schroef vlotterbak Edit+video

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

anonops1
forum gebruiker
Minibike:: chinese mini dirt/trail bike

Re: schroef vlotterbak Edit+video

Bericht door anonops1 »

kan idd wel dat hij valse lucht trekt want heb toen ik de membranen ging testen heb ik het spruitstuk een beetje te vast gedraaid waardoor er een scheur in het spruitstuk kwam, ben daarom ook op zoek naar een dellorto imi want iedereen zegt ook dat deze niet lekt en veel beter presteert
Timotje231
forum gebruiker
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep

Bericht door Timotje231 »

Die kunnen ook gewoon lekker, en ze zijn niet heel erg veel beter vind ik. Heb je misschien een foto van het scheurtje?
anonops1
forum gebruiker

Bericht door anonops1 »

en hij zat ook nog helemaal niet strak ik draaide hem gewoon en oppeens hoorde ik krak :o

Afbeelding
Timotje231
forum gebruiker
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep

Yup, dat is een flinke scheur, daarom loopt ie dus niet goed, ik zou een nieuwe spruitstuk kopen als ik jou was, als je carb nu niet lekt, en als je motor uiteindelijk goed loopt, en hij lekt niet, gewoon zo houden dan, gewoon elke x na het rijden benzinekraan dicht, en dan zal je carb het wel een tijdje goed doen.
anonops1
forum gebruiker

Bericht door anonops1 »

ja oke, maar deze scheur is pas sinds een paar dagen maar daarvoor deed me motor ook al raar en heb veel nieuwe dingen al gekocht voor de carb, en ik zit nu te denken aan een nieuwe carb want als je alles bij elkaar optelt is het denk beter om een nieuwe carb te kopen of niet? want straks heb ik nieuw spruitstuk gekocht en blijkt het misschien toch aan de carb zelf te hebben gelegen.
:? dus daar zit ik een beetje mee
Timotje231
forum gebruiker

anonops1 schreef:ja oke, maar deze scheur is pas sinds een paar dagen maar daarvoor deed me motor ook al raar en heb veel nieuwe dingen al gekocht voor de carb, en ik zit nu te denken aan een nieuwe carb want als je alles bij elkaar optelt is het denk beter om een nieuwe carb te kopen of niet? want straks heb ik nieuw spruitstuk gekocht en blijkt het misschien toch aan de carb zelf te hebben gelegen.
:? dus daar zit ik een beetje mee
Heb je niet een vriend met een chinese minibike ofso?, misschien zou je zijne dan even kunnen lenen.
Maar als ie voor de scheur het ook al raar deed, moet je toch eventjes de deo test doen.

Gr Timo
anonops1
forum gebruiker

Bericht door anonops1 »

hmm maar hij blijft niet lopen want had even opgezocht voor die deo test maar dan staat er laat hem warm lopen en bij stationair draaien moet je even spuiten en als ie dan toeren maakt weetje waar je valse lucht heb, maar ik heb sws al een scheur in het spruitstuk, denk dat ik maar gewoon ga voor dat setje van dellorto imi 14mm met gaskabel luchtfilter en Metalen spruitstuk, kan ook minder gouw stuk gaan denk ik
anonops1
forum gebruiker

Bericht door anonops1 »

Heeft iemand die toevallig nog ergens 2hands ligge? :roll:
Timotje231
forum gebruiker

Je kan het toch altijd proberen?, en je kan ook een nieuwe carb proberen, maar dan kan je alsnog het probleem hebben., koop dan op zun minst een nieuwe.
anonops1
forum gebruiker

Bericht door anonops1 »

heb inderdaad aan een vriend gevraagd of hij nog wat had liggen, hij heb een carb 15mm nog nieuw met alles erbij spruitstuk ook enzo, alleen nu had ik ff gekeken het is een hele rare met zo een raar doorzichtig bakje eronder, maar wat moet daar allemaal op aangesloten worden en hoe en past hij er wel op?

bvd
Timotje231
forum gebruiker

Je bedoelt een ronde balletje die je moet inknijpen?, dat is een butterfly carburateur, zelf heb ik die onder mijn goped zitten, en heb er in 3 jaar geen problemen mee gehad, kunnen nauwlijks lekker, omdat dat rubbere balletje de vlotterbak is.
Ik weet niet precies uit mijn hoofd of die past, maar je moet dan gwn ff het spruitstuk vragen, en als die past, dan past ie hahaha

Gr Timo
anonops1
forum gebruiker

Bericht door anonops1 »

Oke bedankt! haha nee want ik las ook dat er een retour leiding opmoest ofzo en dat de gaskabel er anders in moest.
want wil wel weten waar alles eerst moet aangesloten zijn en hoe :oops:
anonops1
forum gebruiker

Bericht door anonops1 »

Nou heb hemn erop gezet, wat een gedoe eerst zat ik te twijfelen moet het rubbere indruk rondje nou boven of naar ondere staan, hij staat nu naar boven, er past geen standaard lucht filter op dus heb maar het filtertje uit zo een standaard luchtfilter eruit gehaald en er tussen gestopt(komt er tenminste nog net geen vuil in) maar nu wil die niet starten :s er zit geen choke op en de afstel schroeven zitte in het midde aan de zijkant van de carb aan de kant van het vertragings kastje dus je kan ook niet aan de schroeve draaien/afstellen
Timotje231
forum gebruiker

Vonkt ie goed?, word je bougie uiteindelijk vochtig/nat?
anonops1
forum gebruiker

Bericht door anonops1 »

Hij krijgt waarschijnlijk geen benzine, bougie was droog, beet benzine in de cilinder gedaan en toen begon ie te pruttele met trekkstart en toen weer uit dus denk dat het de benzine is

in het spruitstuk zit ook onder het grote ronde gat een klein gaatje die zat volgensmij wel verstopt maar neem niet aan dat daar alleen uit het hele kleine gaatje benzine komt

bougie vonkt ook

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie