nieuwe fan
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
het begint nu op details aan te komen en die kosten behoorlijk veel tijd .
eigenlijk hoopte ik de bike over een paar weken klaar te hebben
zodat ik kan rijden bij coronel in Huizen (erg gezellig )
mijn zoontje rijdt sinds kort op een sendai een leuke fiets om het te leren leek mij.
ik heb even een fototje geplaatst van de laatste vorderingen , het blok zit nog niet definitief, maar zoals het nu op de foto te zien is was ik het van plan te monteren.
misschien zijn er nu mensen die mij dat ten sterkste afraden.
zo ja waarom?
groet roger
eigenlijk hoopte ik de bike over een paar weken klaar te hebben
zodat ik kan rijden bij coronel in Huizen (erg gezellig )
mijn zoontje rijdt sinds kort op een sendai een leuke fiets om het te leren leek mij.
ik heb even een fototje geplaatst van de laatste vorderingen , het blok zit nog niet definitief, maar zoals het nu op de foto te zien is was ik het van plan te monteren.
misschien zijn er nu mensen die mij dat ten sterkste afraden.
zo ja waarom?
groet roger
waarom
Ik zou het niet zo doen.
Je koppeling en tandwiel lopen in de olie, doe je het nu op deze manier dan loopt alle olie naar achteren waardoor je koppeling en tandwiel niet meer in de olie lopen.
Je moet het blok horizontaal plaatsen, en dan wat omhoog doen.
Je weet ook dat het achtertandwiel niet past op de keting en voortandwiel.
Maar verder een pracht van een bike hoor, gewoon zo doorgaan.
Je koppeling en tandwiel lopen in de olie, doe je het nu op deze manier dan loopt alle olie naar achteren waardoor je koppeling en tandwiel niet meer in de olie lopen.
Je moet het blok horizontaal plaatsen, en dan wat omhoog doen.
Je weet ook dat het achtertandwiel niet past op de keting en voortandwiel.
Maar verder een pracht van een bike hoor, gewoon zo doorgaan.
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Tips..
Koop eerst een ander tandwiel!!
bijvoorbeeld van een Tomos: 22/24 tands ongeveer
of kijk even op www.hz-bromshop.nl
deze hebben ook tandwielen voor zelfbouw.
Na het monteren van je tandwiel op je wiel, stel je je blok zo in, dat het voor en achter tandwiel exact in 1 lijn liggen, en dan verandere je de hoogte van het blok.
Blok moet toch echt wel recht staan, ivm zoals al eerder vermeld door anderen hier, Carburateur, en voornamelijk de Olie in je blok..!! De olie moet wel overal bij kunnen, en niet achterin het blok blijven.
Ikzelf heb het blok op ongeveer 9 tot 10 CM van de grond, als het het meet vanaf de Olie-stop die onderin je blok zit.
Vanaf de cilinder uitlaat poort zit je dan op ongeveer 11cm van de grond, en dan hangt je blok er goed horizontaal in
en hoe ga je het doen met je Subframe ??
ik zat al te kijken, want de buizen die vanaf je achterbrug komen, steken vrij ver onder je zitje uit..
Hoe ga je dit oplossen..
Succes..
GRoeten..
Jeroen. ( Een jonkie)
Koop eerst een ander tandwiel!!
bijvoorbeeld van een Tomos: 22/24 tands ongeveer
of kijk even op www.hz-bromshop.nl
deze hebben ook tandwielen voor zelfbouw.
Na het monteren van je tandwiel op je wiel, stel je je blok zo in, dat het voor en achter tandwiel exact in 1 lijn liggen, en dan verandere je de hoogte van het blok.
Blok moet toch echt wel recht staan, ivm zoals al eerder vermeld door anderen hier, Carburateur, en voornamelijk de Olie in je blok..!! De olie moet wel overal bij kunnen, en niet achterin het blok blijven.
Ikzelf heb het blok op ongeveer 9 tot 10 CM van de grond, als het het meet vanaf de Olie-stop die onderin je blok zit.
