Mini Bike Jobse *Update* 19-06
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
tuurlijk kun je wel het zelfde aantal pk's halen want als je in je scooter een andere vertanding in doet trekt ie zachter/harder net wat je wil maar je hebt wel degelijk het zelfde aantal pk's geloof me maar waarom denk je dat je met snelle puch van 6,2 pk geen scooter der uit trekt van 6.2 pk zit allemaal in de overbrenging.
een vario zorgt alleen dat je constant op een ideaal toerental zit (dit is het toerental dat je cilinder het meeste pk's/nm afgeeft) dus hij zorgt niet voor extra pk tjes snappie massol jeroen
een vario zorgt alleen dat je constant op een ideaal toerental zit (dit is het toerental dat je cilinder het meeste pk's/nm afgeeft) dus hij zorgt niet voor extra pk tjes snappie massol jeroen
jeroen17 schreef:tuurlijk kun je wel het zelfde aantal pk's halen want als je in je scooter een andere vertanding in doet trekt ie zachter/harder net wat je wil maar je hebt wel degelijk het zelfde aantal pk's geloof me maar waarom denk je dat je met snelle puch van 6,2 pk geen scooter der uit trekt van 6.2 pk zit allemaal in de overbrenging.
een vario zorgt alleen dat je constant op een ideaal toerental zit (dit is het toerental dat je cilinder het meeste pk's/nm afgeeft) dus hij zorgt niet voor extra pk tjes snappie massol jeroen
ja ik eb der genoeg verstand van o ma kijk zonder vairo kan ie dus nie constand opt optimale toeren tal hangen waar ie zijn max vermogen af levert dus kan ie ook niet het zelfde aantal PK's hallen als een scooter blok MET vario
en ja idd want da bink bitje zat nu ga denk ma eens een ophanging maken die je kan verwisselen
en dan eens rond neuzen voor wat onderdelen
ja snap et wel ja
maar... je topvermogen licht op 1 toerental en der onder eb je dus minder vermogen en der boven ook. dus zal je zonder vario nie zo veel der uit sleuren als anders maar goed genoeg gelult.
iemand nog een iedee voor de koppeling? zo een blata koppeling ? en een iedee wat ik precies nodig heb en waar ik da kan halle
dan ga ik eens op zoek na een pig blokie
maar... je topvermogen licht op 1 toerental en der onder eb je dus minder vermogen en der boven ook. dus zal je zonder vario nie zo veel der uit sleuren als anders maar goed genoeg gelult.
iemand nog een iedee voor de koppeling? zo een blata koppeling ? en een iedee wat ik precies nodig heb en waar ik da kan halle
dan ga ik eens op zoek na een pig blokie
De koppeling hoeft niet perse van blata te zijn..
Wat je moet hebben is een koppelingshuis (die zijn helemaal compleet met lager, huis, bevestiging e.d.), bijvoorbeeld van polini, blata, grc.. Koppelingen zijn er ook van deze merken.
Op www.hopmotorsport.nl kun je het nodige bestellen..
Verder moet je de krukas afdraaien en draad erop snijden.. Succes er mee!
Wat je moet hebben is een koppelingshuis (die zijn helemaal compleet met lager, huis, bevestiging e.d.), bijvoorbeeld van polini, blata, grc.. Koppelingen zijn er ook van deze merken.
Op www.hopmotorsport.nl kun je het nodige bestellen..
Verder moet je de krukas afdraaien en draad erop snijden.. Succes er mee!
scooter koppeling der op fabriceren lijkt me best te doen.
(al ligt het aantal pk's op 1 toerental je komt ooit op dat toernetal dus heb je de pk's) maare gewoon zelf iets maken waar je je koppeling in kunt "hangen" en op het getande deel wat je normaal op de overbrengings as schuift schroefdraad in tappen en daar je tandwiel in schroeven.
(al ligt het aantal pk's op 1 toerental je komt ooit op dat toernetal dus heb je de pk's) maare gewoon zelf iets maken waar je je koppeling in kunt "hangen" en op het getande deel wat je normaal op de overbrengings as schuift schroefdraad in tappen en daar je tandwiel in schroeven.
aha bedanktKoen schreef:De koppeling hoeft niet perse van blata te zijn..
Wat je moet hebben is een koppelingshuis (die zijn helemaal compleet met lager, huis, bevestiging e.d.), bijvoorbeeld van polini, blata, grc.. Koppelingen zijn er ook van deze merken.
Op www.hopmotorsport.nl kun je het nodige bestellen..
Verder moet je de krukas afdraaien en draad erop snijden.. Succes er mee!
zal eens informeren.
en een blokie zoeken
zo iets ? carter zijdeksel (koppelingszijde) incl.slipkoppelingshuis D.80
[112.082.00]
of dit : http://www.hopmotorsport.nl/catalog/pro ... ts_id=4849
welke zou beter passen of gaan denken jully ?
van deze 2 koppelingen:
carter zijdeksel (koppelingszijde) incl.slipkoppelingshuis D.80
Race Koppelingshuis compleet watergekoeld 78mm GP/RC40
[009.009]
de 1e is 75 euro de 2e is 85 euro
en nog ee nander iedee voor een start systeem ? zat anders zelf ook wel te denken aan zo een trek starter maar ja das ook weer 50 euro (en dan nog een adapter)
van deze 2 koppelingen:
carter zijdeksel (koppelingszijde) incl.slipkoppelingshuis D.80
Race Koppelingshuis compleet watergekoeld 78mm GP/RC40
[009.009]
de 1e is 75 euro de 2e is 85 euro
en nog ee nander iedee voor een start systeem ? zat anders zelf ook wel te denken aan zo een trek starter maar ja das ook weer 50 euro (en dan nog een adapter)
De elektrische starter kun je er niet gebruiken. Die zit n.m. niet direct op de krukas.. De rest sloop je toch van het blok af..
Je moet toch een plaat maken op je blok, dus beide koppelingshuizen kunnen passen.
Voor de starter zou ik gewoon een trekstarter van polini er op zetten. Werkt prima! Ik heb het al werkend..
Je moet toch een plaat maken op je blok, dus beide koppelingshuizen kunnen passen.
Voor de starter zou ik gewoon een trekstarter van polini er op zetten. Werkt prima! Ik heb het al werkend..