hier vast wat fotos van me cilinder
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
had die het vermogen laat of heel vroeg ? ik ga er alleen maar indoor mee rijden dus ga voor alleen trekkracht als ik 8 0f 9 pk heb maar van af 6500 meteen alles ben ik mega te vreden .
maar volgens mij verleg je je powerband met opvullen zodat ie veel langer door gaat wat jullie ook nodig hebben als jullie buiten rijden
maar volgens mij verleg je je powerband met opvullen zodat ie veel langer door gaat wat jullie ook nodig hebben als jullie buiten rijden
das niet helemaal waar wat je zecht ,een gat van groot naar klein geeft een versnelling wel is het zo dat er bepaalde maten aan voldoen begin van het gat tot einde van het gat moet +- 20 % verschillen dan creeer je de grootst mogelijkste versnelling .
en dat is toch echt bewezen de flowbank liegt echt niet ,mot ook wel ff zeggen dat ik een klein beetje 4takt praktijken gebruik vat toch meer mijn vak gebied is
en dat is toch echt bewezen de flowbank liegt echt niet ,mot ook wel ff zeggen dat ik een klein beetje 4takt praktijken gebruik vat toch meer mijn vak gebied is
tja, kan wat jij zegt, wat jij vind...
ik heb ook zo men theoriën en gedachten over bepaalde dingen.
de verkleining van het gat waar het membraam inmoet, tot het gat in de wand, is wel een verkleining van 60%
maar, waar het om gaat, is: de poort in de wand is gewoon te goot.
normaal staat een inlaat poort, onderaan de cilinder.
Deze word als 5e spoelpoort gebruikt.
je mist een onderdruk omdat er teveel materiaan in de cilinder mist, + dat er wel iets van een storing zou kunnen zijn in de spoelstroom, omdat inlaat en spoelpoort samen 1 is....
maargoed, genoeg hierover.
welke vorderingen heb je nog gemaakt aan je cilinder
Xander.
ik heb ook zo men theoriën en gedachten over bepaalde dingen.
de verkleining van het gat waar het membraam inmoet, tot het gat in de wand, is wel een verkleining van 60%
maar, waar het om gaat, is: de poort in de wand is gewoon te goot.
normaal staat een inlaat poort, onderaan de cilinder.
Deze word als 5e spoelpoort gebruikt.
je mist een onderdruk omdat er teveel materiaan in de cilinder mist, + dat er wel iets van een storing zou kunnen zijn in de spoelstroom, omdat inlaat en spoelpoort samen 1 is....
maargoed, genoeg hierover.
welke vorderingen heb je nog gemaakt aan je cilinder

Xander.
ben gister nog ff aan het stoeien geweest met de poort timing ik probeer de achterste 2 kanalen van de spoel kanalen links en rechts iets meer rond de zuiger te laten spoelen zoadat je een werveling krijgt op deze menier blijft je zuiger helemaal schoon en alleen in het midden een mooi bruin plekje ( als het goed is )
dat bedoel ik dus te zeggen als je die in een zoord van cyclone kan laten spoelen dan heb je dat verlies niet en om te zien of je dat goed gedaan heb zal de hele rand van je zuiger schoon zijn kijk maar eens bij je eigen bike weet bijna zeker dat de randen niet helemaal schoon zijn zal ff een foto van een van me kart zuigers op het forum zetten kan ej zien wat ik bedoel
vind het wel een beetje jammer dat jullie allemaal denken dat ik uit een ei kom en jullie DE mannen zijn ( is niet boos bedoeld maar wil het wel ff kwijd)
vind het wel een beetje jammer dat jullie allemaal denken dat ik uit een ei kom en jullie DE mannen zijn ( is niet boos bedoeld maar wil het wel ff kwijd)
ej markie,
door de hoek te veranderen in de spoelpoorten, kun je doen met het mengselstroom wat je wil.
het beste is om de spoeling te richten naar je bougie(mijn ervaring)
en inderdaad een schone rand zien te verkrijgen.
daardoor loopt je blokje netjes stationair e.d en heb je na een keer of wat rijden, geen vermogensverandering ed
omdat op je zuiger geen koolaanslag ontstaat, die de poorttiming doet verkleinen.
kzal zo ffe een pic met een voorbeeld posten..
Xander.
door de hoek te veranderen in de spoelpoorten, kun je doen met het mengselstroom wat je wil.
het beste is om de spoeling te richten naar je bougie(mijn ervaring)
en inderdaad een schone rand zien te verkrijgen.
daardoor loopt je blokje netjes stationair e.d en heb je na een keer of wat rijden, geen vermogensverandering ed
omdat op je zuiger geen koolaanslag ontstaat, die de poorttiming doet verkleinen.
kzal zo ffe een pic met een voorbeeld posten..
Xander.
hier de foto...

vlnr:
zuiger van polini 65 membraam, je ziet dat ie in het midden het meest zwart is..
2e zuiger, 40cc polin 4,2 hp ac..
ook redelijk.
zuiger3.
piaggio ac asg.
alleen de uitlaatpoort gedaan, vertoond detonatie aan de uitlaatpoortzijde..
zuiger4: piaggio lc std.(niet goed, totaal zwart.. leverd na een kleine 600km volgens het boekje inrijden enzo, al een pktje minder.)
zuiger5, 60cc puchmaxi(eurokit) barslecht, vertoond detonatie langs de gehele zuiger, en is pikzwart, d'r zit een dikke laag kool van een mm op.
zuiger6: polini corsa voor piaggio AC, ca 10 pk, na 700 km, zuiger brokkeld af, het midden van de zuiger is ingebrand, en de cilinder is versleten.
de 6e hebben we weer helemaal gefixxed.
opgeboord en nieuwe zuiger,
we hebben de cilinderkop veranderd,
de squishband,
ontstekingstijdstip en de bougie,
en als laatste de spoelpoorthoek.
na de aanpassingen, en geen tuning(poorten verhagen e.d)
alleen alles kloppend gemaakt dus, presteerde de corsa 12 pk, met de standaard poorttiming!
precisie, is één van de dingen die je moet leveren, wil je vermogen winnen. streef naar perfectie, en gij zult winnen
Xander.
vlnr:
zuiger van polini 65 membraam, je ziet dat ie in het midden het meest zwart is..
2e zuiger, 40cc polin 4,2 hp ac..
ook redelijk.
zuiger3.
piaggio ac asg.
alleen de uitlaatpoort gedaan, vertoond detonatie aan de uitlaatpoortzijde..

zuiger4: piaggio lc std.(niet goed, totaal zwart.. leverd na een kleine 600km volgens het boekje inrijden enzo, al een pktje minder.)
zuiger5, 60cc puchmaxi(eurokit) barslecht, vertoond detonatie langs de gehele zuiger, en is pikzwart, d'r zit een dikke laag kool van een mm op.
zuiger6: polini corsa voor piaggio AC, ca 10 pk, na 700 km, zuiger brokkeld af, het midden van de zuiger is ingebrand, en de cilinder is versleten.
de 6e hebben we weer helemaal gefixxed.
opgeboord en nieuwe zuiger,
we hebben de cilinderkop veranderd,
de squishband,
ontstekingstijdstip en de bougie,
en als laatste de spoelpoorthoek.
na de aanpassingen, en geen tuning(poorten verhagen e.d)
alleen alles kloppend gemaakt dus, presteerde de corsa 12 pk, met de standaard poorttiming!
precisie, is één van de dingen die je moet leveren, wil je vermogen winnen. streef naar perfectie, en gij zult winnen

Xander.