Je minibike is alleen nu wel heel erg uit balans. Of heb je aan de andere kant ook zoiets hangen? Het lijkt me dat als je hem linksom een bocht instuurt hij veel sneller instuurt dan rechts.Minibakkie schreef:Hallo Scheurijzer,
Ik ben ook in het bezit van een watergekoelde, heb ook de ervaring van snelle waterkokers als je aan de huidige configuratie geen aanpassingen maakt. Zelfs bij een buitentemp. van 3 graden kookte hij na ca. 10 min.
Ik heb dat opgelost door zelf 2 computerventilators van 80mm aan de voorzijde van de radaitor te bouwen (achterzijde is geen ruimte) voor de spanning had ik nog een (te grote) 12V accu liggen die ik onder het zadel heb opgehangen. Ik dacht voorlopig tot het inrijden netjes is afgerond. Heb ook een temp.sensor op de cilinderkop geplaatst en de temp. van de kop blijft ca. 65 graden. Ben nu de slangen aan het aanpassen om de sensor in het koelwater te plaatsen. Door de kuip, spatbord en grote wielen komt er gewoonweg te weinig luchtstroming naar de radiator. Bij ingeschakelde ventilatoren kan ik nu probleemloos buiten meer dan een uur rijden. Vergeet ik toevallig de ventilatoren aan te zetten, dan heb ik na 10 min. al een koker. Ik denk dat ze er dus voorlopig mooi op blijven zitten. Het extra gewicht wordt wel weer gecompenseerd door het reserve vermogen wat deze bike bezit. Ben daarom tot nu toe zeer tevereden en rij lekker mijn baantjes. Al met al, moet je er dus een geforceerde waterkoeler van maken.
gr.Larry
Lijkt me toch alles behalve fijn rijden.