nieuwe fan

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

guzzi
forum gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: di 09 nov 2004, 21:36
Locatie: Apeldoorn

Bericht door guzzi »

het begint nu op details aan te komen en die kosten behoorlijk veel tijd .
eigenlijk hoopte ik de bike over een paar weken klaar te hebben
zodat ik kan rijden bij coronel in Huizen (erg gezellig )
mijn zoontje rijdt sinds kort op een sendai een leuke fiets om het te leren leek mij.

ik heb even een fototje geplaatst van de laatste vorderingen , het blok zit nog niet definitief, maar zoals het nu op de foto te zien is was ik het van plan te monteren.

misschien zijn er nu mensen die mij dat ten sterkste afraden.

zo ja waarom?

groet roger


Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

Op deze manier loopt de olie idd achterin het blok. Terwijl hij juist nodig is in het midden, bij de koppeling en het grote tandwiel. :(
Heb je geen ruimte om hem horizontaal wat hoger te brengen?
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

waarom

Bericht door Ronnie »

Ik zou het niet zo doen.
Je koppeling en tandwiel lopen in de olie, doe je het nu op deze manier dan loopt alle olie naar achteren waardoor je koppeling en tandwiel niet meer in de olie lopen.
Je moet het blok horizontaal plaatsen, en dan wat omhoog doen.
Je weet ook dat het achtertandwiel niet past op de keting en voortandwiel.
Maar verder een pracht van een bike hoor, gewoon zo doorgaan. :wink:
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Tips..

Koop eerst een ander tandwiel!!

bijvoorbeeld van een Tomos: 22/24 tands ongeveer
of kijk even op www.hz-bromshop.nl

deze hebben ook tandwielen voor zelfbouw.

Na het monteren van je tandwiel op je wiel, stel je je blok zo in, dat het voor en achter tandwiel exact in 1 lijn liggen, en dan verandere je de hoogte van het blok.

Blok moet toch echt wel recht staan, ivm zoals al eerder vermeld door anderen hier, Carburateur, en voornamelijk de Olie in je blok..!! De olie moet wel overal bij kunnen, en niet achterin het blok blijven.

Ikzelf heb het blok op ongeveer 9 tot 10 CM van de grond, als het het meet vanaf de Olie-stop die onderin je blok zit.

Vanaf de cilinder uitlaat poort zit je dan op ongeveer 11cm van de grond, en dan hangt je blok er goed horizontaal in :wink:


en hoe ga je het doen met je Subframe ??

ik zat al te kijken, want de buizen die vanaf je achterbrug komen, steken vrij ver onder je zitje uit..

Hoe ga je dit oplossen..

Succes..

GRoeten..

Jeroen. ( Een jonkie) :wink: :wink:
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Ook als je het blok zo scheef hangt krijg je problemen met het monteren van een uitlaat!

voor de rest jah dat tandwiel is wel gemakkelijk! weet je gelijk waar je ketting loopt, of die niet tegen je frame komt.
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

jup ook dat nog..
problemen met je uitlaat

bijvoorbeeld een {Proma cc, die komt dat met het eerste deel schuin achterover OP de grond te hangen

en das nie de bedoeling :wink:
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
guzzi
forum gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: di 09 nov 2004, 21:36
Locatie: Apeldoorn

Bericht door guzzi »

Ik begrijp dat de smering inderdaad een probleem kan worden maar is dit niet te compenseren door meer olie of door b.v het uitvullen van het carter.
Technisch is het natuurlijk mogelijk om het blok hoger te hangen, maar ik vind het blok schuin omhoog beter bij de lijnen van het frame passen. (het oog wil ook wat).
wat de uitlaat aangaat, uit de meeste verhalen heb ik begrepen dat een uitlaat toch verlast moet worden dus een aanpassing van de bocht lijkt me dan ook geen probleem.

Wat het tandwiel aan gaat
De lasmal heeft een zodanige afmeting dat ik kan terugrekenen vanuit mijn uitgaande as.
en voor het achtertandwiel hoef ik slechts een adapter te draaien welke het tandwiel dichter naar het wielmidden toebrengt.

Groet Roger
Gast

Bericht door Gast »

Ik vind persoonlijk mooier als het blok recht hangt. :)

Denk dat dat voor de meeste andere hier ook zo is.
paul

Bericht door paul »

ik vind het ook mooier als je blok recht staat en wat jullie zeggen over de olie dat het achterin blijft liggen ben ik wel van overtuigd de oli komt egt moeilijk bij de koppeling :wink:
jan willem
forum gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 23 apr 2004, 20:59
Locatie: heinkenszand

Bericht door jan willem »

je zei: ik ben de jongste niet meer, maar ik ben zelf 45 en rij nog mee met de broekies in de zeeuwse minibike races en nog mooi van voren ook
Gast

Bericht door Gast »

en daar is Janwillem maar al te trots op ook
Gast

Bericht door Gast »

guzzi schreef:hoi Hank,

uit je opmerking begrijp ik dat het dus raadzaam is om uiteidelijk de carburateur zo horizontaal mogelijk te monteren , dit kan ik ook voor elkaar krijgen door het spruitstuk aan te passen.
Groet Roger
er zijn ook wel spruitstukken van puch die kun je op
een cilinder zetten die schuin staat
dat zijn spruitstukken van de wat oudere puch
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Re ophanging blok

Bericht door *HANK* »

Kijk zo krijg je een beetje een idee als de carberateur en uitlaat gemonteerd zijn.
Zoals je ziet hangt de carberateur al vrij schuin en de andere foto zie je dat je met de uitlaat best wel wat ruimte nodig hebt om achter het frame te komen.
Afbeelding
Afbeelding

Gr Hank....
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

Ach wat die smering betreft zal dit wel meevallen hoor als jeje blok een beetje schuin achterover monteerd. Mik er een beetje extra olie in en het spetteren doet de rest wel. Spatsmering noemen we dat. En spatten doet het daarbinnen wel................

misschien ff je foto,s op een andere server zetten kan ook geen kwaad denk..... :roll:
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..:shock:
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
guzzi
forum gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: di 09 nov 2004, 21:36
Locatie: Apeldoorn

Bericht door guzzi »

oke ik zie dat het met de foto,s niet zo goed lukt probeer ik het even via een andere server.

Afbeelding

de lasmal

Afbeelding

de eigenbouw voorvork

Afbeelding

frame in opbouw

Afbeelding

zo ga ik mogelijk het blok plaatsen

ik hoop dat het nu beter gaat

Groet Roger
Plaats reactie