nieuwe fan
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Ik heb de verschillende tips ter harte genomen en de uitlaat compleet
uit elkaar geslepen om hem vervolgens naar mijn specs. weer in elkaar te lassen.
Intussen ook de koppeling aangepast volgens de inspirerende foto,s van Hank (dank daar voor)
Motorisch begint het er ook op te lijken.
De setup is: Polini Membraam 65 cc
16 mm Dellorto
ontsteking voorlopig nog met puntjes
eigenbouw uitlaat met gianelli donor
Het frame is inmiddels afgelast en geborsteld dit blijft dus geborsteld RVS
over de kleuren van de kappen denk ik nog na.
Dit weekend hoop ik het blok in elkaar te zetten zodat ik Zondag in Nijverdal mijn eerste inrij kilometers kan gaan maken.
Bijgevoegd weer wat Pics.
De aangepaste koppeling
De aangepaste uitlaat
Het afgelaste frame
Groeten Roger
uit elkaar geslepen om hem vervolgens naar mijn specs. weer in elkaar te lassen.
Intussen ook de koppeling aangepast volgens de inspirerende foto,s van Hank (dank daar voor)
Motorisch begint het er ook op te lijken.
De setup is: Polini Membraam 65 cc
16 mm Dellorto
ontsteking voorlopig nog met puntjes
eigenbouw uitlaat met gianelli donor
Het frame is inmiddels afgelast en geborsteld dit blijft dus geborsteld RVS
over de kleuren van de kappen denk ik nog na.
Dit weekend hoop ik het blok in elkaar te zetten zodat ik Zondag in Nijverdal mijn eerste inrij kilometers kan gaan maken.
Bijgevoegd weer wat Pics.
De aangepaste koppeling
De aangepaste uitlaat
Het afgelaste frame
Groeten Roger
- JaGuTo Racing Team
- forum gebruiker
- Berichten: 176
- Lid geworden op: do 28 okt 2004, 15:30
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
- rkpdude
- forum gebruiker
- Berichten: 962
- Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
- Locatie: Noord Holland
- Contacteer:
Hee Guzzi, Nog ff een tip. Ik zat ff naar het plaatje van je koppelingshuis te kijken. Zet die persing van het tandwiel aan het huis ff vast met een paar hechten. Las dit niet te heet en niet helemaal rondom ivm vervormingen.
ps wat vind je van de guzzi corsa???
ps wat vind je van de guzzi corsa???
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
haha krijg je die guzzi niet uit je hoofd
sorry was off-topic..
Je heb een hele mooie bike gemaakt zeg , waar je eens naar zou kunnen kijken (denk ik) is om je adapter voor je carburateur iets dunnen te maken zodat je meer ruimte krijgt tussen tank en carburateur.
misschien past je uitlaat dan wel nogmaal..
sorry was off-topic..
Je heb een hele mooie bike gemaakt zeg , waar je eens naar zou kunnen kijken (denk ik) is om je adapter voor je carburateur iets dunnen te maken zodat je meer ruimte krijgt tussen tank en carburateur.
misschien past je uitlaat dan wel nogmaal..
Zondag naar Nijverdal geweest.
De hele Zaterdag en Zaterdag nacht gewerkt om de motor aan de gang te krijgen.
Er zat nog veel werk in kleine details, zoals b.v. een stopschakelaar en choke handel (even onderschat).
Dus zondag ochtend de ontsteking afgesteld.
En net voor 9 uur gaf de motor de eerste klappen, snel het hele spul bij elkaar geraapt en op naar Nijverdal.
Daar aangekomen kom ik buiten Koen al tegen welke mij herkende van het Forum en mij vriendelijk begroet (vriendelijk volk die mini bikers)
binnen het spul uitgepakt.
Eerst mijn zoon op gang geholpen.
Vervolgens mijn eigen bike gestart. direct na het starten en hengelen aan het gas bekroop mij het vermoeden dat de koppeling veel te hoog toerig aangrijpt.
Een kleine test bevestigd dit.....HELAAS. geen rijden voor mij.
Maar zoals ik al zei, vriendelijk volk die bikers, van alle kanten wordt hulp aangeboden zo ook van Koen. welke aanbied om een door hem afgestelde koppeling te proberen.
Grote pech voor Koen en vervolgens ook voor mij.
Koen, ik hoop dat de schade meevalt en dat ik je een volgende keer weer mag begroeten. Bedankt in elk geval voor het aanbod.
Het probleem met de koppeling heb ik smiddags opgelost door de segmenten te voorzien van extra gewichten welke ik nu snel kan wisselen. zodat ik de koppeling kan afstellen voor verschillende toerentallen.
Het afstellen van zo een koppeling werpt bij mij de vraag op. is dit af te stellen in een soort test opstelling buiten het blok.
Misschien dat hier mensen ervaring mee hebben?
Foto,s van de bike volgen .
Groeten Roger
De hele Zaterdag en Zaterdag nacht gewerkt om de motor aan de gang te krijgen.
Er zat nog veel werk in kleine details, zoals b.v. een stopschakelaar en choke handel (even onderschat).
