Markie schreef:12 k.....
dat wordt spannend!
aj.... en maar 50+ ? blowdown?
die 50 is al 54...en dat is met tandwiel verhouding 15-28
gooi ik dit naar 15-22 zoals meeste minibikers...dan gaat hij volgens jaaps puchcalculator zo'n 68,6..dus 70
Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab
Markie schreef:12 k.....
dat wordt spannend!
aj.... en maar 50+ ? blowdown?
Wim schreef:Yo
Polini 65 membraan
zelfgedraaide cil.kop, squish 0.7
timing ... zeg ik lekker niet!
16 mm Dellorto
Peugeot 103 inlaat membraan
eigenbouw spruitstuk met powerbox
Doppler lage-weerstand luchtfilter
proma circuit uitlaat
Bosch binnen-rotor ontsteking
14.900 toeren max
Ggrrttzz
Wim
rossi-nr.1 schreef:waarom niet?
bij scootertjes hebben ze al de 16k gehaald met membraan...wel op het blok zelf en niet de cilinder.
uitleg please
John_W schreef:Mijn cylinder is een zelf aangepaste Eurocylinder (50 snel) en draait volgas (belast) zo'n 9000 rpm.
Deze cylinder heeft een aangepaste kop (squish ca. 0,6 mm) en de volgende poorttiming:
Inlaat 165 graden
Spoelpoort 130 graden
Uitlaat 195 graden
Deze configuratie heeft altijd op een Puch gedraaid en bouw ik nu over op mijn minibike. De bijbehorende uitlaat was zelf gemaakt en wordt op de mini vervangen door een Proma CC.
derbi master schreef:derbi's kunne ook 18K draaien met mebraan
derbi master schreef:derbi's kunne ook 18K draaien met mebraan
Bram schreef:derbi master schreef:derbi's kunne ook 18K draaien met mebraan
Lees ff goed...
Staat toch dat dit heel anders is? Dit zijn hele andere membranen. Kleppen van een polini cilinder voor puch kunnen dat gewoon niet aan. Voor scoots etc zijn de membranen gewoon beter bestand tegen hoge toerentallen.
Waarom denk je dat er carbon membraanklepjes zijn?
Wim schreef:Hey Rudy
vertel 's wat wat jij allemaal hebt!!
je maakt mij uit voor....weet ik veel!!
14.900 toeren is gehaald tijdens een bekerwedstrijd in zeeland!!
op een testbank halen bijna alle bikers, die meedoen met wedstrijden de 14k!!
testbank is een test onder belasting!
maar euh, tot nu toe heb je alleen maar piepels hier af lopen zeiken!
geef ons de kans ook 's, en vertel je ervaringen!
geen groeten
Wim
Geen groeten
Wim
Wim schreef:Alle onderdelen van deze bike:
70cc Eurocilindero Athena (6 spoelpoorten)
Hogedruk cilinderkop
16mm Malossi Carburateur
sproeier: 82
uitlaat: Proma circuit
aangepaste koppeling, grijpt aan bij 3000rmp
Je post zelf dat je koppeling bij 3000 aanpakt, je hebt dus echt geen blokje dat 14.9k nog vermogen leverd. BLokken die dat namelijk werkelijk wel doen die leveren bij 3000 toeren wel zo weinig vermogen dat het een uur duurt voordat je op gang bent.