UITGEBR TEST CHINESE BIKE WATERGEKOELD * NU 50 cc * 10,8 Pk

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Bericht door ab-tuning »

Alles wat op de originele Blata pijp lijkt is gewoon veel slechter dan deze, zelfs op een echte Blata geeft deze uitlaat een stevige verbetering.

En aangezien die chinezen alles kopieren kan je er gewoon van uit gaan dat het voor deze minibike ook geld, onder bijv. een Tai Chi zit ook een andere uitlaat dan onder onze testchinees, maar de maten zijn zo goed als hetzelfde.
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Gebruikersavatar
Sharkbite
forum gebruiker
Berichten: 1104
Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
Locatie: Genk(Belgie)

Bericht door Sharkbite »

Ik heb beide uitlaten hier liggen, zonder en met deuk, zijn gewoon identiek qua vorm van conus en dergelijke.
Wat word er eigenlijk allemaal bij de uitlaat geleverd?
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Bericht door ab-tuning »

Sharkbite schreef:Ik heb beide uitlaten hier liggen, zonder en met deuk, zijn gewoon identiek qua vorm van conus en dergelijke.
Wat word er eigenlijk allemaal bij de uitlaat geleverd?
Alles om hem te kunnen monteren :)
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Gebruikersavatar
SuperBike
forum gebruiker
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 12 okt 2005, 11:15
Locatie: NL.Nootdorp-Pijnacker

Bericht door SuperBike »

Maar dan heb je toch ook nog een einddemper nodig :?:
Ik ben Finn van der Kooij, ik ben nu nog te jong om te minibiken maar de bike staat al vanaf 2008 voor mij klaar, daar heeft mijn opa wel voor gezorgd.
Gebruikersavatar
WEGPIRAAT
forum gebruiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 21 feb 2005, 00:17
Locatie: Kartonnen doos onder de brug. Tussen kliko 123 en 127 in.

Bericht door WEGPIRAAT »

Damned wat een mooie pijpjes. Zit nog steeds te overwegen om eens een Tai Chi/Replica (heel maybe LC) aan te schaffen. Dat zal dan pas gebeuren als ik eerst al m'n bikes het huis uit heb :wink: .

Maar even een vraagje:
Ik heb iets tegen de LC 39cc Chinezen omdat er veel problemen mee zouden zijn maar wat moet er nou precies aan een 39cc AC & LC Chinees gewijzigd worden om deze betrouwbaar te hebben (en te houden) en leuk vooruit te laten komen. Ik hoef niet zoveel mogelijk pk's aan het achterwiel te hebben want als ik een bike voor mezelf heb dan zal die meer als showitem dienen dan dat er werkelijk mee gereden wordt. Misschien dat die heel af en toe een parkeerplaats zal zien of als ik m'n rbw heb dan kan hij af en toe s een kartbaan zien maar veel zal er niet mee gebeuren.
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

SuperBike schreef:Maar dan heb je toch ook nog een einddemper nodig :?:
Die zit er ook bij, met ophang beugel.

En de demper doet ook nog wat hij moet doen "geluid dempen" :wink:
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Hallo

De uitlaat voor de Tai chi is ook gereed, na flink passen en meten en het aanpassen van de eerste bocht is het keurig gelukt.

Afbeelding


AfbeeldingAfbeelding


AfbeeldingAfbeelding


Tevens is deze bike mede bij mijn om te kijken waarom hij niet zo goed loopt.
Dus heb ik met Aad de cilinder eens bekeken, en zijn tot de ontdekking gekomen dat er heel iets wezelijks mis is met deze cilinder.
De poorten hebben namelijk met links en rechts een hooge verschil van 1,9 mm bij de inlaat poorten en 1,2 mm in de uitlaat poort.
Dit is dus tijdens het gieten van de cilinder misgegaan, waarschijnlijk heeft de gietmal niet goed inelkaar gezeten.
Dus de ene zijde staat in timing veelste hoog in timing, dit verklaard dan ook waarom de bike absoluut niet wil trekken.

Hierbij de foto's

Afbeelding
Hier de uitlaat poort zie het ondelinge verschil +/- 1,2 mm.


AfbeeldingAfbeelding
Hier de inlaat poorten +/- 1,8 mm verschil.

Het is dus niet mogelijk dit nog gelijk te zetten daar de timing veel te hoog wordt dan.

Ik wil bij deze zeggen dat we de senday luchtkoeler niet negatief willen neer zetten, maar juist willen aangeven wat de oorzaak is van de problemen.
Ook kan het zijn dat dit een toevals treffer is.
Dus mocht je een luchtkoeler hebben die niet wil trekken dan zou dit best eens een van de oorzaken kunnen zijn.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Hey ziet er netjes uit.
Hank is het toegestaan om met zo,n uitlaat in de fabrieks klasse,s te rijden of mag dit niet ??
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
schroefje

Bericht door schroefje »

ruud schreef:Hey ziet er netjes uit.
Hank is het toegestaan om met zo,n uitlaat in de fabrieks klasse,s te rijden of mag dit niet ??
Modified wel ja.

Enne HANK/ABT mooie cilinder kan ik daar ook 10+Pk's uit krijgen?
Laatst gewijzigd door schroefje op vr 17 feb 2006, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Owh oke :wink:
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

schroefje schreef:Enne HANK/ABT mooie cilinder kan ik daar ook 10+Pk's uit krijgen?
Met wat fantasie in je dromen wel, maar op de baan gaat het niet lukken.


De eigenaar van deze bike had nog een 2e staan (tegelijk gekocht) en daar is de cilinder ook van afgehaald, die cilinder heeft dit probleem niet, dus ik ga er even vanuit dat dit niet een standaart probleem is.
Tevens krijgen we van de leveransier van deze bike een nieuwe cilinder, dus het gaat goed komen.

Zaterdag gaat deze bike op de testbank.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Ben benieuwd naar wat er vandaag uit de tests gaat komen!

Mocht het verschil tussen oude en nieuwe uitlaat groot genoeg zijn, dan houd ik me aanbevolen!

Liep de bike met die foute cylinder helemaal niet goed, of viel er niets te merken (behalve in trekkracht dan)?

Als ik eens tijd heb, zal ik mijn tai chi cylinder even uit elkaar halen. Gewoon om te kijken hoe dat er van binnen uitziet...
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Hallo

Zo vanmiddag getest met de tai chi met een goede cilinder, in de standaart uitvoering (14 mm en orginale uitlaat), nou dat liep voor geen meter de bike kon niet eens op toeren komen op de bank en uiteindelijk toch op toeren viel hij gewoon dood, wilde niet door lopen naar het top toerental.

Daarna de nieuwe uitlaat gemonteerd met een 17,5 mm carburateur.
Waarom gelijk de 17,5 mm carburateur, nou met de standaart 14 mm liep hij gewoon niet goed veel te rijk onderin en te arm bovenin, en gezien er nagenoeg niets is af te stellen kun je het ook niet goed krijgen.

Maar met de nieuwe uitlaat en 17,5 mm carburateur kwamen we uit op 7,5 Pk en met een nette vermogens kromme.
Dus een mooi resultaat lijkt ons, namelijk bij de eerste meting (die niet geheel lukte) kwamen we niet verder als 4 Pk.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Patrick
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2235
Lid geworden op: wo 12 okt 2005, 20:37

Bericht door Patrick »

krijgen we daar ook nog uitdraai van en je levert weer goed werk ben dit topic al tijdje aan het volgen en vind het wel supertjes allemaal
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Mooie uitlaat. Ik denk dat dit toeval is met de cilinder,maar het toch wel vaker kan voorkomen.
Gesloten