iemand nog verdere tips ?...
Waar ik bijvoorbeeld ECHT op moet letten bij het tunen en maken van een lekker snel blokje...
Deze vraag vooral gericht aan de echte wedstrijdracers..
Greetz
JW Mini Racing
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Untiej Mini Racing schreef:Probleem trouwens opgelost...
ik had me blokophangings platen er te LAAG ingelast, zodat me blok te dicht op de grond hing....platen er weer afgehaald...
en ga ze vandaag opnieuw erin maken...dan blok erin...en heb geinformeerd bij mijn woonplaatselijke woonplaats Groothandel....met brommer onderdeeltjes enzo:P...
Polini 65cc konk daar nie mer krijgen...dan ma ergens anders..komt wel goed...
enige membraan cilinder die ze hadden was de 75 Gilardoni...en hoe jammer et ook is..et mag nie... >70cc...
duS....
dan snel spul in 1 keer kopen..geen gezeur..geen goedkope zooi erop..alles goed, alles snel, alles betrouwbaar...
Als je het ruw laat vormt er een laagje aan de binnenkant van het carter waar door het nog beter stroomt zonder wervelingen! Ik heb er nog wel een schuurpapiertje door gehaald.
Te ruw is ook niet goed.
Secundair tandwiel bijwerken? platen aan de zijkant ivm het slaan op en door de olie! deden ze vroeger bij de sowb race's ook!
Als je het ruw laat vormt er een laagje aan de binnenkant van het carter waar door het nog beter stroomt zonder wervelingen! Ik heb er nog wel een schuurpapiertje door gehaald.
Te ruw is ook niet goed.
Secundair tandwiel bijwerken? platen aan de zijkant ivm het slaan op en door de olie! deden ze vroeger bij de sowb race's ook!
bedoel je...het tandwiel dicht maken?
verders mooi bike!
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
In het secundair carter blok is het niet nodig om een hogere carterdruk te krijgen! dit is alleen van toepassing in het krukas carterdeel.
Ja, als je het secundair tandwiel dicht maakt: bijv ingieten of platen erop doen. Anders kun je het secundair tandwiel verglijken met een soort van schep! Zorg wel dat je ze goed vast maakt
daar komt toch ook wat kracht op te staan, dus ze willen wel eens losschieten! Ik ben nu aan het kijken met wat ik het ga ingieten!
Schep effect kan juist ook goed zijn, zo stroomt je olie tenminste goed rond.
Net als bij het koppelingshuis "tuning" verhaal. Iedereen boort er nu gaten in met de gedachte dat het gewicht scheeld en sneller rijd ofzo... terwijl een van de eerste met het idee het juist deed om de spoeling van de olie naar de koppeling beter te maken...
als je het doet trouwens! doe het wel goed dicht maken, want als er olie inkomt bijv: als het een tijdje heeft stil gestaan heb je het zelfde effect als een emmer water over je heen slingeren!
idd..heb je gelijk in...
OF je doet het niet..
OF je maakt het wel..en maakt het HELEMAAL oliedicht...
en idd...ik geloof dat de gaten in de koppeling nie helpen...dan kan je wel zeggen..alle kleine beetjes helpen..maar de eerste functie is inderdaad het stromen van de olie na het kopp.huis...
Miss iemand wel opgevallen..hoe piepklein dat gaatje is..waar de olie zich doorheen moet "werken"..??
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !