Minibakkie schreef:Dag arjanR1,
Kan je misschien uitleggen hoeveel je de koppeling (3 boutjes) slapper hebt gesteld? Is dat een 1/4, 1/2 slag of zo? Heb je hier trouwens het hele tandwielhuis voor moeten demonteren?
Een andere vraag: de huidige koppelingsschoentjes zijn origineel ca. 3,5mm dik. Als deze verder slijten, heeft dat natuurlijk ook invloed op het aangrijppunt bij een x-toerental. Moet je dan de koppeling juist strakker of losser stellen om het te corrigeren?
Ik heb ze iets meer dan 1/2 slag losser gezet.
Ik probeerde het direct met anderhalve slag, maar dat is echt te veel.
Je moet het boven de 8700tpm hebben met wegrijden.
Daaronder zit geen vermogen.
Maar het zal best kunnen dat de jouwe standaart al iets losser staat dan de mijne. Geen idee hoe secuur die chineesjes daar mee zijn...
Het beste is wel om een toerenteller te hebben, om hiermee lekker te testen! Want 300tpm verschil hoor je niet, je kan het wel zien op je teller
Ik heb ook geen idee waar je een goede toerenteller kan kopen.
Die wat ik heb, is al minstens 6jaar oud. En, gelukkig met een oplader.
Ik heb hem toen gekocht bij de dealer van mijn kart. Zal zo ff een foto maken, en hier posten.