Is het normaal dat je rijklaarkosten moet betalen voor bike?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gebruikersavatar
SuperBike
forum gebruiker
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 12 okt 2005, 11:15
Locatie: NL.Nootdorp-Pijnacker

Is het normaal dat je rijklaarkosten moet betalen voor bike?

Bericht door SuperBike »

Ik ben nog steeds zoekende naar een minibike, en zag vandaag bij een zaak in Den Haag ( Rehorst ) mooie bikes staan, het viel mij alleen op dat er op de prijskaartjes een extra bedrag voor het rijklaar maken van 60,= euro bij komt. :roll:

Is dit gewoon bij de aanschaf van een minibike???
Laatst gewijzigd door SuperBike op ma 05 dec 2005, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben Finn van der Kooij, ik ben nu nog te jong om te minibiken maar de bike staat al vanaf 2008 voor mij klaar, daar heeft mijn opa wel voor gezorgd.
ganta

Bericht door ganta »

de meeste winkels/particulieren doen dat niet.
mischien moet je hun eens een email sturen en vragen wat zij verstaan onder rij klaar.
mischien dat zij daar mee bedoel bijv afstelen/inrijden/alles controleren enzo..
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

Had idd even gevraagt wat dat dan allemaal wel niet is wand zou best kunnen dat het een andere sproeier is(dus zelf doen) of dat het is dat ze er nog een nieuwe zuiger in moeten doen(laten doen denk ik :? )
Gebruikersavatar
SuperBike
forum gebruiker
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 12 okt 2005, 11:15
Locatie: NL.Nootdorp-Pijnacker

Bericht door SuperBike »

Omdat de zaak op zondag dicht is kon ik niets vragen :wink:

Maar ik denk dat ze het opbouwen uit de doos verstaan als rijklaar maken, maar dat heb ik dan snel verdient als ik het zelf doe. :lol:
Ik ben Finn van der Kooij, ik ben nu nog te jong om te minibiken maar de bike staat al vanaf 2008 voor mij klaar, daar heeft mijn opa wel voor gezorgd.
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Als zo'n chineesje uit de doos komt moet deze nog helemaal nagekeken worden. Als je dat goed wilt doen ben je daar toch effe mee bezig. 60 euro lijkt me dan wel wat veel.

Daniel
Gast

Bericht door Gast »

Dit zijn gewoon 'foefjes' om de prijs van de minibike zelf te drukken. Als je vaker de aanbiedingen op ebay.com ziet dan staan er minibikes voor 40 dollar (!!) maar dan wel met 189 dollar verzendkosten, tel uit je winst!

Denk niet dat men de kosten voor het rijklaar maken aan jouw wil overlaten, dan is de marge op de minibike te laag.
Gebruikersavatar
perry1990
forum gebruiker
Berichten: 1022
Lid geworden op: wo 22 feb 2006, 22:21
Locatie: *geen sponsor*
Contacteer:

.

Bericht door perry1990 »

rijklaar wil zeggen dat er een beetje benzine in gaat bij zomiggen dan dat de stickers erop worden geplakt afstellen wordt gedaan alles wordt gekontroleerd(ale moeren nakijke of ze vast zitten) en er komen kosten bij om de prijs te verhogen maar dat doen ze dan weer niet in de groten prijs(minibike zelf ) omdat er dan minder mensen dat aantrekt et kost kost net zoveel maar zoals ze zeggen je eigen ogen bedriegen je
Groeten perry

[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Re: .

Bericht door de winter »

perry1990 schreef:rijklaar wil zeggen dat er een beetje benzine in gaat bij zomiggen dan dat de stickers erop worden geplakt afstellen wordt gedaan alles wordt gekontroleerd(ale moeren nakijke of ze vast zitten) en er komen kosten bij om de prijs te verhogen maar dat doen ze dan weer niet in de groten prijs(minibike zelf ) omdat er dan minder mensen dat aantrekt et kost kost net zoveel maar zoals ze zeggen je eigen ogen bedriegen je
Beetje oud topic vind je niet? :roll:

Grt Rik
Gebruikersavatar
Super 7
forum gebruiker
Berichten: 231
Lid geworden op: ma 28 nov 2005, 11:32
Locatie: Rijswijk

Bericht door Super 7 »

Volgens mij komen die kosten alleen voor rekening van mensen die met een hele dikke Subaru met 300 pk voor de deur stoppen. :wink:
Bij Rehorst kun je uiteraard ook zonder afleveringskosten een bike kopen.
Dan krijg je een doos mee en een warme handdruk van meneer Rehorst zelf!
Gebruikersavatar
perry1990
forum gebruiker
Berichten: 1022
Lid geworden op: wo 22 feb 2006, 22:21
Locatie: *geen sponsor*
Contacteer:

Bericht door perry1990 »

ja alles samengevat[/quote]
Groeten perry

[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
Gesloten