Teveel grondspeling?

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nickname-42
forum gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: do 10 jun 2004, 15:35
Locatie: Twello
Contacteer:

Teveel grondspeling?

Bericht door Nickname-42 »

Zo ik ben zover dat m`n eerste minibike rijdt. En nog goed ook, hoewel het nu nog een 50cctje is.
Na de eerste testritten de voetsteuntjes wat hoger geplaatst, maar nu loop ik tegen een ander probleem aan. Plotseling geen grip meer aan de voorzijde.

Ik gebruik mooie ronde steekwagen bandjes op Poegnaafjes en een verende, ingekorte standaard poeg voorvork.
Het gekke is dat de bike stabiel rijdt en stuurt zelfs met de steekwagen banden, echter zodra je bijna de knie aan de grond hebt `hapt` de voorband en vlieg je er zowat af.

Aan het slijtage patroon te zien rijd ik de bandjes tot op de zijwang, want er zit niet echt een einde aan de ronding vd band.

Mijn vraag nu; zijn er mensen die eenzelfde probleem hebben gehad met steekkarbanden of ligt het toch aan mijn voorvork?? Of moet ik eerst officiele minibikebanden uitproberen?[/img]
Gast

Bericht door Gast »

aan je banden ligt het niet je moet bij een zelfbouw geen verende voorvork hebben dat gaat niet goed.
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

voorvork

Bericht door Ronnie »

De uitslag van de voorvork is veel te groot (bij een puch voorvork).
Je balhoofd staat veel te ver van de vorkpoten verwijderd.
Dit is zeer lastig sturen, vooral in de bochten.
hou de maten aan van een polini of een grc.
Altijd goed. :P
cittalover

Bericht door cittalover »

een verende voorvork kan wel maar niet die van een puch.
en heb je de maten aan gehouden van balhoofd-hoek moet een bepaald aantal graden zijn.
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

uhm ik heb ook een zelf ingekorte puch voorvork en geen problemen mee tot nu dan met bochten nemen. dus ik weet niet waar die ene jongen last van heeft maar mijn mini heeft het niet.

mzzl eric
Gast

Bericht door Gast »

mischien heeft hij teveel vering
wevie666

Bericht door wevie666 »

het is denk ik de combinatie van gewone bandjes en de voorvorkpoten te ver bij het balhoofd vandaan.. als je hier iets aan doet zal het al veel beter gaan
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

voorvork

Bericht door Ronnie »

Tja,,,, als je niet weet wat echt goed stuurt, dan kun je maar zo denken dat jou minibike met puch voorvork zeer goed stuurt.

Maar toch, er is echt geen vergelijk tussen het sturen met een ingekorte puch voorvork of van een polini of grc.

Met een echte minibike voorvork ken je je bike niet weer als het op sturen aankomt. :wink:
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

hoe lang is je voorvork?

dat maakt ook verschil uit!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
wevie666

Bericht door wevie666 »

ik denk dat 40cm het beste is.. heeft polini en grc ook
Gast

Bericht door Gast »

maar hem gewoon zoals iedereen het doet en niet moeilijk gaan doen.
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: Teveel grondspeling?

Bericht door Wim »

Nickname-42 schreef:Zo ik ben zover dat m`n eerste minibike rijdt. En nog goed ook, hoewel het nu nog een 50cctje is.
Na de eerste testritten de voetsteuntjes wat hoger geplaatst, maar nu loop ik tegen een ander probleem aan. Plotseling geen grip meer aan de voorzijde.

Ik gebruik mooie ronde steekwagen bandjes op Poegnaafjes en een verende, ingekorte standaard poeg voorvork.
Het gekke is dat de bike stabiel rijdt en stuurt zelfs met de steekwagen banden, echter zodra je bijna de knie aan de grond hebt `hapt` de voorband en vlieg je er zowat af.

Aan het slijtage patroon te zien rijd ik de bandjes tot op de zijwang, want er zit niet echt een einde aan de ronding vd band.

Mijn vraag nu; zijn er mensen die eenzelfde probleem hebben gehad met steekkarbanden of ligt het toch aan mijn voorvork?? Of moet ik eerst officiele minibikebanden uitproberen?[/img]

Hoi

zoals je je probleem beschrijfd heb je je voorvork te steil staan #-o

als je dan een bocht maakt ga je eigenlijk over een dood punt heen, en word je mini onbestuurbaar

de hoek van je balhoofd is rete-belangrijk!!!

als je deze topic bekijkt http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... ght=naloop

en je eigen mini na-meet, heb je mischien een oplossing en de oorzaak!! \:D/

de "naloop" van een mini met puch-voorvork moet 2.5cm zijn, ietje meer is natuurlijk geen probleem, minder wel!!

succes :wink:


Wim
Gebruikersavatar
Nickname-42
forum gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: do 10 jun 2004, 15:35
Locatie: Twello
Contacteer:

Bericht door Nickname-42 »

aah Bedankt Wim,

dat is een antwoord waar ik wat mee kan. Het is inderdaad een geval van te weinig naloop dan denk ik. Dat ga ik als eerste fixen. Werk aan de winkel!
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

Nickname-42 schreef:aah Bedankt Wim,

dat is een antwoord waar ik wat mee kan. Het is inderdaad een geval van te weinig naloop dan denk ik. Dat ga ik als eerste fixen. Werk aan de winkel!


:wink:


no prob, succes

Wim
Plaats reactie