mag dit van onze "vriende"

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

Dus...

Verkeersregels zijn over het algemeen luid en duidelijk, deze ook.
Ik quote uit artikel 2 van het RVV 1990:

"De regels van dit besluit betreffende voetgangers zijn voorts mede van toepassing op personen die te voet een motorfiets, bromfiets of fiets aan de hand meevoeren, alsmede op personen die zich verplaatsen met behulp van voorwerpen, niet zijnde voertuigen."

Need I say more?
Gast

Bericht door Gast »

:D het is mij nu wel duidelijk als je geen risico wilt lopen op een boete of inbeslagname van je bike zet je hem dus op een skateboord maar zou hem er wel op vast zetten anders zullen ze wel zeggen ja maar je tilde hem er net op maar die van mij ga ik mooi met de auto of op skateboord vervoeren :D
slipperman

Bericht door slipperman »

Richard D schreef:
slipperman schreef:
Richard D schreef:
zelfs als je een R1 over straat drukt met de handen aan het stuur geld het voor de wet als besturen, en heb je een rijbewijs nodig.
B U L L S H I T
Zo steekt de wet wel inelkaar, ga je er maar eens in verdiepen dan zul je merken dat geen bullshit is
Ik wil er wel om wedden hoor?
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

slipperman schreef:
Richard D schreef:
slipperman schreef: B U L L S H I T
Zo steekt de wet wel inelkaar, ga je er maar eens in verdiepen dan zul je merken dat geen bullshit is
Ik wil er wel om wedden hoor?
Als jij met een voertuig loopt... op de weg, op de stoep of waar dan ook.. met het stuur in handen...motor warm of koud.. ben je de BESTUURDER.... dus zit je in de fout :)

Zekerste weten..

Deze wet bestaat nog niet lang..maar bestaat wel
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
ganta

Bericht door ganta »

dus slipperman, om hoeveel wou je wedden? ben gewoon nieuwschierig :P
Merlin

Bericht door Merlin »

Hahahaha, jullie bedenken de wetten zelf zie ik wel
Ga naar het politie buro en vraag het even zou ik zeggen, dan is dat hele probleem gelijk de wereld uit... :lol:

Gewoon lekker op de (kart)baan rijden en geen domme streken uithalen, dan kun je nog lang van je bike genieten! 8)
Gebruikersavatar
doede46
forum gebruiker
Berichten: 1818
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
Locatie: Mantgum/Hilversum

Bericht door doede46 »

mischien wonen ze wel 100 meter van de kartbaan af, en lopen ze er met de bike heen.. :roll: we hebben het hier niet eens over over straat rijden of iets gehad. :? :oops:
En wetten zelf bedenken? er is gewoon veel onduidelijkheid over..

MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
Gast

Bericht door Gast »

ik zie en paar mense zeggen dat als je bijv. je scooter duwt en je bent nog geen 16/ geen certi dat je dan boete kan krijgen omdat je het bestuurt, daar klopt geen hol van want neem als voorbeeld een auto.
Stel je voor: ik en mn pa gaan en stukkie rijde en we zijn helemaal in the middle of nowhere er is dus niemand behalve en auto met 2 donut etende en koffie drinkende woute die te lui zijn.
de auto gaat kapot. dan mag je de auto ook duwen of je nou 8 bent of 18.
ik mag ook in me eentje de auto van me pa pakken en em door de straat duwen. Nog ben ik geen bestuurder.
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

maak gewoon een karretje voor je fiets of leg kussens en je minibike in een kruiwagen :D
Gast

Bericht door Gast »

Wat een gezeur man als je dat ding gewoon in je handen hebt zal er geen ene plattepet iets van zegge want dat zou inhouden als je bij een motorzaak werkt maar je hebt nog geen rijbewijs dat je die motor nog niet een mag versplaatsen door er tegen te duwen(ik bedoel dus niet erop gaan zitten)
Gebruikersavatar
janzzuh
forum gebruiker
Berichten: 806
Lid geworden op: zo 12 feb 2006, 20:15
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door janzzuh »

nijmegen power schreef:ik zie en paar mense zeggen dat als je bijv. je scooter duwt en je bent nog geen 16/ geen certi dat je dan boete kan krijgen omdat je het bestuurt, daar klopt geen hol van want neem als voorbeeld een auto.
Stel je voor: ik en mn pa gaan en stukkie rijde en we zijn helemaal in the middle of nowhere er is dus niemand behalve en auto met 2 donut etende en koffie drinkende woute die te lui zijn.
de auto gaat kapot. dan mag je de auto ook duwen of je nou 8 bent of 18.
ik mag ook in me eentje de auto van me pa pakken en em door de straat duwen. Nog ben ik geen bestuurder.
Nee, volgens mij heet dat diefstal... :roll: :wink:
[img]http://70.85.240.179/6420/101/emo/francis.gif[/img]
Gast

Bericht door Gast »

janzzuh schreef:
nijmegen power schreef:ik zie en paar mense zeggen dat als je bijv. je scooter duwt en je bent nog geen 16/ geen certi dat je dan boete kan krijgen omdat je het bestuurt, daar klopt geen hol van want neem als voorbeeld een auto.
Stel je voor: ik en mn pa gaan en stukkie rijde en we zijn helemaal in the middle of nowhere er is dus niemand behalve en auto met 2 donut etende en koffie drinkende woute die te lui zijn.
de auto gaat kapot. dan mag je de auto ook duwen of je nou 8 bent of 18.
ik mag ook in me eentje de auto van me pa pakken en em door de straat duwen. Nog ben ik geen bestuurder.
Nee, volgens mij heet dat diefstal... :roll: :wink:
dacht het niet, je hebt dan toch wel de sleutel. anders kan je em neit eens van stuurslot af halen..
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Ach allemaal grote mondjes maar doe nou maar gewoon voor de zekerheid want straks ben je hem wel echt kwijt. Als die agent net die dag door ze vrouw gedumpt is ofzo :lol:
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

of veel bonnen wil maken voor promotie :wink:
Gast

Bericht door Gast »

kleine_duivel schreef:of veel bonnen wil maken voor promotie :wink:
ja zo zijn die sheriff's van tegenwoordig wel jah :wink: :(
Plaats reactie