sendai minibike flimpje added [FB] [CH]
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- killerbeast
- forum gebruiker
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
- Locatie: Heinkenszand
hij trekt als de ziekte op kan hem niet meer aan de grond houden. heb me koppeling was trakker gezet. want hij kwam eerst laat op toeren.
nu dat hij strakker staat komt hij steeds van de grond dus ik moet een groter voortandwieltje halen maar eerst effe een nieuwe tankzit combo kopen of maken want ik ben achterover gegaan. ik kon hem net niet meer houden..
gelukkig heb ik zelf niet veel. een schaafwond van 4x4 cm onder me knie.
maar me zitje zitten 2 grote scheuren in. ik kan hem wel polyesteren maar dan ben ik duurder uit me spuiten en al dan een nieuwe dus ik kijk nog wel even.
de uitlaat is gelukkig nog heel alleen de demper moet er aangelast worden want die komt steeds los.
mzzl
nu dat hij strakker staat komt hij steeds van de grond dus ik moet een groter voortandwieltje halen maar eerst effe een nieuwe tankzit combo kopen of maken want ik ben achterover gegaan. ik kon hem net niet meer houden..
gelukkig heb ik zelf niet veel. een schaafwond van 4x4 cm onder me knie.
maar me zitje zitten 2 grote scheuren in. ik kan hem wel polyesteren maar dan ben ik duurder uit me spuiten en al dan een nieuwe dus ik kijk nog wel even.
de uitlaat is gelukkig nog heel alleen de demper moet er aangelast worden want die komt steeds los.
mzzl
hij moet echt goed toeren maken!!!
wil ie echt hard trekken.
ik zou de demper niet op de uitlaat lassen, dan scheurt ie eraf, en als je een keer achterover gaat tot je demper, dan is heel je uitlaat kapot.
over het voortandwiel, je kunt het beste aan john vragen wat je nu precies moet steken, je kunt voor zover ik weet niet zomaar een ander tandwiel steken omdat je dan kans hebt dat jeje koppeling verbrand.
Xander.
wil ie echt hard trekken.
ik zou de demper niet op de uitlaat lassen, dan scheurt ie eraf, en als je een keer achterover gaat tot je demper, dan is heel je uitlaat kapot.
over het voortandwiel, je kunt het beste aan john vragen wat je nu precies moet steken, je kunt voor zover ik weet niet zomaar een ander tandwiel steken omdat je dan kans hebt dat jeje koppeling verbrand.
Xander.
- john racing
- forum gebruiker
- Berichten: 250
- Lid geworden op: wo 01 sep 2004, 20:39
- Locatie: sliedrecht
tandwiel
wat voor tandwiel zit er nu op voor en achter
het is simpel als je volgas rijd en hij maakt overtoeren dan moet je of
voor groter gaat met een grotere stap of kleiner achter is een kleinere
stap of je doet een combinatie van alle bij
ik rij maar met 3 verschillende tandwielen voor
als hij hard moet trekken dan monteer ik een 6 tands voor een korte
baan
maakt hij over toeren op het rechte stuk ga ik een tantje meer
maar zoals jullie rijden op lange rechte stukken kun je wel voor 8 en
achter 66 tands
je kan nog sneller als je mijn blok koopt heb je een dichte racekrukas
en een goede getunde cilinder en een voorbeeld hoe je je blok tuned
je afselling van je koppeling is ook heel belangrijk als die niet goed staat ben je nergens
Greedz john
het is simpel als je volgas rijd en hij maakt overtoeren dan moet je of
voor groter gaat met een grotere stap of kleiner achter is een kleinere
stap of je doet een combinatie van alle bij
ik rij maar met 3 verschillende tandwielen voor
als hij hard moet trekken dan monteer ik een 6 tands voor een korte
baan
maakt hij over toeren op het rechte stuk ga ik een tantje meer
maar zoals jullie rijden op lange rechte stukken kun je wel voor 8 en
achter 66 tands
je kan nog sneller als je mijn blok koopt heb je een dichte racekrukas
en een goede getunde cilinder en een voorbeeld hoe je je blok tuned
je afselling van je koppeling is ook heel belangrijk als die niet goed staat ben je nergens
Greedz john
- killerbeast
- forum gebruiker
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
- Locatie: Heinkenszand
bedankt john voor de info. ik zou jou blok wel willen kopen maar zit ik met 2 blokken dusja schiet dan niet echt op.
