[ZB] Minibike piaggio blok70 cc.#NIEUWE A.B.T. UITLAATpag31#
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- dennisvaassen
- forum gebruiker
- Berichten: 232
- Lid geworden op: di 11 okt 2005, 17:00
- Locatie: vaassen
Hallodennisvaassen schreef:Hank ik heb een vraagje...
Toen jij de zuiger vervangen had , heb je toen een overmaat zuiger gekocht of gewoon de standaard maat?
Ik rij nu 2 jaar met deze cilinder en er is geen slijtage te zien, dus koop elke keer een B zuiger.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
powervalve is idd mooi idee, maar maak het maar eensdave schreef:eigenlijk, een soort van powervalve, maar dan net weer wat anders alleen het zelfde idee. Het mooiste zou zijn om een powervalve te ontwikkelen voor de minibike, welke automatisch, door een 2e kabel of dergelijke word bediend.

misschien wel te doen indien je een testbank tot je beschikking hebt, maar je zult hele nieuwe formules moeten verzinnen, wil je echt resultaat behalen denk ik.
heb ook nog nooit een zelfbouw powervalve gezien, maar is idd een leuk idee

- dennisvaassen
- forum gebruiker
- Berichten: 232
- Lid geworden op: di 11 okt 2005, 17:00
- Locatie: vaassen
oke bedankt dan weet ik welke ik moet kopen*HANK* schreef:Hallodennisvaassen schreef:Hank ik heb een vraagje...
Toen jij de zuiger vervangen had , heb je toen een overmaat zuiger gekocht of gewoon de standaard maat?
Ik rij nu 2 jaar met deze cilinder en er is geen slijtage te zien, dus koop elke keer een B zuiger.

kom er trouwens net achter dat er een evo zuiger in de mini zit en een standaard krukas

Max (de ~ (m.), ~en) 1. Mysterieus personage die op freelancebasis voor diverse tuners onderdelen aanpast.
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: 16 mm
50cc = max 20mmrace--ace schreef:Is 16 mm niet het maximum dat gebruikt mag worden voor de eigenbouw tweetakten ? ik houd me daar bij mijn puch maxi tenminste aan voor het geval ik ooit nog eens RAP wedstrijden ga rijden.
65/70cc = max 16mm
Onthou dat.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Re: heje
Toch rijd 70% of misschien wel meer met 70cc,puch klasse is er eigenlijk niemand dacht ik met 50cc.Guus van Pienbroek schreef:aha dat snap ik, maar dan kan je tog speciale klassen doen voor 70 en 50 cc en wat voor carb dat moet je dan zelf wetenik doe ik hier nu dom
nja t is wel logisch maar tog dan heeft een 70 nog maar weinig zin lijkt mij
![]()
mvg
GvP
Niels
- Bianchiteamnoord
- forum gebruiker
- Berichten: 158
- Lid geworden op: di 03 jan 2006, 06:19
- Locatie: Assen
Hallo
Zo een kleine update hoe het er voorstaat, namelijk de eerste training op Zwolle is geweest.
De aanpassingen zijn zeker ten goede gekomen, de bike trekt van onderuit een heel stuk beter, met als gevolg mijn persoonlijk beste tijd daar kunnen verbeteren.
Alleen de dip bij de 14000 toeren verstoord het uiteindelijk.
We hebben getest met verschillende tandwiel verhoudingen, als hij heel kort vertand staat dan komt hij door de dip heen en schiet er alsnog een keer vandoor maar het duurt te lang, dus uiteindelijk op de ronde tijd langzamer.
Vertanden we langer dan komt hij niet door de dip heen, en blijft bij 14000 steken.
Dus, er komt een andere uitlaat.
Maar om nu de juiste te bepalen hebben we besloten ( ik en Aad) om een testuitlaat te maken, een die uit verwisselbare sigmenten is opgeboud en met flenzen, zo is het mogelijk om een stukje van de uitlaat aan te passen en er dus niet elke keer een hele nieuwe gemaakt hoeft te worden, maar alleen het desbetreffende deel waar we van denken dat het anders moet zijn.
Tevens is er wat verzonnen om de eind conus traploos te kunnen verstellen, dit om de uitlaat lengte heel gemakkelijk te kunnen aanpassen.
Ja ik weet het we gaan heel ver
maar dat is nu juist de kick om het helemaal voor elkaar te krijgen, tevens kunnen we deze uitlaat ook voor andere setups van b.v. scooters of Puch blokken gebruiken en dus ook hier een ideale uitlaat voor ontwerpen en testen.
Zo een kleine update hoe het er voorstaat, namelijk de eerste training op Zwolle is geweest.
De aanpassingen zijn zeker ten goede gekomen, de bike trekt van onderuit een heel stuk beter, met als gevolg mijn persoonlijk beste tijd daar kunnen verbeteren.
Alleen de dip bij de 14000 toeren verstoord het uiteindelijk.
We hebben getest met verschillende tandwiel verhoudingen, als hij heel kort vertand staat dan komt hij door de dip heen en schiet er alsnog een keer vandoor maar het duurt te lang, dus uiteindelijk op de ronde tijd langzamer.
Vertanden we langer dan komt hij niet door de dip heen, en blijft bij 14000 steken.
Dus, er komt een andere uitlaat.
Maar om nu de juiste te bepalen hebben we besloten ( ik en Aad) om een testuitlaat te maken, een die uit verwisselbare sigmenten is opgeboud en met flenzen, zo is het mogelijk om een stukje van de uitlaat aan te passen en er dus niet elke keer een hele nieuwe gemaakt hoeft te worden, maar alleen het desbetreffende deel waar we van denken dat het anders moet zijn.
Tevens is er wat verzonnen om de eind conus traploos te kunnen verstellen, dit om de uitlaat lengte heel gemakkelijk te kunnen aanpassen.
Ja ik weet het we gaan heel ver

Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Dit is precies wat ik had verwacht*HANK* schreef:Tevens is er wat verzonnen om de eind conus traploos te kunnen verstellen, dit om de uitlaat lengte heel gemakkelijk te kunnen aanpassen.

Het kon niet uitblijven namelijk..
Ben benieuwd..
Gaat het in Zwolle al toegepast worden ? Of is dat nogal krapdag
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !