[ZB] Minibike piaggio blok70 cc.#NIEUWE A.B.T. UITLAATpag31#
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Hey Hank,
Het ding ziet er mooi uit en het is ook slimmer een Piaggio blok te hebben ipv een Minarelli. Volgens mn maat zit ook de waterpomp in het carter ipv bij minarelli ernaast.
Ik snap alleen niet waarom je nog met een std Evo cilinder rijdt en niet getuned of met een Speed. Ik snap wel dat je zo al vermogen genoeg hebt maar dan nog
.
Gr Ype
Het ding ziet er mooi uit en het is ook slimmer een Piaggio blok te hebben ipv een Minarelli. Volgens mn maat zit ook de waterpomp in het carter ipv bij minarelli ernaast.
Ik snap alleen niet waarom je nog met een std Evo cilinder rijdt en niet getuned of met een Speed. Ik snap wel dat je zo al vermogen genoeg hebt maar dan nog

Gr Ype
- antonie
- forum gebruiker
- Berichten: 706
- Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
- Minibike:: zelfbouw
- Locatie: haaksbergen
- Contacteer:
sorry hank voor topic vervuilingYpuh schreef:Hey Hank,
Het ding ziet er mooi uit en het is ook slimmer een Piaggio blok te hebben ipv een Minarelli. Volgens mn maat zit ook de waterpomp in het carter ipv bij minarelli ernaast.
Ik snap alleen niet waarom je nog met een std Evo cilinder rijdt en niet getuned of met een Speed. Ik snap wel dat je zo al vermogen genoeg hebt maar dan nog.
Gr Ype
beste ypuh
lees even het hele topic door en je snapt waarom het geen getunde cilinder is.
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
HalloYpuh schreef:Hey Hank,
Het ding ziet er mooi uit en het is ook slimmer een Piaggio blok te hebben ipv een Minarelli. Volgens mn maat zit ook de waterpomp in het carter ipv bij minarelli ernaast.
Ik snap alleen niet waarom je nog met een std Evo cilinder rijdt en niet getuned of met een Speed. Ik snap wel dat je zo al vermogen genoeg hebt maar dan nog.
Gr Ype
Ik rijd met een evo omdat: a mijn sponsor de meeste korting geeft op polini, b het niet echt uitmaakt kwa vermogen of je nu rijd met een evo of mhr.
Wat betreft standaart mijn mening is als de cil om wat voor reden stuk gaat ik binnen een korte termijn weer een fris setje wil hebben zonder dat de cil weer naar de tuner moet om aangepast te worden, en met de waarden die de evo geeft kwa vermogen en koppel is daar niet veel meer te winnen.
Heb mijn blok nu na het seizoen uit elkaar liggen, en aan de cil is helemaal niets te zien kwa slijtage 2 seizoenen mee gereden met enkele demo wedstrijden, en geen enkele keer uitgevallen met motoriche pech, lijkt mijn dat het zeer betrouwbaar is, en om hoog te eindigen is betouwbaarheid een zeer belangrijke factor.
Daarnaast mischien een principe kwestie, waarom rijden de meesten met mallosi mhr ????, nou daarom rij ik met POLINI EVO !!!!.
Laatst gewijzigd door *HANK* op vr 18 nov 2005, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
rossi-nr.1 schreef:hank...toch schrijf je het altijd met dubbel L...
''polini''


Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Ook malossi ipv mallossi...
Maar HANK je kunt een hele mini in elkaar zetten maar dan niet je eigen cilinder tunen
?
En als je korting krijgt op polini onderdelen zou ik toch ook niet voor MHR gaan maar ik probeer toch wel weer altijd het max uit een cilinder te halen
.
En met scooters is de std setup gewoon alles MHR, ze draaien beter als de Polini's maar er zijn toch altijd weer mensen die het proberen
.
Maar ook ligt het voor 75% aan de rijder en niet aan die laatste 1-2 pk vermogen.
Gr Ypuh
(Ik heb je trouwens nog een mailtje gestuurd voor wat prijzen van koppeling afstellen etc).
Maar HANK je kunt een hele mini in elkaar zetten maar dan niet je eigen cilinder tunen

En als je korting krijgt op polini onderdelen zou ik toch ook niet voor MHR gaan maar ik probeer toch wel weer altijd het max uit een cilinder te halen

En met scooters is de std setup gewoon alles MHR, ze draaien beter als de Polini's maar er zijn toch altijd weer mensen die het proberen

