[zb]stage6 pia minibike *trainingfoto's genk*
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
dat is um idd...
damnz....ik nomineer mezelf tot NOOB...
gv.d net ff me mini willen starten om te laten zien aan een maat...
zit me killswitch er niet op
waarom doet hij ut nou niet??
en ook niet ff kijken...maar hem later pas tegenkomen..OP de werkbank..
damnz....ik nomineer mezelf tot NOOB...
gv.d net ff me mini willen starten om te laten zien aan een maat...
zit me killswitch er niet op
waarom doet hij ut nou niet??
en ook niet ff kijken...maar hem later pas tegenkomen..OP de werkbank..
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
dat ken ik..wil je de brommer starten, 20 keer trappen, geen contactrossi-nr.1 schreef:dat is um idd...
damnz....ik nomineer mezelf tot NOOB...
gv.d net ff me mini willen starten om te laten zien aan een maat...
zit me killswitch er niet op
waarom doet hij ut nou niet??
en ook niet ff kijken...maar hem later pas tegenkomen..OP de werkbank..
rij je 100 meter ofzo, valt ie uit. weer teruglopen, kijken, is benzinekraantje nog dicht.
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
na een tijdje stil geweest te zijn zonder de lelystad foto's was het tijd voor een update...vandaar deze post....
de dagen voor lelystad waren zeer tof!
op het laatste moment belt de lokale krant (de dordtenaar)
voor een interview etc.
kvind het zelf best een leuk stukje geworden....maarjah...hier dus het krantenbericht!:P
daarna zijn we naar lelystad geweest...zie vorige mini update voor wat foto's....
toen zijn we weer verder gaan beunen.
HIERBIJ mijn dankbetuiging aan R. van kerchove;)
we hebben dus de stage6 toeren/temp meter kabels ingekort...
we wilden solderen maar zonder soldeerbout begin je weinig...geen id waar die was.
de nog beloofde foto's van mij home_made kelk waar nog wel een filter overheen komt...
hij blingt normaal zeer erg...like chroom...maar de hele foto is donker etc..dus denk niet..wtf!:P
daarna is me broer bij zijn computerwinkel een muismat laten fixxen:P.
die viel toevallig op mijn kap en het stond best aardig d8 ik zo!
foto van de kvs ophanging...
tandwiel vastgelast aan de adapter...weet niet of het voor andere goed te zien is....
hier 2 totaalfoto's...
- uitlaat beter vastgezet.
- accubak voor de koppeling(vanaf zitplek gezien)
- onderste balk eropgefixt:)..ziet er gelijk anders uit.
- radiateurophanging beter gefixt.
- heel het startmotorgebeuren met borgmoeren vastgezet omdat het anders lostrilt...
- vast nog wat vergeten...kleine dingen...
verder in de afgelopen wegen nog 1x gestart...liep best beroerd...en na het starten wilden ik die cilinder wel eens zien.
toen schrok ik me echt een HOEDJE...
er heeft schijnbaar een lasspetter in de carb gezeten(gelast zonder filter erop is niet slim) wat ervoor gezorgd heeft alsof de ratter aan de zuiger en kop hebben zitten vreten!
ik barstte in tranen uit!:P..maar liet het er niet bij zitten...
heb zuiger de uitstekende delen wat opgeschuurd...bij de kop idem...
toen een nieuwe zuigerveer erop...kostte me gvd 18 euro bij de dealer!!!
ik op inet kijken...bij euroscooters was het 8,50...keihard getild dus...
het hele zaakje weer goed in elkaar gezet...
nu af gaan stellen......kartbaan/testrijden...
als dat klaar is gaat de meuk uit elkaar voor een spuitbeurt want veel gaat al roesten...
uiteraard...gaat de cilinder dan naar de tuner....denk dat het xsh word:)..
voor afwerking van de kop etc....+ meer vermogen..
zo...dit was het weer:P...tot de volgende x.. [/img]
de dagen voor lelystad waren zeer tof!
op het laatste moment belt de lokale krant (de dordtenaar)
voor een interview etc.
kvind het zelf best een leuk stukje geworden....maarjah...hier dus het krantenbericht!:P
daarna zijn we naar lelystad geweest...zie vorige mini update voor wat foto's....
toen zijn we weer verder gaan beunen.
HIERBIJ mijn dankbetuiging aan R. van kerchove;)
we hebben dus de stage6 toeren/temp meter kabels ingekort...
we wilden solderen maar zonder soldeerbout begin je weinig...geen id waar die was.
de nog beloofde foto's van mij home_made kelk waar nog wel een filter overheen komt...
hij blingt normaal zeer erg...like chroom...maar de hele foto is donker etc..dus denk niet..wtf!:P
daarna is me broer bij zijn computerwinkel een muismat laten fixxen:P.
die viel toevallig op mijn kap en het stond best aardig d8 ik zo!
foto van de kvs ophanging...
tandwiel vastgelast aan de adapter...weet niet of het voor andere goed te zien is....
hier 2 totaalfoto's...