ik ga van de week me 8 tands testen. en er komt dan ook een nieuw tank/zitje binnen. de die had is gescheurd enzo heb hem bewerkt met de dremel dat ik wel kan rijden alleen heb zit er niet uit.
en me koppeling staat redelijk goed want als ik weg rij heeft hij een goed koppel. en niet van eerst rustig en dan later op toeren.
maar volgende week ga ik weer verder.
en john kan ik misschien niet eens langskomen voor wat afstel werk
mzzl
ik ga van de week me 8 tands testen. en er komt dan ook een nieuw tank/zitje binnen. de die had is gescheurd enzo heb hem bewerkt met de dremel dat ik wel kan rijden alleen heb zit er niet uit.
en me koppeling staat redelijk goed want als ik weg rij heeft hij een goed koppel. en niet van eerst rustig en dan later op toeren.
maar volgende week ga ik weer verder.
en john kan ik misschien niet eens langskomen voor wat afstel werk
mzzl
- john racing
- forum gebruiker
- Berichten: 250
- Lid geworden op: wo 01 sep 2004, 20:39
- Locatie: sliedrecht
afstelwerk
waarschijnlijk de koppeling neem ik aan
maar als hij goed op pakt is het toch goed je koppeling moet je steeds weer bij stellen want die slijt van het optrekken
over mijn blokje je kan dan de beste of snelste onderdelen uitwisselen de rest verkoop je weer aan een ander voor een projekt
om je koppeling te controleren c.q afstellen heb je een toerental meter nodig
ik hoorhet wel weer gr john
maar als hij goed op pakt is het toch goed je koppeling moet je steeds weer bij stellen want die slijt van het optrekken
over mijn blokje je kan dan de beste of snelste onderdelen uitwisselen de rest verkoop je weer aan een ander voor een projekt
om je koppeling te controleren c.q afstellen heb je een toerental meter nodig
ik hoorhet wel weer gr john
- killerbeast
- forum gebruiker
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
- Locatie: Heinkenszand
@ john,
eric heeft een volronde krukas die bij hop motorsport vandaan komt(een zogenaamde "12" pk krukas)
de rest is standaard van een 6,2 pk blokje.
de cilinder is er een die in de junior klasse word gebruikt, een 3 poorter met 4pk standaard.
de cilinder is iewat bewerkt, en de uitlaat doet de rest.
@eric,
je kunt ook bij mij komen hoopr, is en stukje minder ver.
de cilinder kunnen we altijd nog gaan veranderen
Xander.
eric heeft een volronde krukas die bij hop motorsport vandaan komt(een zogenaamde "12" pk krukas)
de rest is standaard van een 6,2 pk blokje.
de cilinder is er een die in de junior klasse word gebruikt, een 3 poorter met 4pk standaard.
de cilinder is iewat bewerkt, en de uitlaat doet de rest.
@eric,
je kunt ook bij mij komen hoopr, is en stukje minder ver.
de cilinder kunnen we altijd nog gaan veranderen
Xander.
- killerbeast
- forum gebruiker
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
- Locatie: Heinkenszand
- killerbeast
- forum gebruiker
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
- Locatie: Heinkenszand
zo heb 2 dingen gedaan en 2 die eruit gesteld worden
voodeel 1:me spruitstukje is verbouwd en kan er nu goed carb erin en eruit halen en carb vast zetten. dus ook verholpen.
voordeel 2: heb een bouwlamp standaard gekocht en ga ik samen me t pa verbouwen tot werk standaard want dat bukken tot op de grond ben ik nu wel eens beu werk tegenwoordig al op workmate. en die standaard kan ook me naar een race op kartbaan dus makelijk sleutel hoogte.
nadeel 1 was vergeten dat zondag 2de kerst is dus niet afstellen want moet weg.
nadeel 2 me pa heeft vrij van werk dus hij kan effe niks maken voor me uitlaat. we gaan het systeem van yasuni en bidalot dempers toepassen die ze op een c16 en c20 gebruiken.
