Derbi Master zijn Mini Bike
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Contacteer:
heb der een eurokit cilinder in zitten dus dat zit goed
en voordat ie vast naait hoop niet zo snel (als je het maar goed warm rijd gaat het lang mee)
ben hem momenteel aant inrijde
en het maakt zeker uit of je der een andere zuiger in doet want bij de org zuiger heb je grote kans dat je zuiger gaat kantelen zodat he zooitje vast naait
en voordat ie vast naait hoop niet zo snel (als je het maar goed warm rijd gaat het lang mee)
ben hem momenteel aant inrijde
en het maakt zeker uit of je der een andere zuiger in doet want bij de org zuiger heb je grote kans dat je zuiger gaat kantelen zodat he zooitje vast naait
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Contacteer:
dan zou ik voor 21 gaan.derbi master schreef:zit een speedline race krukas in maar doordat de krukas andersom draait is de kans groot dat je zuiger gaat kantelen
maar wat advizeren jully mij op deze setup voor maat carb ?21mm delorto of 24mm vlak mikuni zeg ma want vind 19 aan de kleine kant
24 lijkt mij zeker een dikke overkill.
of alles moet zo goed getuned zijn dat hij veel toeren maakt.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
Cilinder monteren van een andersom draaiend blok krijg je last van desaxatie. Lijnbaankrachten troep etc etc, geen zin om uit te leggen.
Het heeft niet met het kantelen van de zuiger te maken, deze kan alleen kantelen als je zuiger niet de juiste diameter heeft, of als de inlaat of uitlaat "flappen" aan de zuiger te kort zijn.
Het probleem bij de gilazuiger is dat deze een L-zuigerveer heeft. Deze heeft de neiging te gaan verschuiven, vooral bij hoge toerentallen. Hierdoor is het kans op happen en dus vastnaaien zeer groot.
@Markie: hoe kom je er in godsnaam bij dat de meeste met 15mm op gilas rijden?
Elke setup die ik zie met gila heeft minimaal een 20 erop...
Tip: op puchblok kan je proberen met orgi zuiger, maar beter koop je een eurokit zuiger voor 20e max oid.
EDIT: kantelen van zuiger kan wel door desaxatie sry
Het heeft niet met het kantelen van de zuiger te maken, deze kan alleen kantelen als je zuiger niet de juiste diameter heeft, of als de inlaat of uitlaat "flappen" aan de zuiger te kort zijn.
Het probleem bij de gilazuiger is dat deze een L-zuigerveer heeft. Deze heeft de neiging te gaan verschuiven, vooral bij hoge toerentallen. Hierdoor is het kans op happen en dus vastnaaien zeer groot.
@Markie: hoe kom je er in godsnaam bij dat de meeste met 15mm op gilas rijden?
Elke setup die ik zie met gila heeft minimaal een 20 erop...
Tip: op puchblok kan je proberen met orgi zuiger, maar beter koop je een eurokit zuiger voor 20e max oid.
EDIT: kantelen van zuiger kan wel door desaxatie sry
21mm is idd een mooie maat voor gila, hoger kan misschien wel alleen daar moet je wel mee oppassen. Een carb werkt met een drukverschil, als je in lage toeren zit kan het zijn dat er niet voldoende verschil is en de carb dus gewoon niet juist kan werken.
24 vlak is natuurlijk wel leuk om uit te proberen ja
En ik zit ook op puchforum
24 vlak is natuurlijk wel leuk om uit te proberen ja
En ik zit ook op puchforum