nieuwe fan
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Het is weer een tijdje geleden. maar intussen toch weer wat aanpassingen gedaan.
Voor mij is het duidelijk geworden dat het volgende frame aan de achterzijde toch wat breder opgebouwd gaat worden.
dit om meer ruimte voor een uitlaat te laten.
Inmiddels is dit de derde poging om een goed presterende uitlaat te monteren.
In de praktijk blijkt telkens weer dat de plaats op de rechter voetsteun toch te veel beperkt wordt door de uitlaat.
Dus afgelopen zaterdag een uitlaat gehaald om op de bike te plaatsen.
mijn voorkeur ging uit naar een proma cc, omdat ik begrepen had dat deze goede prestaties leverde en makkelijk aan te passen is.
Bij de winkel aangekomen bleek de proma niet meer voorradig.
een vervangende uitlaat met de zelfde prestaties is volgens de verkoper een tecno.
Deze uitlaat aangeschaft en vervolgens mee naar huis genomen om hem daar direct weer in stukken te slijpen.
Nu heb ik meerdere malen ergens op dit forum gelezen dat een tecno slecht aan te passen is.
Maar omdat mijn blok zowiezo niet allerdaags geplaatst is en de uitlaat absoluut buitenom moet leek de tecno nog niet zo,n slechte optie.
Uiteindelijk bleek de uitlaat de in mijn ogen "goede lijnen" van het frame goed te kunnen volgen termeer omdat de bocht zeer smal is.
De tailpijp is eenvoudig door het frame te leiden zodat de demper onder het kontje uitkomt.
Ik ben voorlopig tevreden over het resultaat en de prestaties vallen nog niet tegen.(maar dat zal ongetwijfeld aan mijn rijders kwaliteiten liggen)
De kleur heb ik inmiddels bepaald maar ik ben nu eerst bezig met het kloppen van een aluminium kuipje.
Bijgevoegd weer wat plaatjes.
Een zijaanzicht en een bovenaanzicht.
(om te laten zien dat de fiets toch behoorlijk slank is gebleven)


Groet Roger
Voor mij is het duidelijk geworden dat het volgende frame aan de achterzijde toch wat breder opgebouwd gaat worden.
dit om meer ruimte voor een uitlaat te laten.
Inmiddels is dit de derde poging om een goed presterende uitlaat te monteren.
In de praktijk blijkt telkens weer dat de plaats op de rechter voetsteun toch te veel beperkt wordt door de uitlaat.
Dus afgelopen zaterdag een uitlaat gehaald om op de bike te plaatsen.
mijn voorkeur ging uit naar een proma cc, omdat ik begrepen had dat deze goede prestaties leverde en makkelijk aan te passen is.
Bij de winkel aangekomen bleek de proma niet meer voorradig.
een vervangende uitlaat met de zelfde prestaties is volgens de verkoper een tecno.
Deze uitlaat aangeschaft en vervolgens mee naar huis genomen om hem daar direct weer in stukken te slijpen.
Nu heb ik meerdere malen ergens op dit forum gelezen dat een tecno slecht aan te passen is.
Maar omdat mijn blok zowiezo niet allerdaags geplaatst is en de uitlaat absoluut buitenom moet leek de tecno nog niet zo,n slechte optie.
Uiteindelijk bleek de uitlaat de in mijn ogen "goede lijnen" van het frame goed te kunnen volgen termeer omdat de bocht zeer smal is.
De tailpijp is eenvoudig door het frame te leiden zodat de demper onder het kontje uitkomt.
Ik ben voorlopig tevreden over het resultaat en de prestaties vallen nog niet tegen.(maar dat zal ongetwijfeld aan mijn rijders kwaliteiten liggen)
De kleur heb ik inmiddels bepaald maar ik ben nu eerst bezig met het kloppen van een aluminium kuipje.
Bijgevoegd weer wat plaatjes.
Een zijaanzicht en een bovenaanzicht.
(om te laten zien dat de fiets toch behoorlijk slank is gebleven)


Groet Roger
Re uitlaat
Hallo roger.
Dit ziet er een stuk beter uit als de vorige uitlaat en de de ruimte voor de voet is nu ook beter zie ik.
Komt er een volle kuip omheen?
En ik lees in je verhaal (bij een volgend frame) dus mijn vraag, gaat er al een volgend frame komen???
Gr Hank...
Dit ziet er een stuk beter uit als de vorige uitlaat en de de ruimte voor de voet is nu ook beter zie ik.
Komt er een volle kuip omheen?
En ik lees in je verhaal (bij een volgend frame) dus mijn vraag, gaat er al een volgend frame komen???
Gr Hank...
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Hoi Hank,
Ik heb de smaak behoorlijk te pakken, en zoals ieder zelbouwer (denk ik) krijg je tijdens het bouwen van je bike weer ideeen die je zou willen uitvoeren, maar praktisch niet uitvoerbaar zijn in het frame waar je al zoveel tijd hebt gestoken.
Mijn insteek is, deze fiets goed lopend maken en voornamelijk ervaring opdoen!
Ten eerste in het tunen van tweetakten, ik ben "van huis uit" ook een "vonkentrekker" en weet eigenlijk niks van tweetakten.
Ten tweede in rijervaring.
Mogelijk dat ik in 2006 dan kan meerijden bij de NK.s (ik wil jullie nu nog niet in de weg zitten
)
Ik heb de smaak behoorlijk te pakken, en zoals ieder zelbouwer (denk ik) krijg je tijdens het bouwen van je bike weer ideeen die je zou willen uitvoeren, maar praktisch niet uitvoerbaar zijn in het frame waar je al zoveel tijd hebt gestoken.
Mijn insteek is, deze fiets goed lopend maken en voornamelijk ervaring opdoen!
Ten eerste in het tunen van tweetakten, ik ben "van huis uit" ook een "vonkentrekker" en weet eigenlijk niks van tweetakten.
Ten tweede in rijervaring.
Mogelijk dat ik in 2006 dan kan meerijden bij de NK.s (ik wil jullie nu nog niet in de weg zitten

