Update 20 april!
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
stage tunen is een wijd begrip.
bij de ene tuner is het stage 1 tunen bijv ''opschonen van de uitlaatpoort enz''
bij de ander zitten ze al aan de timing en poortgrootte.
de een tuned voor zijn doen tot stage 3 en de ander 5.
ik heb mijn cilinder stage 66 getuned
bij de ene tuner is het stage 1 tunen bijv ''opschonen van de uitlaatpoort enz''
bij de ander zitten ze al aan de timing en poortgrootte.
de een tuned voor zijn doen tot stage 3 en de ander 5.
ik heb mijn cilinder stage 66 getuned
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
http://www.3br-tuning.nl/cilindertuning/index.html
tunen vooral scooter cilinders, maar komt op het zelfde neer
tunen vooral scooter cilinders, maar komt op het zelfde neer
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
bij stage 5 bijv. bevels aanbrengen enz.Markie schreef:nah ik heb gerekend
stage 1 = nieuwe onderdelen in blok zoals krukas etc
stage 2 = blok tunen, koppeling etc uitfrezen
stage 3 die cilinder tunen.
dacht ik oor, wat moet je anders stage 5?
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
ik zie het zo
tunen van cilinder is het groter maken van je poortoppervlakte en het veranderen van timing....
dan heb je de term''voorzorgsmaatregelen'' in mijn ged88.... dit met name...bevels aanbrengen enz...zodat je vastlopers voorkomt.
dan nog afstellen...spreekt voor zich....squish enz.
gr.
erwin
wat ga je tunen aan je cilinder zelf dan?
geef is timingen
tunen van cilinder is het groter maken van je poortoppervlakte en het veranderen van timing....
dan heb je de term''voorzorgsmaatregelen'' in mijn ged88.... dit met name...bevels aanbrengen enz...zodat je vastlopers voorkomt.
dan nog afstellen...spreekt voor zich....squish enz.
gr.
erwin
wat ga je tunen aan je cilinder zelf dan?
geef is timingen
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
heb getuned, volgens timingen van hennie
Uitlaat opp is nu 30 mm en poorthoogte 28 ik reken de blowdown wel uit. Ik heb nog niet teveel aan de timing geknoeit, alleen de uitlaat poort iets omhooggebracht! Hennie heeft ook niet zoveel aan de timingen gedaan. Dus die maten heb ik nagerekend en tot de conclusie gekomen om dat ook te doen.
Brevels aangebracht nieuwe in uitlaat poort, cilinder hemd bijgewerkt. kan ook nog wat aan me zuigertje doen!
uitlaatpoort ook ontdaan van aangekoekte rotzooi.
en de spoelkanaalen iets verbeterd, voor een betere stroming naar de cilinder, volgens mij noemen ze dat flow?
owjah, ik heb geen deckheight meer! aangepast dmv dunne voetpakking, en carters afgevlakt. Mocht ik niet uitkomen met de sqiush kan ik nog wat van de cilinderkop halen.
een goede vriend van me heeft een slijpschijf waar je de carters kan vlakken! mooi dingetje man!
Uitlaat opp is nu 30 mm en poorthoogte 28 ik reken de blowdown wel uit. Ik heb nog niet teveel aan de timing geknoeit, alleen de uitlaat poort iets omhooggebracht! Hennie heeft ook niet zoveel aan de timingen gedaan. Dus die maten heb ik nagerekend en tot de conclusie gekomen om dat ook te doen.
Brevels aangebracht nieuwe in uitlaat poort, cilinder hemd bijgewerkt. kan ook nog wat aan me zuigertje doen!
uitlaatpoort ook ontdaan van aangekoekte rotzooi.
en de spoelkanaalen iets verbeterd, voor een betere stroming naar de cilinder, volgens mij noemen ze dat flow?
owjah, ik heb geen deckheight meer! aangepast dmv dunne voetpakking, en carters afgevlakt. Mocht ik niet uitkomen met de sqiush kan ik nog wat van de cilinderkop halen.
een goede vriend van me heeft een slijpschijf waar je de carters kan vlakken! mooi dingetje man!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer: