Dan zou ik het laten doen bij een hele dure cilinderIk kan dit voor een keer voor een mats prijsje laten doen
UITGEBR TEST CHINESE BIKE WATERGEKOELD * NU 50 cc * 10,8 Pk
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Halloblizz schreef:heyy heb een vraagje waar hebben jullie die mallossi membraam gehaalt?
en wat die kost?
Dit waren plaatjes van een scooter membraam van Mallossie.
Kan je dus bij een geode scooter zaak kopen.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
tai chi
he hank
ik heb nu al een paar keer in de straat gereden , maar het verschil is aanzienlijk ( het voorwiel is moeilijk aan de grond te houden )
we gaan hem volgende week in zaltbommel uitproberen,
dan kan ik je er meer over vertellen maar heb er alle vertrouwen in .
hij is zo al niet te vergelijken
bedank voor je inspanning en ik laat je nog even iets weten hoe het gegaan is op een baan
mvg arnold
ik heb nu al een paar keer in de straat gereden , maar het verschil is aanzienlijk ( het voorwiel is moeilijk aan de grond te houden )
we gaan hem volgende week in zaltbommel uitproberen,
dan kan ik je er meer over vertellen maar heb er alle vertrouwen in .
hij is zo al niet te vergelijken
bedank voor je inspanning en ik laat je nog even iets weten hoe het gegaan is op een baan
mvg arnold
*HANK* schreef:Hallo
Tevens is deze bike mede bij mijn om te kijken waarom hij niet zo goed loopt.
Dus heb ik met Aad de cilinder eens bekeken, en zijn tot de ontdekking gekomen dat er heel iets wezelijks mis is met deze cilinder.
De poorten hebben namelijk met links en rechts een hooge verschil van 1,9 mm bij de inlaat poorten en 1,2 mm in de uitlaat poort.
Dit is dus tijdens het gieten van de cilinder misgegaan, waarschijnlijk heeft de gietmal niet goed inelkaar gezeten.
Dus de ene zijde staat in timing veelste hoog in timing, dit verklaard dan ook waarom de bike absoluut niet wil trekken.
Hierbij de foto's
Hier de inlaat poorten +/- 1,8 mm verschil.
Dus mocht je een luchtkoeler hebben die niet wil trekken dan zou dit best eens een van de oorzaken kunnen zijn.
Zo even een verslag hoe het is afgelopen met deze bike.
De slechte cilinder is retour gegaan naar senday, en hebben een nieuwe cilinder gekregen (onder garantie) deze is in nederland voorzien van een nieuwe nicacil wand.
De cilinder zag er netjes uit kwa wand, en de spijl in de uitlaat poort is netjes terug gelegt, allen heb ik zelf de poorten nog netjes bijgewerkt, bramen weg gehaald en gelijk op hoogte gezet.
Bij montage de timing netjes op de goede hoogte gezet, en de kop gemonteerd zonder koppakking (kop netjes vlak gemaakt en vloeibare pakking gemonteerd).
Tevens een DELLORTO 17,5 mm PHVA carburateur gemonteerd en de A.B.T. / H.K. uitlaat.
En het geheel netjes afgesteld, en ik moet zeggen het loopt als een kogel, het is niet te verglijken met als hoe hij hier binnen kwam.
Staat nu met een 6 om 71 tanwiel verhouding maar bij elke aanraking van het gas komt het voorwieltje los
Coclusie: door een aantal aanpassingen, namelijk cilinder, carburateur en uitlaat zit er wel degelijk potentie in een lucht gekoelde senday, maar om hem dus zo aan het lopen te krijgen zijn dit de minimale aanpassingen die er aan gedaan moeten worden.
Maar dan kun je er ook een heleboel lol mee hebben, en rij je zeker met de snellere mini's mee.
nolleke schreef:he hank
ik heb nu al een paar keer in de straat gereden , maar het verschil is aanzienlijk ( het voorwiel is moeilijk aan de grond te houden )
we gaan hem volgende week in zaltbommel uitproberen,
dan kan ik je er meer over vertellen maar heb er alle vertrouwen in .
hij is zo al niet te vergelijken
bedank voor je inspanning en ik laat je nog even iets weten hoe het gegaan is op een baan
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
oke dat is gunstig maar je zegt dat je het tot de 17,5 of 19 mm moet houden maakt die 2mm dan zoveel verschil ??Nicolaas-racing schreef:Nee,een 21 mm zal denk ik niet eens goed werken op je B1 Rep. Ik vind dat je het tot de 17,5 of 19 mm moet houden. 21 mm is echt groot.Patrickn schreef:als ik nu een 21mm dellorto op me b1 rep zet is een andere krukas dan nodig ??
En daardoor zal je echt niet een andere krukas nodig hebben hoor.
Patrickn schreef:oke dat is gunstig maar je zegt dat je het tot de 17,5 of 19 mm moet houden maakt die 2mm dan zoveel verschil ??Nicolaas-racing schreef:Nee,een 21 mm zal denk ik niet eens goed werken op je B1 Rep. Ik vind dat je het tot de 17,5 of 19 mm moet houden. 21 mm is echt groot.Patrickn schreef:als ik nu een 21mm dellorto op me b1 rep zet is een andere krukas dan nodig ??
En daardoor zal je echt niet een andere krukas nodig hebben hoor.
Blub blub blub, je verzopen minibike meent van wel