Bert's nieuwe waterkoeler
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
hoezo zou overbrenging een rol spelen?Untiej Mini Racing schreef:overbrenging een rol dat weet ik wel zeker.
geloof wel in de 17000 toeren dat dat ding van Bertje heeft gedraaid
gewicht speelt ook een rol
toeren kan je uitrekenen door interne vertanding enz...maar bij testbanken meten ze het op de krukas d8 ik;)
dus als jij een andere overbrenging heb kan je 2000toeren meer draaien als andere topscooters....terwijl de cilinder van mindere kwaliteit is?
vint knap.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
Er klopt hier iets niet...
eerst word er gezegd evo 70, dan word er een heel verhaal getypt, en vald er evo 50, en nu vald er weer evo 70, wat is het nu?
meer als 15000rpm zal het NIET draaien, daar is de slag van de krukas te lang voor.
de 18, of 19+ pk's, kan best maaar......
je zit met een behoorlijk piekerige cilinder qua vermogen, kdenk iets van rond de 13/14k je zal dus rijden met een koppeling die overuren maawkt qua slippen, ofwel die na de 3e bocht al compleet verbrand is, of je zal rijden met een 'dip' van hier tot tokio, je zult em dus achterlijk kort moeten tanden.
Xander.
enja, ik geloof het pas als ik een grafiek zie.
eerst word er gezegd evo 70, dan word er een heel verhaal getypt, en vald er evo 50, en nu vald er weer evo 70, wat is het nu?
meer als 15000rpm zal het NIET draaien, daar is de slag van de krukas te lang voor.
de 18, of 19+ pk's, kan best maaar......
je zit met een behoorlijk piekerige cilinder qua vermogen, kdenk iets van rond de 13/14k je zal dus rijden met een koppeling die overuren maawkt qua slippen, ofwel die na de 3e bocht al compleet verbrand is, of je zal rijden met een 'dip' van hier tot tokio, je zult em dus achterlijk kort moeten tanden.
Xander.
enja, ik geloof het pas als ik een grafiek zie.
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
idd...volges mij ben jij de enigste die het idd ook snapt...Xander schreef:Er klopt hier iets niet...
eerst word er gezegd evo 70, dan word er een heel verhaal getypt, en vald er evo 50, en nu vald er weer evo 70, wat is het nu?
meer als 15000rpm zal het NIET draaien, daar is de slag van de krukas te lang voor.
de 18, of 19+ pk's, kan best maaar......
je zit met een behoorlijk piekerige cilinder qua vermogen, kdenk iets van rond de 13/14k je zal dus rijden met een koppeling die overuren maawkt qua slippen, ofwel die na de 3e bocht al compleet verbrand is, of je zal rijden met een 'dip' van hier tot tokio, je zult em dus achterlijk kort moeten tanden.
Xander.
enja, ik geloof het pas als ik een grafiek zie.
al die sprookjes...word er beetje moe van..
maar als hij denkt dat het kan...houdt ik dit topic nog in de gaten voor een grafiek
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
-
- forum gebruiker
- Berichten: 91
- Lid geworden op: di 10 jan 2006, 19:13
- Locatie: spaarndam
- Contacteer:
toeren
rossi nr 1.
wat loop je nou te zeuren oer die toeren man de wereld vergaat niet.
bert heeft een neiuwe motor dit is wat hij ervan weet of zelf heeft gemeten. en waarom zou hij er over gaan liegen ik denk niet omdat het stoer is ofzo.
groetjes
wat loop je nou te zeuren oer die toeren man de wereld vergaat niet.
bert heeft een neiuwe motor dit is wat hij ervan weet of zelf heeft gemeten. en waarom zou hij er over gaan liegen ik denk niet omdat het stoer is ofzo.
groetjes
- bekfire
- forum gebruiker
- Berichten: 618
- Lid geworden op: za 06 nov 2004, 23:15
- Locatie: hoedekenskerke (zeeland)
rossi-nr.1 schreef:idd...volges mij ben jij de enigste die het idd ook snapt...Xander schreef:Er klopt hier iets niet...
eerst word er gezegd evo 70, dan word er een heel verhaal getypt, en vald er evo 50, en nu vald er weer evo 70, wat is het nu?
meer als 15000rpm zal het NIET draaien, daar is de slag van de krukas te lang voor.
de 18, of 19+ pk's, kan best maaar......
je zit met een behoorlijk piekerige cilinder qua vermogen, kdenk iets van rond de 13/14k je zal dus rijden met een koppeling die overuren maawkt qua slippen, ofwel die na de 3e bocht al compleet verbrand is, of je zal rijden met een 'dip' van hier tot tokio, je zult em dus achterlijk kort moeten tanden.
Xander.
enja, ik geloof het pas als ik een grafiek zie.
al die sprookjes...word er beetje moe van..
maar als hij denkt dat het kan...houdt ik dit topic nog in de gaten voor een grafiek
ja als ze nou ff en grafiekje laten zien dat het waar is zijn we uit de brand
ik vind het ook nogal sterk....
kit replica!
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: toeren
hhahapsipakje schreef:rossi nr 1.
wat loop je nou te zeuren oer die toeren man de wereld vergaat niet.
bert heeft een neiuwe motor dit is wat hij ervan weet of zelf heeft gemeten. en waarom zou hij er over gaan liegen ik denk niet omdat het stoer is ofzo.
groetjes
kijk naar de datum!
eerste x dat je op een forum komt kijken??
gr,
erwin
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Untiej Mini Racing schreef:je zegt dat er nog nooit boven de 20pk is gescoord met minder dan 20mm carburateur....
je hebt het hier denkik over een scooterblok die zoveel PK`s heeft gescoord.
Scooter heeft variomaat, dit blok tandwieloverbrenging
das leuk, maar wil je een fatsoenlijke powerband halen zul je toch een compromis maken mbt je vermogen, 19 pk zonder vario wordt niks denks
Dit blok heeft trouwens een krukaslager ophanging van een bestaand blok, en die is IN een alluminium blok gemaakt, waaruit alles is gefreest en gedraaid. je kunt hiermee dus de optimale verhoudingen halen, en alles is tot in de puntjes toe met perfectie afgesteld en gemaakt. (feiten weet ik van Koen (Moderator))
Het is ook door een vakman gemaakt !.
Je kunt zo`n machine niet vergelijken met een scooter, of andere brommer.
19.6 PK is te halen met zo`n cilinder, carburateur en uitlaat
en die 20pk word zeker nog een keer verbroken
Greetz