Tandwiel!!!

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Tandwiel!!!

Bericht door Gast »

hey, ik heb een voor en achtertand wiel voor m`n minibike met puchblok/naaf. Alleen dit tandwiel heeft veel meer kleine tandjes dan een puchtandwiel van hetzelfde formaat. Nu heb ik 20 voor, alleen daar moet dus een kleinere, mijn vraag is heeft iemand enig idee waar je dat tandwiel kunt kopen?? :?
Gebruikersavatar
jeroenvanel
forum gebruiker
Berichten: 199
Lid geworden op: vr 02 mei 2003, 14:09
Locatie: 's-Gravenpolder
Contacteer:

Bericht door jeroenvanel »

dat zal ik ook graag willen weten en waar kan je een achtertandwiel ervoor kopen en wat voor een en hoeveel tands moet het zijn??
www.t-1racing.tk
Bouke

Bericht door Bouke »

Achtertandwiel van een Tomos +/- 22 tands voor een 14 of 15 tands natuurlijk van een puch verkrijgbaar bij bijna elke bromzaak
Dit dan met een polini 65cc, bing 15,powerfilter en een goede bewerkte drie klauws koppeling Mzzzl Bouke
Gast

Bericht door Gast »

allemaal heel leuk, dat snap ik ook nog wel en ik vraag dat niet, ik heb een minibike ketting, en achter een tandwiel met hele kleine tandjes speciaal voor die ketting, en die moet ik nu dus ook voor voor hebben, iemand enig idee....
rkpdude

Bericht door rkpdude »

Nu ga je een probleem krijgen vrees ik. Met die kettingwielen die jij bedoelt hoort een voortandwiel van 6 of 7 tands. Dit zit normaal rechtstreeks op de krukas. Als jij een puchblok gebruikt is dit tandwiel veel te klein omdat er in het puchblok al een vertraging zit. Dus ik denk dat je een probleem gaat krijgen. misschien kun je wat met distributie kettingwielen wat doen van een auto ofzo... suc6............
Gast

Bericht door Gast »

we hebben nu een 20 tands voor, alleen die is net iets te groot, dus misschien is er iets te vinden met net wat minder tandjes...
Gast

Bericht door Gast »

officiële mini bike tand wielen zijn veel kleiner getand.

ik rij zelf met een 22 achter op een race wiel. zit een hulp stuk tussen wat me tand wiel verbind met achterwiel. deze tanden zijn wel net zo groot als van een puch !!!
Gast

Bericht door Gast »

20 is groot jah, maar daarom nemen we ook wat kleiner, maar ook weer niet zo klein als die officieele polini dingen, want die kunnen veel meer toeren aan dan mijn puch blokkie
Gesloten