- uitlaat beter vastgezet.
- accubak voor de koppeling(vanaf zitplek gezien)
- onderste balk eropgefixt:)..ziet er gelijk anders uit.
- radiateurophanging beter gefixt.
- heel het startmotorgebeuren met borgmoeren vastgezet omdat het anders lostrilt...
- vast nog wat vergeten...kleine dingen...
verder in de afgelopen wegen nog 1x gestart...liep best beroerd...en na het starten wilden ik die cilinder wel eens zien.
toen schrok ik me echt een HOEDJE...
er heeft schijnbaar een lasspetter in de carb gezeten(gelast zonder filter erop is niet slim) wat ervoor gezorgd heeft alsof de ratter aan de zuiger en kop hebben zitten vreten!
ik barstte in tranen uit!:P..maar liet het er niet bij zitten...
heb zuiger de uitstekende delen wat opgeschuurd...bij de kop idem...
toen een nieuwe zuigerveer erop...kostte me gvd 18 euro bij de dealer!!!
ik op inet kijken...bij euroscooters was het 8,50...keihard getild dus...
het hele zaakje weer goed in elkaar gezet...
nu af gaan stellen......kartbaan/testrijden...
als dat klaar is gaat de meuk uit elkaar voor een spuitbeurt want veel gaat al roesten...
uiteraard...gaat de cilinder dan naar de tuner....denk dat het xsh word:)..
voor afwerking van de kop etc....+ meer vermogen..
zo...dit was het weer:P...tot de volgende x.. [/img]
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
MINI UPDATE:
vandaag voor het eerst minibike gereden op de pia bike:0..
GODJAN wat een vermogen zit er in dit kleine ding!
hij vliegt echt als de brandweer..
ik had me al voorgenomen dat het flink hard zou gaan..maar zo hard had ik toch net niet ged8..
op een terrein....kon je niet voluit....was goed voor 9360 toeren.
dat is omgerekend 50+ km per uur..
dat terwijl de koppeling pas bij 8200 uitslaat...
dit zorgt voor een zeer hete cilinder etc....70+ en als die uitstaat richting de 80+.
dus hij moest welles uit tijdens het rijden.
al met al een topdag...
en heb wat telefoon filmpjes...
kzal vanavond proberen te uploaden.
vandaag voor het eerst minibike gereden op de pia bike:0..
GODJAN wat een vermogen zit er in dit kleine ding!
hij vliegt echt als de brandweer..
ik had me al voorgenomen dat het flink hard zou gaan..maar zo hard had ik toch net niet ged8..
op een terrein....kon je niet voluit....was goed voor 9360 toeren.
dat is omgerekend 50+ km per uur..
dat terwijl de koppeling pas bij 8200 uitslaat...
dit zorgt voor een zeer hete cilinder etc....70+ en als die uitstaat richting de 80+.
dus hij moest welles uit tijdens het rijden.
al met al een topdag...
en heb wat telefoon filmpjes...
kzal vanavond proberen te uploaden.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
ik durfde eigenlijk geen volgas te geven...stefano schreef:Dus je hebt lekker genoten dus.
Was het ook lastig om wheelies te voorkomen?
Wat heb je nu met je cilinder gedaan?
Een nieuwe zuiger of?
Stefan
maar half gas...komt hij zo rap vooruit...en het toerental gaat zo snel omhoog...dat ik zeker weet dat hij mits je niet voorover zit ofzo wel van de grond kan komen:)
geen nieuwe zuiger..pitjes eruitgeschuurd..
heb geinformeerd...en die kleine gaatjes gaan schijnbaar toch wel een beetje vol roet zitten:)..
kop denk ik niet..maar dies ook al redelijk bijgewerkt.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
1 boutje van me blokophanging...
maar dat wist ik al...was geen borgmoer of zat geen veerring 8er
maar heb een voetbaltas met benzine/kvs/ en me gereedschap wat ik het meest gebruik meegenomen.
dus daar ff wat gesleuteld
me voet zat bijv. bij de uitlaatdemper..
2cm van het tuutje af.
dan kan je wel raden dat je dat gaat voelen tijdens het rijden;).
dus die 1/3e slag gedraaid etc.
voor de rest niets..
ik startte met filter.....dit gaf een zwarte bougie en een slecht statiolopende motor.
toen d8 ik...meer lucht of minder benzine.
ik heb een kous erop gedaan(ook bed8 van te voren om mee te nemen)
en de bougie is zo ong. koffiebruin.
dus best een mazzeltje dat hij al redleijk in de buurt zit!
bij me puch ging ik van sproeier 70 naar 150 etc en nog was het niet goed.
btw...foto's krijg ik wel van me telefoon af.
filmpjes niet....echt raar..
iemand die weet hoe dat moet met een samsung E710 ?
gr.
maar dat wist ik al...was geen borgmoer of zat geen veerring 8er
maar heb een voetbaltas met benzine/kvs/ en me gereedschap wat ik het meest gebruik meegenomen.
dus daar ff wat gesleuteld
me voet zat bijv. bij de uitlaatdemper..
