carter ontluchting opvang systeem
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Contacteer:
ja, ik neem aan dat er buiten je krukas holte, ook wel druk ontstaat !.. warmte, draaien van interne tandwiel, koppeling ?wevie666 schreef:Untiej Mini Racing schreef: bij bijvoorbeeld giga druk in het blok wat tog ontstaat door wrijvingen..
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- Wim
- forum gebruiker
- Contacteer:
Untiej Mini Racing schreef:lekken van bovenuit het gaatje zal de motor niet snel doen..
Yo
lekken niet, maar.......
je olie word behoorlijk heet, zet dan behoolijk uit, vernevelt
en wordt via dat ontluchtingsgaatje naar buiten geperst!
als nu 1000 minibikes via 't zelfde spoor een bocht nemen, en
ze hebben geen opvangmogelijkheid, geeft dat toch een oliespoor,
of een blauwachtige gloed op 't wegdek!
dit effect is behoorlijk merkbaar op de wat oudere banen,
(bijvoorbeeld) de kartbaan in zwolle, en in Emsbuhren,
daat blijft echt elke druppel water die valt op 't asfalt liggen!
zodra 't daar een beetje sputtert, zegmaar, elke 10 vierkante cm 1 druppel, ben je je grip al kwijt!!!
dus....wil men zoveel mogelijk olie (nevel) opvangen, en niet op 't wegdek neer laten slaan,
en....uiteraard is het beter voor ons mileu om de oliedamp niet
zomaar te laten vliegen!
maar......de nevel uit je blokkie is echt minimaal, 'k heb net gevoeld
hoeveel olie eigenlijk in dat bakkie terecht komt!
na 1 jaar racen voelt 't bakje vettig aan van binnen....meer niet
Ggrrttzz
Wim
Dat ga ik ook maar eens maken dan met zo een fotorolletje of lijmbusje.
Tijdens het rijden in de zeeuwsche minibike races spettert er door het schokken (veroorzaakt door de klinkers, drempels en putten in de weg) ook altijd olie uit mijn blokje. En daar wordt de bike ook altijd zo goor van.
En tja een beter milieu begint ook nog altijd bij jezelf.
M.
Tijdens het rijden in de zeeuwsche minibike races spettert er door het schokken (veroorzaakt door de klinkers, drempels en putten in de weg) ook altijd olie uit mijn blokje. En daar wordt de bike ook altijd zo goor van.
En tja een beter milieu begint ook nog altijd bij jezelf.

M.
Geweldig, ik ben benieuwd.Markcantpark schreef:hehe nee bij mij paste de M6 tap perfect eerst voorboren met 5mm ijzerboortje. Ik heb hem gewoon loodrecht op in dat ontluchtingsgaatje geboort en paste perfect, alleen ik zit nu nog over de afwerking te tobbenals ik morgen tijd heb probeer ik een foto te hosten
greets
mark
Daans