Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions
Moderators: Patrick , Lg tweewielers , minipower , DMZohrab
Gast
Bericht
door Gast » ma 12 jul 2004, 12:38
Als je 60 op een puch kan halen met een 50cc kan het ook op een minibike. Gewoon een kwestie van tandwielverhouding aanpassen.
Verder leverd een blok echt niet minder vermogen als je het op een minibike zet
Enigste kleine reden dat je minder hard zou kunnen gaan is dat je frontal area anders is en je dus een andere luchtweerstand hebt
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483 Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Bericht
door rossi-nr.1 » ma 12 jul 2004, 16:39
Bram schreef: Als je 60 op een puch kan halen met een 50cc kan het ook op een minibike. Gewoon een kwestie van tandwielverhouding aanpassen.
Verder leverd een blok echt niet minder vermogen als je het op een minibike zet
Enigste kleine reden dat je minder hard zou kunnen gaan is dat je frontal area anders is en je dus een andere luchtweerstand hebt
natuurlijk levert het blok hetzelfde vermogen.
maar waarom hebben mensen met minibike dat nog niet de 90+ met puchblok gehaald en dat wel op een gewone puch;)
of loop ik nu 8er?
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
Gast
Bericht
door Gast » ma 12 jul 2004, 17:04
Omdat ze dan te lichte tandwiel verhouding hebben?
90+ is echt wel haalbaar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858 Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao
Bericht
door Markie » ma 12 jul 2004, 17:20
ja das echt haalbaar, binnenkort test!!!
want hij trekt nog als de ziekte, we zullen zien!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
red devil
Bericht
door red devil » ma 12 jul 2004, 17:29
als je zow vlak aan de grond de 90 durft te halen lijkt het wel alsof je dan 150 gaat en test het wel ff op zn rustig weggetje
red devil
Bericht
door red devil » do 15 jul 2004, 14:28
wat is de top van jullie mini bike ?
en wat hebben jullie er aan gedaan voor die snelheid !
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858 Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao
Bericht
door Markie » do 15 jul 2004, 15:20
Ik heb al 92 km/pu op de puch gereden, met het minibike blokje.
Zonder d-r kit en 18 mm
wel met 65 cc polini membraam, 15 mm carb (bing) en een bullit.
op de minibike zit offigeel :
65 cc polini
D-r kit
proma
18 mm spaco
Enne alles geholpen cilinder dus ook!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast
Bericht
door Gast » do 15 jul 2004, 16:10
Volgens mij gaat het moeilijker door de kleinere wieltje/bandjes? Een groot wiel loopt altijd veel lichter dan een kleintje, veel minder rolweerstand. En een minibike wiel maakt VEEL meer omwentelingen dan een puchwiel om dezelfde snelheid te halen. Dat kost ook wat extra energie
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858 Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao
Bericht
door Markie » do 15 jul 2004, 16:39
klopt!
maar met veel rekenen, gebruik je de juiste tandwiel verhouding!
Je zult toch zien dat het altijd wat schilt.
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Xander
Bericht
door Xander » do 15 jul 2004, 17:01
dudes..
ik heb een eurocilindro getuned, uitlaatpoort op 180graden, om en na 12000rpm, tandwielverhouding van 18 op 23 tijdens de minirace in hkz 68,9@ gps gehaald. of je nu 70 of 50cc hebt
die 12000rpm dat telt, hoelang je erover doet voor je rijdend bij de 12000rpm bent, maakt niet uit tandwielverhouding en wieldiam dat is wat telt... ik wil een kleiner achtertandwiel monteren, kijken wat er dan veranderd met metingen op de gps.
groet Xander.