Hmm waar ken ik dat vanguzzi schreef: Ik heb de smaak behoorlijk te pakken, en zoals ieder zelbouwer (denk ik) krijg je tijdens het bouwen van je bike weer ideeen die je zou willen uitvoeren, maar praktisch niet uitvoerbaar zijn in het frame waar je al zoveel tijd hebt gestoken.

Ik heb ook weer zoveel nieuwe ideeën voor een ander frame opgedaan tijdens het bouwen en het kijken op dit forum.
Helaas heb ik nu weinig tijd daarvoor door de restauratie van mijn golfje 1 cabrio.


M.
Re NK 2006
Roger
Rij je in 2005 toch een of twee open bekerwedstrijden om te proberen.
Is meestal wat kleiner startveld kun je vast wat oeffenen en de smaak te pakken krijgen.
Gr Hank...
Rij je in 2005 toch een of twee open bekerwedstrijden om te proberen.
Is meestal wat kleiner startveld kun je vast wat oeffenen en de smaak te pakken krijgen.
Gr Hank...
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Re: Re NK 2006
Lijkt mij nog niet eens zo,n slecht idee.*HANK* schreef:Roger
Rij je in 2005 toch een of twee open bekerwedstrijden om te proberen.
Is meestal wat kleiner startveld kun je vast wat oeffenen en de smaak te pakken krijgen.
Gr Hank...
Is hier een licentie voor nodig?
Groet Roger
Het einde in zicht!
Er zijn nog een aantal kleine dingetjes te doen. (dat ik weet)
Zoals: killswitch, en het borgen van de carterpluggen. en natuurlijk een kleurtje geven. al zal dit wel beperkt worden tot het zitje.
Ongetwijfeld zijn er mensen die mij nog tips kunnen geven, dingen waar ik niet aan gedacht heb!
Maar voorlopig kan ik rijden en zal de komende tijd dus zo veel mogelijk de kartbanen in Huizen en Nijverdal bezoeken. om de problemen er uit te filteren en aan te passen.
Het kuipje heb ik geklopt van aluminium.
Ik ben er vrij zeker van dat ik de enige minibiker ben die kan zeggen dat hij delen gebruikt die normaal op een Aston Martin DB7 zitten.
Ik ben in het bezit van 2 afdekkappen welke normaal de covers zijn voor de frontlampen van een DB7.(meegenomen van een verpakkingsbeurs)
En juist dit materiaal heb ik gebruikt om een windschermpje van te maken
Op de bijgevoegde foto,s is dit te zien.

Een lampcover van de DB7, (de fabrikant liet zien dat hij twee kleuren in een keer kan spuitgieten.)

het resultaat van het gemonteerde kuipje.

Ik laat de aluminum delen ongespoten ,want ik vind de combinatie met het geborstelde RVS wel mooi.
Groet Roger
Er zijn nog een aantal kleine dingetjes te doen. (dat ik weet)
Zoals: killswitch, en het borgen van de carterpluggen. en natuurlijk een kleurtje geven. al zal dit wel beperkt worden tot het zitje.
Ongetwijfeld zijn er mensen die mij nog tips kunnen geven, dingen waar ik niet aan gedacht heb!
Maar voorlopig kan ik rijden en zal de komende tijd dus zo veel mogelijk de kartbanen in Huizen en Nijverdal bezoeken. om de problemen er uit te filteren en aan te passen.
Het kuipje heb ik geklopt van aluminium.
Ik ben er vrij zeker van dat ik de enige minibiker ben die kan zeggen dat hij delen gebruikt die normaal op een Aston Martin DB7 zitten.
Ik ben in het bezit van 2 afdekkappen welke normaal de covers zijn voor de frontlampen van een DB7.(meegenomen van een verpakkingsbeurs)
En juist dit materiaal heb ik gebruikt om een windschermpje van te maken

Op de bijgevoegde foto,s is dit te zien.

Een lampcover van de DB7, (de fabrikant liet zien dat hij twee kleuren in een keer kan spuitgieten.)

het resultaat van het gemonteerde kuipje.

Ik laat de aluminum delen ongespoten ,want ik vind de combinatie met het geborstelde RVS wel mooi.
Groet Roger
Re NK 2006
Hallo Roger.
Je kan gewoon rijden je moet dan alleen een dag licentie kopen kost 17,50 dacht ik, en het inschrijfgeld dan nog.
Maar om te proberen is het zeker de moeite en het geld waard.
Je ziet de datums wel op het forum verschijnen hoor.
Gr Hank....
Je kan gewoon rijden je moet dan alleen een dag licentie kopen kost 17,50 dacht ik, en het inschrijfgeld dan nog.
Maar om te proberen is het zeker de moeite en het geld waard.
Je ziet de datums wel op het forum verschijnen hoor.
Gr Hank....
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!