Dus zondag ochtend de ontsteking afgesteld.
En net voor 9 uur gaf de motor de eerste klappen, snel het hele spul bij elkaar geraapt en op naar Nijverdal.
Daar aangekomen kom ik buiten Koen al tegen welke mij herkende van het Forum en mij vriendelijk begroet (vriendelijk volk die mini bikers)
binnen het spul uitgepakt.
Eerst mijn zoon op gang geholpen.
Vervolgens mijn eigen bike gestart. direct na het starten en hengelen aan het gas bekroop mij het vermoeden dat de koppeling veel te hoog toerig aangrijpt.
Een kleine test bevestigd dit.....HELAAS. geen rijden voor mij.
Maar zoals ik al zei, vriendelijk volk die bikers, van alle kanten wordt hulp aangeboden zo ook van Koen. welke aanbied om een door hem afgestelde koppeling te proberen.
Grote pech voor Koen en vervolgens ook voor mij.
Koen, ik hoop dat de schade meevalt en dat ik je een volgende keer weer mag begroeten. Bedankt in elk geval voor het aanbod.
Het probleem met de koppeling heb ik smiddags opgelost door de segmenten te voorzien van extra gewichten welke ik nu snel kan wisselen. zodat ik de koppeling kan afstellen voor verschillende toerentallen.
Het afstellen van zo een koppeling werpt bij mij de vraag op. is dit af te stellen in een soort test opstelling buiten het blok.
Misschien dat hier mensen ervaring mee hebben?
Foto,s van de bike volgen .
Groeten Roger
Re test koppeling
Hallo Roger.
Ik zag dat je een vraag had over het afstellen van je kopppeling buiten je blok.
Daar heb ik inderdaat wat voor een testbank!!!
Ik heb een test bankje gemaakt om je koppeling af te kunnen stellen.
Kan het toerental traploos regelen en het toerental aflezen.
Kan daarnaast met een verstelbare scooplamp bekijken wanneer welk klauwtje naar buiten komt door deze te nummeren kan ik zien welk klauwtje te voeg of te laat komt en bij welk toerental.
testbank is voor puch koppelingen en voor fabrieks koppelingen geschikt.
Ben nu de testbank bezig de testbank geschikt te maken om mee te nemen naar locatie.
Dit om voor andere koppelingen af te stellen tegen kleine vergoeding.
Binnen kort foto's van de testbank op het forum!!!!!!!
Gr Hank.....
Ik zag dat je een vraag had over het afstellen van je kopppeling buiten je blok.
Daar heb ik inderdaat wat voor een testbank!!!
Ik heb een test bankje gemaakt om je koppeling af te kunnen stellen.
Kan het toerental traploos regelen en het toerental aflezen.
Kan daarnaast met een verstelbare scooplamp bekijken wanneer welk klauwtje naar buiten komt door deze te nummeren kan ik zien welk klauwtje te voeg of te laat komt en bij welk toerental.
testbank is voor puch koppelingen en voor fabrieks koppelingen geschikt.
Ben nu de testbank bezig de testbank geschikt te maken om mee te nemen naar locatie.
Dit om voor andere koppelingen af te stellen tegen kleine vergoeding.
Binnen kort foto's van de testbank op het forum!!!!!!!
Gr Hank.....
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Even wat aanvullende foto,s
Dit is de voetsteun rechts en het hitteschild op de uitlaat, mogelijk dat ik de positie van de steun toch nog wat hoger plaats
Dit is de voetsteun links, hiervoor geldt het zelfde ook deze plaats ik nog wat hoger.
In de voorvork heb ik nu een versteviging aangebracht waar ik tevens mijn voorspatbord aan kan bevestigen.
Dit voorspartbord ben ik aan het kloppen uit 1.5mm aluminium plaat
Het zelfde ben ik van plan met het kuipje
Dit is het totaal plaatje, (op de achtergrond mijn MG daytona, Welke ik na een zoektocht van jaren, 6 dagen na aanschaf compleet total loss heb gereden.....ooit bouw ik hem weer op)
Op deze foto is het inwendige van het blok te zien de uitgevulde krukas en het verdichtte tandrad.
Groet Roger
Dit is de voetsteun rechts en het hitteschild op de uitlaat, mogelijk dat ik de positie van de steun toch nog wat hoger plaats
Dit is de voetsteun links, hiervoor geldt het zelfde ook deze plaats ik nog wat hoger.
In de voorvork heb ik nu een versteviging aangebracht waar ik tevens mijn voorspatbord aan kan bevestigen.
Dit voorspartbord ben ik aan het kloppen uit 1.5mm aluminium plaat
Het zelfde ben ik van plan met het kuipje
Dit is het totaal plaatje, (op de achtergrond mijn MG daytona, Welke ik na een zoektocht van jaren, 6 dagen na aanschaf compleet total loss heb gereden.....ooit bouw ik hem weer op)
Op deze foto is het inwendige van het blok te zien de uitgevulde krukas en het verdichtte tandrad.
Groet Roger