minimark's minibike, UPDATE 10 Oktober
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
wat berteft de lijm en het oplossen daarvan, niet nodig.
als je goed naar de foto van het achterwiel met tandwiel kijkt kun je zien dat ik niet het tandwiel zelf, maar een adapter op de velg heb gelijmd.
Dit stond misschien een beetje onduidelijk bij de foto.
Dus ik kan nog gewoon tandwielen wisselen....
groeten
mark
als je goed naar de foto van het achterwiel met tandwiel kijkt kun je zien dat ik niet het tandwiel zelf, maar een adapter op de velg heb gelijmd.
Dit stond misschien een beetje onduidelijk bij de foto.
Dus ik kan nog gewoon tandwielen wisselen....
groeten
mark
nou beste minibikers,
eindelijk weer eens wat vooruitgang in de bouw van de minibike.!!
Heb lang moeten wachten op mijn frame , die bij de poedercoater lag.
Nu weer eens aan de gang gegaan, gister blokje uit elkaar gehaald, was geen overbodige luxe,(geen olie,4 ontbrekende krukaslagers!!)
Vandaag de bike een beetje in elkaar gezet, had het kontje al gespoten.
Ook een beetje getest met fluor-geel op het voorspatbord, maar weet nog niet of ik het hou. ????
Van de week even lagers ophalen op het werk, en keeringen halen bij de brommer-winkel.
en nog even een fotootje, snel meer ............
eindelijk weer eens wat vooruitgang in de bouw van de minibike.!!
Heb lang moeten wachten op mijn frame , die bij de poedercoater lag.
Nu weer eens aan de gang gegaan, gister blokje uit elkaar gehaald, was geen overbodige luxe,(geen olie,4 ontbrekende krukaslagers!!)
Vandaag de bike een beetje in elkaar gezet, had het kontje al gespoten.
Ook een beetje getest met fluor-geel op het voorspatbord, maar weet nog niet of ik het hou. ????
Van de week even lagers ophalen op het werk, en keeringen halen bij de brommer-winkel.
en nog even een fotootje, snel meer ............
hehe,
eindelijk weer eens een avond kunnen sleutelen,
motor weer helemaal in elkaar, op 2 tapeinden na die afbraken!!
gelukkig niet in mijn carters!!!
70 airsal en een 15mm bing(of had ik toch een 16 mm delorto moeten nemen ???)
Metrakit terugloop (weet nog steeds niet waar die origineel op hoort !! (markie zijn vraag)
morgen blokje er weer onder hangen en afbouwen!!!
ik zal snel weer foto's posten, maar digi camera is kapot.komt goed!!!1
groeten ,
mark
eindelijk weer eens een avond kunnen sleutelen,
motor weer helemaal in elkaar, op 2 tapeinden na die afbraken!!
gelukkig niet in mijn carters!!!
70 airsal en een 15mm bing(of had ik toch een 16 mm delorto moeten nemen ???)
Metrakit terugloop (weet nog steeds niet waar die origineel op hoort !! (markie zijn vraag)
morgen blokje er weer onder hangen en afbouwen!!!
ik zal snel weer foto's posten, maar digi camera is kapot.komt goed!!!1
groeten ,
mark
Eindelijk weer eens tijd gehad om wat te doen....
blok hangt er weer onder, alles zit weer in elkaar.
heb erg lopen kloten met de ontsteking.... De aansluiting op het conische gedeelte van de krukas zat niet helemaal lekker, dus stond de ontsteking super vroeg. En kreeg ik ook niet goed..
Maar is allemaal weer gelukt, zo'n 70cc is wel effe beter dan die 50!!!
Iemand ideen voor een filter??? Heb erg weinig ruimte. Kan inlaat spruitstuk circa 1 cm inkorten, en kan dan misschien net een filter kwijt..
Filter kan niet onder het zitje, zit mijn expansie gedeelte van de uitlaat.
