Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes
Moderators: Patrick , Lg tweewielers , minipower , DMZohrab
derbi master
Bericht
door derbi master » za 26 jun 2004, 17:45
zeg ma gewoon precies wat je gedaan ebt
de 1e noemt het al stat 4 als ie zijn uitlaat poort geplijst hebben
Gast
Bericht
door Gast » za 26 jun 2004, 17:50
Onzin dus...
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483 Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Bericht
door rossi-nr.1 » za 26 jun 2004, 18:42
stage tunen is een wijd begrip.
bij de ene tuner is het stage 1 tunen bijv ''opschonen van de uitlaatpoort enz''
bij de ander zitten ze al aan de timing en poortgrootte.
de een tuned voor zijn doen tot stage 3 en de ander 5.
ik heb mijn cilinder stage 66 getuned
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858 Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao
Bericht
door Markie » zo 27 jun 2004, 00:18
nah ik heb gerekend
stage 1 = nieuwe onderdelen in blok zoals krukas etc
stage 2 = blok tunen, koppeling etc uitfrezen
stage 3 die cilinder tunen.
dacht ik oor, wat moet je anders stage 5?
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483 Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Bericht
door rossi-nr.1 » zo 27 jun 2004, 10:16
Markie schreef: nah ik heb gerekend
stage 1 = nieuwe onderdelen in blok zoals krukas etc
stage 2 = blok tunen, koppeling etc uitfrezen
stage 3 die cilinder tunen.
dacht ik oor, wat moet je anders stage 5?
bij stage 5 bijv. bevels aanbrengen enz.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858 Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao
Bericht
door Markie » zo 27 jun 2004, 10:29
aha, je hebt dus ook nog stage's met het tunen van alleen je cilinder!
dan ga ik daar eens mee beginnen!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483 Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Bericht
door rossi-nr.1 » zo 27 jun 2004, 11:25
ik zie het zo
tunen van cilinder is het groter maken van je poortoppervlakte en het veranderen van timing....
dan heb je de term''voorzorgsmaatregelen'' in mijn ged88.... dit met name...bevels aanbrengen enz...zodat je vastlopers voorkomt.
dan nog afstellen...spreekt voor zich....squish enz.
gr.
erwin
wat ga je tunen aan je cilinder zelf dan?
geef is timingen
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858 Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao
Bericht
door Markie » zo 27 jun 2004, 14:27
heb getuned, volgens timingen van hennie
Uitlaat opp is nu 30 mm en poorthoogte 28 ik reken de blowdown wel uit. Ik heb nog niet teveel aan de timing geknoeit, alleen de uitlaat poort iets omhooggebracht! Hennie heeft ook niet zoveel aan de timingen gedaan. Dus die maten heb ik nagerekend en tot de conclusie gekomen om dat ook te doen.
Brevels aangebracht nieuwe in uitlaat poort, cilinder hemd bijgewerkt. kan ook nog wat aan me zuigertje doen!
uitlaatpoort ook ontdaan van aangekoekte rotzooi.
en de spoelkanaalen iets verbeterd, voor een betere stroming naar de cilinder, volgens mij noemen ze dat flow?
owjah, ik heb geen deckheight meer! aangepast dmv dunne voetpakking, en carters afgevlakt. Mocht ik niet uitkomen met de sqiush kan ik nog wat van de cilinderkop halen.
een goede vriend van me heeft een slijpschijf waar je de carters kan vlakken! mooi dingetje man!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483 Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Bericht
door rossi-nr.1 » zo 27 jun 2004, 15:16
dan is je uitlaattiming 158,6...dit kan nog wel omhooggebracht worden.
wat is je inlaattiming?
hebbie het boek van bell al?
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858 Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao
Bericht
door Markie » zo 27 jun 2004, 16:16
Ik wil eerst even testen, voordat ik verder ga! aangezien er nu weer behoorlijk wat aangebeurd is!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
dave
forum gebruiker
Berichten: 623 Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn
Bericht
door dave » vr 17 sep 2004, 09:24
"je hebt een mooie setup,mooi cilindertje ook. hij ziet er echt gelaagd uit!
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858 Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao
Bericht
door Markie » zo 26 sep 2004, 17:08
Update weer geplaatst!! zie pagina 1
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
derbi master
Bericht
door derbi master » ma 27 sep 2004, 18:52
mooi bandje
en wilt je monza ciltje nu een beetje of... ?
want je had der nog al vertrouwen in.
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858 Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao
Bericht
door Markie » ma 27 sep 2004, 19:01
me monza cilindertje wil zeker wel
Maar ik ga nog even een 20 mm carb fritselen , zodat ie nog wat meer pruttel krijgt!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....