nieuwe fan
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
update
Hallo,
Ik ben toch van plan het blok het blok met de lijn van het frame mee te laten lopen.
Ik heb niet genoeg argumenten gehoord die mij van dit idee afhouden,
en ach de problemen die je tegen komt zijn dan weer een leuke uitdaging.
Het eerste probleem wat ik moet oplossen is dus het horizontaal plaatsen van de carburateur.
Hiervoor heb ik een adapter gemaakt welke de carburateur in de voor mij juiste richting zet.
bijgevoegd wat foto,s van het resultaat.
Groet Roger
de adapter
deze gemonteerd
en de nu horizontale carb.
Ik ben toch van plan het blok het blok met de lijn van het frame mee te laten lopen.
Ik heb niet genoeg argumenten gehoord die mij van dit idee afhouden,
en ach de problemen die je tegen komt zijn dan weer een leuke uitdaging.
Het eerste probleem wat ik moet oplossen is dus het horizontaal plaatsen van de carburateur.
Hiervoor heb ik een adapter gemaakt welke de carburateur in de voor mij juiste richting zet.
bijgevoegd wat foto,s van het resultaat.
Groet Roger
de adapter
deze gemonteerd
en de nu horizontale carb.
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
ziet er allemaal super strak en mooi uit.. alleen dat blok zo schuin .. ik had het echt niet gedaan...
denk dat dat niet goed gaat komen met je olie..!!
maarja.. je kunt et proberen
succes..!
denk dat dat niet goed gaat komen met je olie..!!
maarja.. je kunt et proberen
succes..!
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Ik ben inmiddels alweer een weekje verder.
Het blok kent nu zijn definitieve plaats.
Het aflassen van het frame kan beginnen.
De uitlaat wilde ik zelf maken , en daarvoor heb ik eerst een artikel van Frits Overmars doorgeworsteld.
Ik heb een avond zitten rekenen aan een uitlaat en dat is voor een rechte pijp nog te doen.
Zodra er bochten in voor komen wordt het al wat lastiger.
Omdat ik toch zo snel mogelijk wil rijden neem ik voorlopig maar genoegen met een donor pijp.
De uitlaat is een oude giannelli geschikt voor een opgefokte scooter
en minder geschikt voor mijn puchblokkie.
Ik heb hem verlast om in elk geval zo goed mogelijk te laten passen.
Binnen in het frame is weinig ruimte om deze reden gaat mijn uitlaat buitenom.
K,probeer zoveel de lijnen van het frame tot zijn recht telaten komen.
Zie bijgevoegd de foto,s
Groet Roger
Het blok kent nu zijn definitieve plaats.
Het aflassen van het frame kan beginnen.
De uitlaat wilde ik zelf maken , en daarvoor heb ik eerst een artikel van Frits Overmars doorgeworsteld.
Ik heb een avond zitten rekenen aan een uitlaat en dat is voor een rechte pijp nog te doen.
Zodra er bochten in voor komen wordt het al wat lastiger.
Omdat ik toch zo snel mogelijk wil rijden neem ik voorlopig maar genoegen met een donor pijp.
De uitlaat is een oude giannelli geschikt voor een opgefokte scooter
en minder geschikt voor mijn puchblokkie.
Ik heb hem verlast om in elk geval zo goed mogelijk te laten passen.
Binnen in het frame is weinig ruimte om deze reden gaat mijn uitlaat buitenom.
K,probeer zoveel de lijnen van het frame tot zijn recht telaten komen.
Zie bijgevoegd de foto,s
Groet Roger
Is het wel verstandig de uitlaat zo te plaatsen????
Ik denk dat je een heel lelijk rechterbeen gaat krijgen...
Missiechien kun je beter de voor bocht anders maken,zodat die dicht langs de cilinder loopt,en dan midden onder het zitje door gaat.
Extra flens ertussen zodat hij makkelijk te demonteren is.
Stefan
Ik denk dat je een heel lelijk rechterbeen gaat krijgen...
Missiechien kun je beter de voor bocht anders maken,zodat die dicht langs de cilinder loopt,en dan midden onder het zitje door gaat.
Extra flens ertussen zodat hij makkelijk te demonteren is.
Stefan