Vanaf de cilinder uitlaat poort zit je dan op ongeveer 11cm van de grond, en dan hangt je blok er goed horizontaal in
en hoe ga je het doen met je Subframe ??
ik zat al te kijken, want de buizen die vanaf je achterbrug komen, steken vrij ver onder je zitje uit..
Hoe ga je dit oplossen..
Succes..
GRoeten..
Jeroen. ( Een jonkie)
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
jup ook dat nog..
problemen met je uitlaat
bijvoorbeeld een {Proma cc, die komt dat met het eerste deel schuin achterover OP de grond te hangen
en das nie de bedoeling
problemen met je uitlaat
bijvoorbeeld een {Proma cc, die komt dat met het eerste deel schuin achterover OP de grond te hangen
en das nie de bedoeling
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Ik begrijp dat de smering inderdaad een probleem kan worden maar is dit niet te compenseren door meer olie of door b.v het uitvullen van het carter.
Technisch is het natuurlijk mogelijk om het blok hoger te hangen, maar ik vind het blok schuin omhoog beter bij de lijnen van het frame passen. (het oog wil ook wat).
wat de uitlaat aangaat, uit de meeste verhalen heb ik begrepen dat een uitlaat toch verlast moet worden dus een aanpassing van de bocht lijkt me dan ook geen probleem.
Wat het tandwiel aan gaat
De lasmal heeft een zodanige afmeting dat ik kan terugrekenen vanuit mijn uitgaande as.
en voor het achtertandwiel hoef ik slechts een adapter te draaien welke het tandwiel dichter naar het wielmidden toebrengt.
Groet Roger
Technisch is het natuurlijk mogelijk om het blok hoger te hangen, maar ik vind het blok schuin omhoog beter bij de lijnen van het frame passen. (het oog wil ook wat).
wat de uitlaat aangaat, uit de meeste verhalen heb ik begrepen dat een uitlaat toch verlast moet worden dus een aanpassing van de bocht lijkt me dan ook geen probleem.
Wat het tandwiel aan gaat
De lasmal heeft een zodanige afmeting dat ik kan terugrekenen vanuit mijn uitgaande as.
en voor het achtertandwiel hoef ik slechts een adapter te draaien welke het tandwiel dichter naar het wielmidden toebrengt.
Groet Roger
-
- forum gebruiker
- Berichten: 31
- Lid geworden op: vr 23 apr 2004, 20:59
- Locatie: heinkenszand
er zijn ook wel spruitstukken van puch die kun je opguzzi schreef:hoi Hank,
uit je opmerking begrijp ik dat het dus raadzaam is om uiteidelijk de carburateur zo horizontaal mogelijk te monteren , dit kan ik ook voor elkaar krijgen door het spruitstuk aan te passen.
Groet Roger
een cilinder zetten die schuin staat
dat zijn spruitstukken van de wat oudere puch
Re ophanging blok
Kijk zo krijg je een beetje een idee als de carberateur en uitlaat gemonteerd zijn.
Zoals je ziet hangt de carberateur al vrij schuin en de andere foto zie je dat je met de uitlaat best wel wat ruimte nodig hebt om achter het frame te komen.
Gr Hank....
Zoals je ziet hangt de carberateur al vrij schuin en de andere foto zie je dat je met de uitlaat best wel wat ruimte nodig hebt om achter het frame te komen.
Gr Hank....
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
- rkpdude
- forum gebruiker
- Berichten: 962
- Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
- Locatie: Noord Holland
- Contacteer:
Ach wat die smering betreft zal dit wel meevallen hoor als jeje blok een beetje schuin achterover monteerd. Mik er een beetje extra olie in en het spetteren doet de rest wel. Spatsmering noemen we dat. En spatten doet het daarbinnen wel................
misschien ff je foto,s op een andere server zetten kan ook geen kwaad denk.....
misschien ff je foto,s op een andere server zetten kan ook geen kwaad denk.....
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..