[ZB] Minibike piaggio blok70 cc.#NIEUWE A.B.T. UITLAATpag31#
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Hallo
Zo weer wat aam het rommelen geweest, blok is voorzien van nieuwe lagers, tevens is de boven zijde van het carter gevlakt en is de cil 1 mm lager komen te staan, dit om de poort tijming wat lager te krijgen.
Daar voor een ander kopje uitgedraait.
En vanmiddag maar weer eens wezen banken om te kijken wat het gebracht heeft, nou dat viel dus tegen ruim 1,5 pk minder over nagenoeg heel de lijn, dus dit heeft geen zin en gaan dan ook weer terug naar de oude tijming.
Maar we zijn wel wat wijzer geworden vanmiddag namelijk we hebben nog een uitlaat geprobeert van A.B.T. en dat zag er veel beter uit, namelijk vanaf 6800 toeren al trekkracht en in het onder gebied een winst van 2 Pk en waar we op topvermogen een 1,5 pk verloren en ook top toeren.
Dus we gaan de cilinder weer op de oude hoogte zetten en nog wat verder stoeien met deze uitlaat, om te kijken of we het onderin kunnen behouden kwa trekkracht en hem toch flink in toeren door te laten lopen zij het met minder topvermogen maar dat mag.
Een top vermogen van 15 Pk zak zeker genoeg zijn mits de bike van onderuit flink wat beter wordt.
Dus we gaan weer lekker verder met sleutelen en een aantal uitlaten maken om maar tot de goede te komen, daar ben ik inmiddels wel achter door veel te proberen en te testen kom je uiteindelijk wat je wil hebben maar het is een lange weg.
Zo weer wat aam het rommelen geweest, blok is voorzien van nieuwe lagers, tevens is de boven zijde van het carter gevlakt en is de cil 1 mm lager komen te staan, dit om de poort tijming wat lager te krijgen.
Daar voor een ander kopje uitgedraait.
En vanmiddag maar weer eens wezen banken om te kijken wat het gebracht heeft, nou dat viel dus tegen ruim 1,5 pk minder over nagenoeg heel de lijn, dus dit heeft geen zin en gaan dan ook weer terug naar de oude tijming.
Maar we zijn wel wat wijzer geworden vanmiddag namelijk we hebben nog een uitlaat geprobeert van A.B.T. en dat zag er veel beter uit, namelijk vanaf 6800 toeren al trekkracht en in het onder gebied een winst van 2 Pk en waar we op topvermogen een 1,5 pk verloren en ook top toeren.
Dus we gaan de cilinder weer op de oude hoogte zetten en nog wat verder stoeien met deze uitlaat, om te kijken of we het onderin kunnen behouden kwa trekkracht en hem toch flink in toeren door te laten lopen zij het met minder topvermogen maar dat mag.
Een top vermogen van 15 Pk zak zeker genoeg zijn mits de bike van onderuit flink wat beter wordt.
Dus we gaan weer lekker verder met sleutelen en een aantal uitlaten maken om maar tot de goede te komen, daar ben ik inmiddels wel achter door veel te proberen en te testen kom je uiteindelijk wat je wil hebben maar het is een lange weg.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
hey hank..flink bezig dus..
en hoe is het met je radiateur..al getest:)?
en hoe ga je die timing weer veranderen..hoe zet je die mm terug?
die heb je toch weg gefreesd/vijlt ofwat..of was het pakking:)?
gr.
erwin
ps: je krijgt maandag pm over inventor:)..
en hoe is het met je radiateur..al getest:)?
en hoe ga je die timing weer veranderen..hoe zet je die mm terug?
die heb je toch weg gefreesd/vijlt ofwat..of was het pakking:)?
gr.
erwin
ps: je krijgt maandag pm over inventor:)..
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
Hallorossi-nr.1 schreef:hey hank..flink bezig dus..
en hoe is het met je radiateur..al getest:)?
en hoe ga je die timing weer veranderen..hoe zet je die mm terug?
die heb je toch weg gefreesd/vijlt ofwat..of was het pakking:)?
gr.
erwin
ps: je krijgt maandag pm over inventor:)..
De radiateur wel getest maar dat ging niet zoals ik wilde, kon namelijk niet genoeg rijwind naboodsen.
De cilinder weer op de oude hoogte lossen we op door een voetpakking van 1 mm dik, uitgevoerd in alu.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Hallo.
Zo er zijn weer vorderingen
, de cilinder staat weer op de oude (vertrouwde) hoogte.
Vandaag de nieuwe op maat pijp gemaakt, samen met de broers van A.B.T. Tunning.
Aad heeft de berekeningen gemaakt met de uitslagen, en dit papierwerk hebben we vandaag gezamelijk bij mijn op het werk omgezet in een stalen uitvoering.
Ik moet zeggen de uitlaat ziet er zeer goed uit, en na een klein testrondje zijn de eerste bevindingen goed.
Het was een beetje vochtig op het terein en kon alleen maar met een spinnend achterwiel wegrijden

