Gast

Bericht door Gast »

ToMMoH schreef:sorry voor zo een late reactie, maar in de moto73 stond dat je lampolie moest gebruiken.

k heb het geprobeerd en je krijgt alles overal vanaf en vooral je kappen gaan weet glimmen als een spiegel.
gewone normale lampolie voor in van die lantaarntjes ?:O
Plaats reactie