Miniracer - Nieuwe fotos - gepolijste voorvork - 20-08-2004

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

Koppelings segmenten moet je zo zwaar mogelijk houden en de koppeling met de veren afstellen op het toerental dat je wil dat ie moet aangrijpen.
Als je een niet zo erg aangepaste cilinder etc hebt kan je misschien wel wat van de segmenten afhalen. Als je echter een flink aangepaste setup hebt die veel vermogen heeft moet je de segmenten zwaarder houden omdat ze anders gaan slippen om hogere toerentallen.
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

ja, ik denk dak ook gewoon koppelingetje van adige erindoe..en beetje stelle enz enz..eerst maar eens kijken hoe et gaat lopen..
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

Untiej Mini Racing schreef:ja, ik denk dak ook gewoon koppelingetje van adige erindoe..en beetje stelle enz enz..eerst maar eens kijken hoe et gaat lopen..

Yo


De "Adige" koppeling kun je niks aan stellen!!

MVD koppeling wel, maar is weer veel zwaarder als de Adige!!

Succes

Wim
Gast

Bericht door Gast »

Adige ding hoor ik alleen maar slechte dingen over.
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

hm...dan geen adige....als er ma its in zit:Phaha...

nee..kijk nog wel ff..

en Koen..lukttu met de poortmap?:)
greetz
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

Bram schreef:Adige ding hoor ik alleen maar slechte dingen over.

??

omdat mensen graag slechte dingen vertellen!

De "adige" koppeling grijpt rondom aan, volle segmenten!

de grip van de koppeling is optimaal! slipt absoluut nooit!

en de koppeling is zeer licht! kun je behoorlijk merken in je acceleratie!


he enige nadeel is, naar mijn mening, hij is niet afstelbaar op toerental



Ggrttzz

Wim
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

hmja...

en das eigelijk ook mijn punt....een koppeling die NIET afstelbaar is bij het aangrijpen van et toerental..daar heb ik niet altijd wat aan...en helemaal niet..als je alles optimaal wilt hebben...in verhouding met je getunede blok, aangezien die veel toeren gaat draaie..magdie em laat pakken..

als dit nie goed instelbaar is...moek denkik wat anders zoeken..maargoed..het is denkik el het proberen waard.!
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gast

Bericht door Gast »

Wim schreef:
Bram schreef:Adige ding hoor ik alleen maar slechte dingen over.

??

omdat mensen graag slechte dingen vertellen!

De "adige" koppeling grijpt rondom aan, volle segmenten!

de grip van de koppeling is optimaal! slipt absoluut nooit!

en de koppeling is zeer licht! kun je behoorlijk merken in je acceleratie!


he enige nadeel is, naar mijn mening, hij is niet afstelbaar op toerental



Ggrttzz

Wim
Een koppeling moet juist slippen, dat is nou het hele idee rond een centrifugaal koppeling.
Ik zie alleen maar dingen als: "hij past er niet eens in", "ik krijg hem er niet uit", "hij grijpt niet goed aan" etc etc...
Beter neem je een HZ-bromshop koppeling of een gewone aangepast puch koppeling. Veel sprinters rijden ook gewoon met een puch koppeling, vaak een 2-klauws grondplaat met 3-klauws segmenten erop gemonteerd. Dit heb ik voor mijn blok ook klaar liggen, later komt er nog een zelfbouw koppeling in.
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

ja, was in eerste instantie ook mijn idee, gewoon een puchkoppeling, 2 of 3 klauws, denk 2, en die te verlichten en beetje aan te passen..

gewoon om te proberen
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

Neem gewoon een 3 klauw koppeling. maak de segmenten een gram of 58-60 en maak er een plaat op om je pennen recht te houden en je hebt een mighty fine koppelingetje.
Heb ook een Martin Van Dulmen koppeling geprobeert maar ik vond het 2x niks. De gebruikte remblokken kunnen volgens mij niet tegen olie en gaan ook vreselijk slippen als de koppeling een tijd in de olie heeft gestaan en dit was niet op te vangen met andere veren.
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

owke...dus ik gebruik dan eerst me originele koppelingejte, 3 klauws..en beetje verlichten enz enz...
iemand nog verdere tips en aanmerkingen op me minibike ??!

lles is welkom!

greetz
Untiej Racing
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
racertje

Bericht door racertje »

he, je mini is zeker wel gaaf,
zal ook best hard lopen denk zo te lezen :lol:
succes verder!
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

japjap..moet ook hard gaan lopen

ma gister probleempje tegengekomen
als ik me blok erin hang, komt de bougie te dicht bij het wiel..

dus vandaag ff et middelste horizontale balkje voor me achterwiel eruit halen, en een stukje naar achteren plaatsen..
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Probleem trouwens opgelost...

ik had me blokophangings platen er te LAAG ingelast, zodat me blok te dicht op de grond hing....platen er weer afgehaald...

en ga ze vandaag opnieuw erin maken...dan blok erin...en heb geinformeerd bij mijn woonplaatselijke woonplaats Groothandel....met brommer onderdeeltjes enzo:P...

Polini 65cc konk daar nie mer krijgen...dan ma ergens anders..komt wel goed...
enige membraan cilinder die ze hadden was de 75 Gilardoni...en hoe jammer et ook is..et mag nie... >70cc...

duS..:)..
dan snel spul in 1 keer kopen..geen gezeur..geen goedkope zooi erop..alles goed, alles snel, alles betrouwbaar...

Cilinder (laten) tunen, carters pas maken, krukaswangen vullen, Koppeling iets verlichten, HPI erop, carterhelfden daarna stralen, cilinder erop...alles aansluiten...uitlaatje maken....en inrijden maar...

NOg 1 vraag over het polijsten van mijn spoelkanalen @ carter..

is het beter dit te polijsten ?..of "ruw" te laten..
polijsten lijkt MIJ beter...voor snellere stroming van het mengsel..

Iemand hier een mening over ??...

Greetz
Untiej Racing
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Plaats reactie