voodeel 1:me spruitstukje is verbouwd en kan er nu goed carb erin en eruit halen en carb vast zetten. dus ook verholpen.
voordeel 2: heb een bouwlamp standaard gekocht en ga ik samen me t pa verbouwen tot werk standaard want dat bukken tot op de grond ben ik nu wel eens beu werk tegenwoordig al op workmate. en die standaard kan ook me naar een race op kartbaan dus makelijk sleutel hoogte.
nadeel 1 was vergeten dat zondag 2de kerst is dus niet afstellen want moet weg.
nadeel 2 me pa heeft vrij van werk dus hij kan effe niks maken voor me uitlaat. we gaan het systeem van yasuni en bidalot dempers toepassen die ze op een c16 en c20 gebruiken.
- killerbeast
- forum gebruiker
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
- Locatie: Heinkenszand
ik heb nog een redelijk rappe aprillia rally, met nieuwe rito as, en een mhr replica.
is voor jou voor 300 euri.
die scooter ben ik uit, heb ene 18+ pk gehad, kd8 d'na nog een, maar tog maar niet..
heb een andere uitgave, die voor gaat.
scoot is netjes gespoten(blauw wit)
nieuw tnt stuur blabla..
kijk amar, misschien heb je d'r wat aan.
is voor jou voor 300 euri.
die scooter ben ik uit, heb ene 18+ pk gehad, kd8 d'na nog een, maar tog maar niet..
heb een andere uitgave, die voor gaat.
scoot is netjes gespoten(blauw wit)
nieuw tnt stuur blabla..
kijk amar, misschien heb je d'r wat aan.
- killerbeast
- forum gebruiker
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
- Locatie: Heinkenszand
heb al een sonic staan xander
en een blok inbouw.
moet alleen nog 28mm carb ,overange,koppeling en huis
maar bij me zitkap zat ook nog een voorkapje wat ik niet had besteld maar omdat mijn kleur niet leverbaar was hadden ze dit opgestuurd als set. is niet erg want hij word nog eens overgespoten en heb ik dus een extra voorkapje
mzzl
en een blok inbouw.
moet alleen nog 28mm carb ,overange,koppeling en huis
maar bij me zitkap zat ook nog een voorkapje wat ik niet had besteld maar omdat mijn kleur niet leverbaar was hadden ze dit opgestuurd als set. is niet erg want hij word nog eens overgespoten en heb ik dus een extra voorkapje
mzzl
- killerbeast
- forum gebruiker
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
- Locatie: Heinkenszand
- killerbeast
- forum gebruiker
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
- Locatie: Heinkenszand
zo weer effe aan de minibike bezig geweest.
heb nu me andere kappen er even op gehad om te kijken hoe ze staan en effe foto van genomen.
wat allemaal nog gedaan
demper: ingekort en nieuw ophanging systeem gemaakt
steun: poten ingekort / rubbers eronder / vlak gemaakt waar mini opstaat
spruitstuk: een nieuwe gemaakt met oude hing carb te schuin en liep over. maar met nieuwe loopt hij beter snap er ook niks van want dat nieuwe is veel langer als de oude maarja ik kijk nog wel of ik hem nog inkort
hier foto van mini met nieuwe kappen
wat allemaal te doen:
goed afstellen maarja moet het eerst droog zijn
bakje maken aan steun voor gereedschap en onderdelen in te leggen.
heb nu me andere kappen er even op gehad om te kijken hoe ze staan en effe foto van genomen.
wat allemaal nog gedaan
demper: ingekort en nieuw ophanging systeem gemaakt
steun: poten ingekort / rubbers eronder / vlak gemaakt waar mini opstaat
spruitstuk: een nieuwe gemaakt met oude hing carb te schuin en liep over. maar met nieuwe loopt hij beter snap er ook niks van want dat nieuwe is veel langer als de oude maarja ik kijk nog wel of ik hem nog inkort
hier foto van mini met nieuwe kappen
wat allemaal te doen:
goed afstellen maarja moet het eerst droog zijn
bakje maken aan steun voor gereedschap en onderdelen in te leggen.