Hoe hebben jullie dit opgelost???
en nog een fotootje ..................(1e klus... kettingspanners )
blok hangt er weer onder, alles zit weer in elkaar.
heb erg lopen kloten met de ontsteking.... De aansluiting op het conische gedeelte van de krukas zat niet helemaal lekker, dus stond de ontsteking super vroeg. En kreeg ik ook niet goed..
Maar is allemaal weer gelukt, zo'n 70cc is wel effe beter dan die 50!!!
Iemand ideen voor een filter??? Heb erg weinig ruimte. Kan inlaat spruitstuk circa 1 cm inkorten, en kan dan misschien net een filter kwijt..
Filter kan niet onder het zitje, zit mijn expansie gedeelte van de uitlaat.
Hoe hebben jullie dit opgelost???
en nog een fotootje ..................(1e klus... kettingspanners )
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Hierbij mijn oplossing voor het bekende carburateurprobleem. Heb zelf op basis van 25 mm pijp een spruitstuk gelast met aan de cylinderzijde een passende flens. Deze 25 mm buis past direkt in de Bing 19 mm carburateur. Het is een beetje puzzelen met de hoogte en de hoek, maar dat mag de pret niet drukken.
In de uitlaat heb ik een klein deukje moeten persen om de erg lompe stationair schroef kwijt te raken. Benzineslang ligt keurig vrij van de uitlaat. Om zeker te zijn dat deze er nooit tegenaan kan komen heb ik deze buitenlangs gelegd.
Natuurlijk heeft iedere oplossing zijn nadelen . Bij mij is het zo dat na langdurig staan de slang leegdampt. Er zit dan een luchtbel in die er voor zorgt dat de bike nier meer start (te gering hoogteverschil tussen tankaansluiting en vlotterkamer). Door ff op de tank te blazen loopt de carburateur weer vol en kun je weer fatsoenlijk rijden.
Ook kritisch is de afstand met de framebuis en de voorvork. Zorg ervoor dat de gaskabel met nippel voldoende vrij ligt van de framebuis. Verder kun je bij mij zien dat wanneer je volledig linkom stuurt (tegen aanslag), er maar weinig ruimte meer is met het filter (zo'n 2 cm). Ik heb hier mijn stuuruitslagbegrenzer op aangepast!!!
Doe je dit met de standaard Puch voorvork, dan ben je als snel je filter kwijt bij de eerste valpartij.
De laatste begrenzing is je kuip. Bij mij blijft tussen de volle kuip en het filter ook zo'n 2 cm ruimte vrij.
Heb je een kleinere carburateur, dan wordt alles wat eenvoudiger en heb je volgens mijn plenty ruimte.
Mischien dat andere mensen betere oplossingen te bieden hebben.
In de uitlaat heb ik een klein deukje moeten persen om de erg lompe stationair schroef kwijt te raken. Benzineslang ligt keurig vrij van de uitlaat. Om zeker te zijn dat deze er nooit tegenaan kan komen heb ik deze buitenlangs gelegd.
Natuurlijk heeft iedere oplossing zijn nadelen . Bij mij is het zo dat na langdurig staan de slang leegdampt. Er zit dan een luchtbel in die er voor zorgt dat de bike nier meer start (te gering hoogteverschil tussen tankaansluiting en vlotterkamer). Door ff op de tank te blazen loopt de carburateur weer vol en kun je weer fatsoenlijk rijden.
Ook kritisch is de afstand met de framebuis en de voorvork. Zorg ervoor dat de gaskabel met nippel voldoende vrij ligt van de framebuis. Verder kun je bij mij zien dat wanneer je volledig linkom stuurt (tegen aanslag), er maar weinig ruimte meer is met het filter (zo'n 2 cm). Ik heb hier mijn stuuruitslagbegrenzer op aangepast!!!
Doe je dit met de standaard Puch voorvork, dan ben je als snel je filter kwijt bij de eerste valpartij.
De laatste begrenzing is je kuip. Bij mij blijft tussen de volle kuip en het filter ook zo'n 2 cm ruimte vrij.
Heb je een kleinere carburateur, dan wordt alles wat eenvoudiger en heb je volgens mijn plenty ruimte.
Mischien dat andere mensen betere oplossingen te bieden hebben.