Zelfbouw Blata B1 Replica

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Stefan1981

Bericht door Stefan1981 »

Uitlenen of verhuren is een mogelijkheid. Voor de geïntereseerde kan ik er ook één maken. In serie maken scheelt eventueel in de kosten. Maargoed eerst ff deze afmaken. Heb ook alvast m'n blokje uit elkaar gehaald, binnenkort even stralen en dan de onderdelen bestellen.
Stefan1981

Bericht door Stefan1981 »

Nog ff een kleine update van het frame. Ik moest ook nog beugel maken om de kuip te positioneren. Simpele koker van 15x15 en klaar is kees. De kuip zal op z'n plek worden gehouden door een paar draadeinden.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

ziet er goed uit..!! meschien omdat zo te maken dat je het er ook weer af kunt halen..? want meschien dat het wel eens in de weg kan komen te zitten..!!! ik weet niet zeker hoor maar goed meschien een tip..?
grt Silas
Stefan1981

Bericht door Stefan1981 »

Goed opgemerkt! Maar daar is aangedacht. Het "subframe" wordt d.m.v. een boutverbinding gemonteerd. In de koker las ik een moer waarmee ik hem vast bout aan de rest van het frame. Op deze manier maak ik 2 staander's en één ligger (3 delen dus).
Stefan1981

Bericht door Stefan1981 »

Aangezien ik dit weekend toch niks aan m'n frame kon doen omdat het materiaal nog niet binnen is ben ik maar begonnen met m'n blokje. Eerst maar ff al het vet en straatvuil eraf gehaald.

Omdat er een HPI ontsteking op komt en je dat toch een beetje wilt laten zien komt de "ontstekingsdeksel" te vervallen. Hierdoor zit er dus een "rand" waar normaal de ontstekingsdeksel over heen schuift. Deze rand is nu dus overbodig.

Het resultaat:
Afbeelding

Binnenkort gaan ik de spullen voor het blokje bestellen, dan kan ik de spoelpoorten aanpassen en ook het blokje pas maken voor de cilinder (Gilardoni). En als laatst natuurlijk straal ik het blok.
Gebruikersavatar
mark007
forum gebruiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 29 mar 2004, 20:56
Locatie: Dokkum

Bericht door mark007 »

Het ziet er allemaal al mooi uit 8). Maar ga je de carters ook nog stralen of heb je dat nou juist niet tot je beschiking? :lol:
[img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/audi-userbar.jpg[/img]
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

mark007 schreef:Het ziet er allemaal al mooi uit 8). Maar ga je de carters ook nog stralen of heb je dat nou juist niet tot je beschiking? :lol:
Stefan1981 schreef:En als laatst natuurlijk straal ik het blok.
:roll:
Laatst gewijzigd door de winter op zo 19 feb 2006, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
stevie-tai chi

Bericht door stevie-tai chi »

Stefan1981 schreef:Binnenkort gaan ik de spullen voor het blokje bestellen, dan kan ik de spoelpoorten aanpassen en ook het blokje pas maken voor de cilinder (Gilardoni). En als laatst natuurlijk straal ik het blok.

wat staat daar ..?

hij straalt het blok.. ;)



Edit: Yaiks.. net 1 minuut te laat.. ;)
Gebruikersavatar
Twan
forum gebruiker
Berichten: 1573
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 19:58
Locatie: Deurne
Contacteer:

Bericht door Twan »

Stefan1981 schreef:Omdat er een HPI ontsteking op komt en je dat toch een beetje wilt laten zien komt de "ontstekingsdeksel" te vervallen. Hierdoor zit er dus een "rand" waar normaal de ontstekingsdeksel over heen schuift. Deze rand is nu dus overbodig.
:?: :?: :?: Geen ontstekingsdeksel :?: :?: :?:
Zal lekker zijn als je eens valt. Zeker met zo'n draaiende rotor binnen in. Val dan aub niet op of tegen mij aan. Bij mij zijn mijn lichaams delen nog net wel iets waar ik geen rotor van een ander in wil hebben. :roll: :roll:
[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
Stefan1981

Bericht door Stefan1981 »

:?: :?: :?: Geen ontstekingsdeksel :?: :?: :?:
Ik bedoelde eigenlijk dat er geen Puch ontstekingdeksel opkomt. Ik moet nog wat verzinnen, maar er komt er eentje op die wat beter bij de HPI past. Met zo'n orgineel deksel zit er zoveel loze ruimte tussen de ontsteking en het deksel.

Waarschijnlijk vlak ik hem nog een klein stukje zodat het carter helemaal vlak is, nu loopt hij nog wat af bij de 2 schroefdraadgaten (standaard).
Patrickn

Bericht door Patrickn »

ziet er mooi uit !!
sjorsjech
forum gebruiker
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 21:09

Bericht door sjorsjech »

Hallo,

Is het wel verstandig om het blok ook aan de binnenkant te stralen? Dan is de gladheid er ook uit of heb ik dit fout? :roll:

Groetjes, Sjors
**#88#**
www.bikez.tk
schroefje

Bericht door schroefje »

sjorsjech schreef:Hallo,

Is het wel verstandig om het blok ook aan de binnenkant te stralen? Dan is de gladheid er ook uit of heb ik dit fout? :roll:

Groetjes, Sjors
Hier zijn de meningen over verdeeld,De een zegt hoe gladder hoe meer flow,maar hoe ruwwer hoe beter het mengsel word.
sjorsjech
forum gebruiker
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 21:09

Bericht door sjorsjech »

Je moet gewoon lichtelijk opschuren maar stralen dan is het al wat meer ruwer (iets te denk ik zo). Maar polijsten is zeker niet goed maar daar zijn de meeste er al over uit. Toch? :wink:
**#88#**
www.bikez.tk
Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Polijsten is wel vet mooi aan de buitenkant :)
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
Plaats reactie