Maar ook ligt het voor 75% aan de rijder en niet aan die laatste 1-2 pk vermogen.
Gr Ypuh
(Ik heb je trouwens nog een mailtje gestuurd voor wat prijzen van koppeling afstellen etc).
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
90% die ene minike kan bouwen tuned zelf niet..dikke onzin..Ypuh schreef:Ook malossi ipv mallossi...
Maar HANK je kunt een hele mini in elkaar zetten maar dan niet je eigen cilinder tunen?
En als je korting krijgt op polini onderdelen zou ik toch ook niet voor MHR gaan maar ik probeer toch wel weer altijd het max uit een cilinder te halen.
En met scooters is de std setup gewoon alles MHR, ze draaien beter als de Polini's maar er zijn toch altijd weer mensen die het proberen.
Maar ook ligt het voor 75% aan de rijder en niet aan die laatste 1-2 pk vermogen.
Gr Ypuh
(Ik heb je trouwens nog een mailtje gestuurd voor wat prijzen van koppeling afstellen etc).
omdat je goed met metaal om kan gaan moet je gelijk expert in 2takt zijn?
komen hele andere dingen bij kijken...
en van mhr en evo...vind apart verhaal..
maar topicverhuilen..
ontopic:
hank..u're pm'd
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Heey ,
begin maar niet over malossi
heb ik ervaring mee 
Ik vind Malossi ook een erg mooi merk maar de mensen hier zullen het ( in de meeste gevallen ) uitzoeken wat het beste is kwa prestatie's
En ik kan ook alles bouwen maar niet echt tunen en net wat rossi zegt maar een klein aantal kan echt tunen
Tuurlijk kunnen veel lui het als je jezelf er goed in verdiept maar het is altijd maar 1 foutje en je cilinder is kapot
@Rossi
nu iedereen elkaar toch aan het verbeteren is;
het is geen 2 takt maar 2 slag
@ HANK,
Waarom heb je met een polini evo 19 PK op een mini bike niet getuned en op een scooter niet getuned maar 10 PK ~
ik weet dat de verhoudingen heel anders zijn maar wat is nu de beslissende factor
En wat is de topsnelheid van je mini bike
*Lg*
begin maar niet over malossi


Ik vind Malossi ook een erg mooi merk maar de mensen hier zullen het ( in de meeste gevallen ) uitzoeken wat het beste is kwa prestatie's
En ik kan ook alles bouwen maar niet echt tunen en net wat rossi zegt maar een klein aantal kan echt tunen

Tuurlijk kunnen veel lui het als je jezelf er goed in verdiept maar het is altijd maar 1 foutje en je cilinder is kapot

@Rossi
nu iedereen elkaar toch aan het verbeteren is;
het is geen 2 takt maar 2 slag

@ HANK,
Waarom heb je met een polini evo 19 PK op een mini bike niet getuned en op een scooter niet getuned maar 10 PK ~
ik weet dat de verhoudingen heel anders zijn maar wat is nu de beslissende factor

En wat is de topsnelheid van je mini bike

*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Re: Uitdraai testbank
Ik dacht wat anders te lezen ~*HANK* schreef:
Hier bij de uitdraai van de testbank.
Max vermogen 18 Pk bij 13946 rpm.
Max koppel 9,6 Nm bij 13500 rpm.
Gr Hank....
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
2slag klopt..maar 2takt is het gewoon in de volksmond..meer mensen snappen je dan ipv 2slag..Lg tweewielers schreef:Heey ,
begin maar niet over malossiheb ik ervaring mee
Ik vind Malossi ook een erg mooi merk maar de mensen hier zullen het ( in de meeste gevallen ) uitzoeken wat het beste is kwa prestatie's
En ik kan ook alles bouwen maar niet echt tunen en net wat rossi zegt maar een klein aantal kan echt tunen![]()
Tuurlijk kunnen veel lui het als je jezelf er goed in verdiept maar het is altijd maar 1 foutje en je cilinder is kapot![]()
@Rossi
nu iedereen elkaar toch aan het verbeteren is;
het is geen 2 takt maar 2 slag![]()
@ HANK,
Waarom heb je met een polini evo 19 PK op een mini bike niet getuned en op een scooter niet getuned maar 10 PK ~
ik weet dat de verhoudingen heel anders zijn maar wat is nu de beslissende factor![]()
En wat is de topsnelheid van je mini bike
*Lg*

en waarom die 19tov. van 10 pk..je uitlaat bepaalt veel meer....maar je hebt geen varioverlies etc.
tevens moet er bij die ander ook gewoon 19 uit kunnen komen hoor:)
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
Offtopic vraagje van een minder motortechnisch maar meer taaltechnisch begaafde:
Wat is er mis met tweetakt? Da's toch gewoon hetzelfde als tweeslag?
Wat is er mis met tweetakt? Da's toch gewoon hetzelfde als tweeslag?
Van Dale Taalweb schreef:
U hebt gezocht op tweeslag:
twee·slag·stel·sel (het ~)
1 stelsel van akkerbouw waarbij men twee soorten van vruchten elkaar laat afwisselen![]()
![]()
U hebt gezocht op tweetakt:
twee·takt·mo·tor (de ~ (m.))
1 explosiemotor waarbij het arbeidsproces in twee zuigerslagen verloopt![]()
![]()
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
2 takt is officieel duits , 2 slag is de nederlandse benaming en aangezien we niet in duitsland wonen is het 2 slag
En uit een scooter krijg je nooit geen 19 pk uit een standaard evo
Daarom de vraag aan HANK ... voor info over zijn pk's
*ff over de taal .......
Pk zijn ook niet meer toepasbaar in de techniek . Is ook een volksmond uitspraak van nu .
Het zijn nu alleen KW ( Killo Whatt )
Maar ff ontopic ' kan iemand het goede andwoord geven over de pk ver schillen .
Heeft het nu te maken met een gewichts - tandwiel verhouding
*Lg*

En uit een scooter krijg je nooit geen 19 pk uit een standaard evo

Daarom de vraag aan HANK ... voor info over zijn pk's
*ff over de taal .......
Pk zijn ook niet meer toepasbaar in de techniek . Is ook een volksmond uitspraak van nu .
Het zijn nu alleen KW ( Killo Whatt )
Maar ff ontopic ' kan iemand het goede andwoord geven over de pk ver schillen .
Heeft het nu te maken met een gewichts - tandwiel verhouding

*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]