puch blok water gekoelt maken
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
met een plaatje los je het verschil toch neit op?
want je moet het op het bewegende deel doen...krukas...
je timingen lopen iets anders.....maar met plaatje lukt het niet als ik het zo in me hoofd heb.
want je moet het op het bewegende deel doen...krukas...
je timingen lopen iets anders.....maar met plaatje lukt het niet als ik het zo in me hoofd heb.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
rossi snapt emrossi-nr.1 schreef:of er een vinden met goeie poorttimingen....dus die bij de slag past.
Het gaat zo:
- zoek een cilinder die waar de poorten ver van de bovenkant van de cil afliggen.
- cilinder is korter dus een plaat ertussen. 3/4mm ongeveer.
- timings aanpassen zodat het beter staat voor puch.
En dan de rest van de dingen... tapeindes, spoelgangen etc.
Niet moeilijk, wel mooi cilinder vinden.
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
kheb het hoofdstuk cilinder enz. al uit van 2-stroke tuning boekBram schreef:rossi snapt emrossi-nr.1 schreef:of er een vinden met goeie poorttimingen....dus die bij de slag past.
Het gaat zo:
- zoek een cilinder die waar de poorten ver van de bovenkant van de cil afliggen.
- cilinder is korter dus een plaat ertussen. 3/4mm ongeveer.
- timings aanpassen zodat het beter staat voor puch.
En dan de rest van de dingen... tapeindes, spoelgangen etc.
Niet moeilijk, wel mooi cilinder vinden.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
Nou heb dus die 3 Derbi Senda cil bekeken en die MK Giet kwam het beste in de buurt lijkt me hier wat getalletjes :
MK 70cc Giet Tunde Uitlaat poort : 41mm
Spoel poort: 42mm
ODP van zuiger : 43.5mm
Doppler 50cc ALU Uitlaat poort : 40.5mm
Spoel poort : 39.5mm
ODP van zuiger : 44.5mm
Org 50cc ALU Uitlaat poort : 40mm
Spoel poort : 39.5mm
ODP van zuiger : 44mm
Maten zijn genomen van onderkant poort tot bovenkant cil en de zuiger ook
Heb der een plaatje van 2mm onder gelecht en toen kwam me zuiger 0.7mm onder de bovekant van me cil dus dat lijkt me mooi.
en die maten van de cil zijn ook met dat plaatje van 2mm genomen
MK 70cc Giet Tunde Uitlaat poort : 41mm
Spoel poort: 42mm
ODP van zuiger : 43.5mm
Doppler 50cc ALU Uitlaat poort : 40.5mm
Spoel poort : 39.5mm
ODP van zuiger : 44.5mm
Org 50cc ALU Uitlaat poort : 40mm
Spoel poort : 39.5mm
ODP van zuiger : 44mm
Maten zijn genomen van onderkant poort tot bovenkant cil en de zuiger ook
Heb der een plaatje van 2mm onder gelecht en toen kwam me zuiger 0.7mm onder de bovekant van me cil dus dat lijkt me mooi.
en die maten van de cil zijn ook met dat plaatje van 2mm genomen
Zoals ik al zei... verdiep je eens in timings.derbi master schreef:Nou heb dus die 3 Derbi Senda cil bekeken en die MK Giet kwam het beste in de buurt lijkt me hier wat getalletjes :
MK 70cc Giet Tunde Uitlaat poort : 41mm
Spoel poort: 42mm
ODP van zuiger : 43.5mm
Doppler 50cc ALU Uitlaat poort : 40.5mm
Spoel poort : 39.5mm
ODP van zuiger : 44.5mm
Org 50cc ALU Uitlaat poort : 40mm
Spoel poort : 39.5mm
ODP van zuiger : 44mm
Maten zijn genomen van onderkant poort tot bovenkant cil en de zuiger ook
Heb der een plaatje van 2mm onder gelecht en toen kwam me zuiger 0.7mm onder de bovekant van me cil dus dat lijkt me mooi.
en die maten van de cil zijn ook met dat plaatje van 2mm genomen
Maten die jij noemt heb je vrij weinig aan. Het gaat namelijk over de bovenkant van uitlaatpoorten/spoelpoorten/boosters.
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
idd...hij kijkt nog naar de squish enz.....je kan eerst beter naar timing kijken....squish kan je makelijker aanpassen.Bram schreef:Zoals ik al zei... verdiep je eens in timings.derbi master schreef:Nou heb dus die 3 Derbi Senda cil bekeken en die MK Giet kwam het beste in de buurt lijkt me hier wat getalletjes :
MK 70cc Giet Tunde Uitlaat poort : 41mm
Spoel poort: 42mm
ODP van zuiger : 43.5mm
Doppler 50cc ALU Uitlaat poort : 40.5mm
Spoel poort : 39.5mm
ODP van zuiger : 44.5mm
Org 50cc ALU Uitlaat poort : 40mm
Spoel poort : 39.5mm
ODP van zuiger : 44mm
Maten zijn genomen van onderkant poort tot bovenkant cil en de zuiger ook
Heb der een plaatje van 2mm onder gelecht en toen kwam me zuiger 0.7mm onder de bovekant van me cil dus dat lijkt me mooi.
en die maten van de cil zijn ook met dat plaatje van 2mm genomen
Maten die jij noemt heb je vrij weinig aan. Het gaat namelijk over de bovenkant van uitlaatpoorten/spoelpoorten/boosters.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/