Dat is 1x goed afstellen en je hoeft er de rest van het jaar niets aan te doen
hehe das never niet zo hoor, luchtdruk, luchtvochtigheid, temperatuur spelen allemaal mee.
je werkt met een carb die een laag en hoogtoeren stelschroef heeft.
die is iets gevoeliger, mede dankzij het een valstroom carb is.
Op de club(
www.xtremercboats.com op het forum) vaart men de 230/231/260/261Pum's ook, met dik over de 100.
en het is tog echt elke keer afstellen hoor
@ dave...
dezefoto..
http://www.rc-boats-guide.com/images/mufflers.jpg
2e pijp
hoe kom je erbij dat de 1e conus voor koppel zorgt en de 2e voor hoge snelheid
LANGE PIJP=VEEL RPM EN POWERBAND KOMT BIJ HOOG RPM PAS OP.
KORTE PIJP=MINDER RPM EN VEEL KOPPEL, POWERBAND KOMT OP BIJ LAAG RPM.
hele simpele vuistregel.
je hebt uitlaten waarvan je de expans kan verstellen tijdens het vliegen/rijden/varen.
langer kun je gebruiken bij het uitkomen van een bocht, korter om hoger op speed te komen.(theoretisch gezien)
de mensen die zo'n pijp hebben, zijn meestal degene die expirimenteren voor een combinatie van net genoeg koppel en tog een redelijke speed.
is btw een soortgelijk idee van een powervalve.
daarmee kun je de uitlaatpoort verhogen en verlagen= dus koppel vormen en meer toeren op top..