Maar dit bij een toerental wat zo'n 2000 toeren lager licht als met de andere uitlaat, dus wat we wilden is in dit gebied aardig gelukt.
Nu moeten we nog kijken wat we bovenin kwijt zijn geraakt, maar daar moeten we nog voor naar de testbank.
Zo nog wat foto's erbij:

De vorige uitlaat en de nieuwe, de nieuwe is een heel stuk langer.


De voorbocht uit een stuk (A.B.T. oplossing
)



De gehele uitlaat is tig gelast.

De yasunni demper moest weer gebruikt worden natuurlijk.
En ja deze keer gaat hij in de blanke lak.
Nu alleen de ophanging aan het frame nog maken, en we kunnen rijden.
Zo er zijn weer vorderingen

Vandaag de nieuwe op maat pijp gemaakt, samen met de broers van A.B.T. Tunning.
Aad heeft de berekeningen gemaakt met de uitslagen, en dit papierwerk hebben we vandaag gezamelijk bij mijn op het werk omgezet in een stalen uitvoering.
Ik moet zeggen de uitlaat ziet er zeer goed uit, en na een klein testrondje zijn de eerste bevindingen goed.
Het was een beetje vochtig op het terein en kon alleen maar met een spinnend achterwiel wegrijden


Maar dit bij een toerental wat zo'n 2000 toeren lager licht als met de andere uitlaat, dus wat we wilden is in dit gebied aardig gelukt.
Nu moeten we nog kijken wat we bovenin kwijt zijn geraakt, maar daar moeten we nog voor naar de testbank.
Zo nog wat foto's erbij:
De vorige uitlaat en de nieuwe, de nieuwe is een heel stuk langer.
De voorbocht uit een stuk (A.B.T. oplossing

De gehele uitlaat is tig gelast.
De yasunni demper moest weer gebruikt worden natuurlijk.
En ja deze keer gaat hij in de blanke lak.

Nu alleen de ophanging aan het frame nog maken, en we kunnen rijden.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
- Richard D
- forum gebruiker
- Berichten: 1362
- Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
- Locatie: Ens
- Contacteer:
Hey Hank,
Prachtig mooie uitlaat maar er is toch iets mis mee.
namelijk die Polini sticker op de demper moet toch echt plaats maken voor een HK sticker
oke ff serieus nu. Mn Complimenten ziet er echt supernetjes uit, mooi gelast ook
Richard
Prachtig mooie uitlaat maar er is toch iets mis mee.
namelijk die Polini sticker op de demper moet toch echt plaats maken voor een HK sticker

oke ff serieus nu. Mn Complimenten ziet er echt supernetjes uit, mooi gelast ook
Richard
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Weet niet wat ABt gebruikt.Marvin15 schreef:Donder mooie pijpvooral die voorbocht
. Lasnaadjes zien er ook netjes uit
![]()
Hoe dik is het plaatstaat wat jullie hebben gebruikt?
maar 0.7mm is een juiste maat
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
HalloMarvin15 schreef:Donder mooie pijpvooral die voorbocht
. Lasnaadjes zien er ook netjes uit
![]()
Hoe dik is het plaatstaat wat jullie hebben gebruikt?
De plaat die we gebruiken is 0,75mm dik.
Wat betreft de voorbocht, deze bestaat uit 2 vlakke platen waar de uitslag op gemaakt is, wordt dan vlak aan elkaar gelast, en daarna opgepompt met olie, en als het goed is wordt hij mooi rond en neemt hij de vorm aan die je uitgerekend hebt.
Het gaat nog niet helemaal volgens plan maar we zijn wel op de goede weg.
Dus deze bocht is met ''voor ons nieuwe technieken'' gemaakt en zoals het er nu uitziet valt het nog niet tegen, maar het moet nog mooier kunnen.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Een gooi naar het kampioenschap aankomend seizoen???Sleutel schreef:Hey Hank...
Een gooi naar het kampioenschap aankomend seizoen???
Gr Cees











Cees we zijn en blijven zelfbouwer, dus het sleutelen blijft de hoofd zaak

Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!