2cm van het tuutje af.
dan kan je wel raden dat je dat gaat voelen tijdens het rijden;).
dus die 1/3e slag gedraaid etc.
voor de rest niets..
ik startte met filter.....dit gaf een zwarte bougie en een slecht statiolopende motor.
toen d8 ik...meer lucht of minder benzine.
ik heb een kous erop gedaan(ook bed8 van te voren om mee te nemen)
en de bougie is zo ong. koffiebruin.
dus best een mazzeltje dat hij al redleijk in de buurt zit!
bij me puch ging ik van sproeier 70 naar 150 etc en nog was het niet goed.
btw...foto's krijg ik wel van me telefoon af.
filmpjes niet....echt raar..
iemand die weet hoe dat moet met een samsung E710 ?
gr.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
aj...
jmmr van je stage 6
shit happends!
Heb ook wel eens 500 meter gereden met een hebo manston..
de drijfstang zit nog aan de zuiger ( voor de helft ) alleen maar omdat ie op me ori krukas zat
http://www.yes2mms.nl/getdatapubbig.php ... 226495.jpg
jmmr van je stage 6
shit happends!
Heb ook wel eens 500 meter gereden met een hebo manston..
de drijfstang zit nog aan de zuiger ( voor de helft ) alleen maar omdat ie op me ori krukas zat
http://www.yes2mms.nl/getdatapubbig.php ... 226495.jpg
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
UPDATE!
zo...aardig tijdje geleden..dus mocht er wel weer van komen!
ik heb goed en slecht nieuws;)..
paar x wezen rijden...en hij liep behoorlijk hard!..dus ik afspraak gemaakt @ testbank...en wezen banken.
dit ging 2 runs goed..totdat de kettingspanner weggesmolten was:(..balen dus..
verder maakt het niet uit...hij werd snel warm...en ik moet werken aan de uitlaat...
de uitlaat is berekend voor max. vermogen @ 12 tot 13 k.
dit komt er nu uit bij 9663...VEEEEEl te weinig dus..
en dat ligt niet aan sproeier/ontsteking..
dus er werd duidelijk dat de uitlaat toch neit goed is..alhoewel die wel berekend is voor deze setup.
mij werd verteld dat de baffle hoek te flauw is...
heir de grafiek en bankfoto:
hier moet dus aan gewerkt worden..want er moet gewoon het dubbele al uit kunnen komen...
dus we gaan wat testuitlaatjes maken...gewoon langs de zijkant van de minibike..om te zien wat dat allemaal doet1:)
verders moet je het ook zo bekijken...ik ging rijden...en hij ging al behoorlijk hard!.
moet je nagaan als je dubbel vermogen hebt...
veranderingen ondertussen zijn btw de 16mm dell.!
+ dat ik een sponser gevonden hebt die mij bijstaat in mijn hobby..die sport word!
ik ben van plan om in maart mee te doen met de nmc 2006
tot die tijd dus nog veel sleutel werk...en heb dus ook weer onderdelen besteld:
* speed minibike pak!
* extra set stamas velgen
* setje t40 banden
* setje regenbanden
* 4 xtra tandwielen
* voor dubbele polini klauwen
* voor dubbele zwevende stamas schijven!
deel van de onderdelen zijn al binnen:)...
foto's:
*komen morgen..moet ze nog nemen en cam. was leeg:|*
dit moet dus voor maart...
vermogen in orde maken...
trekstarter monteren
koppeling dichter int hart maken:)...
koeling iets verbeteren!
veel trainen op de kartbaan/testbank:P etc.
gr.
en morgen de foto's!
zo...aardig tijdje geleden..dus mocht er wel weer van komen!
ik heb goed en slecht nieuws;)..
paar x wezen rijden...en hij liep behoorlijk hard!..dus ik afspraak gemaakt @ testbank...en wezen banken.
dit ging 2 runs goed..totdat de kettingspanner weggesmolten was:(..balen dus..
verder maakt het niet uit...hij werd snel warm...en ik moet werken aan de uitlaat...
de uitlaat is berekend voor max. vermogen @ 12 tot 13 k.
dit komt er nu uit bij 9663...VEEEEEl te weinig dus..
en dat ligt niet aan sproeier/ontsteking..
dus er werd duidelijk dat de uitlaat toch neit goed is..alhoewel die wel berekend is voor deze setup.
mij werd verteld dat de baffle hoek te flauw is...
heir de grafiek en bankfoto:
hier moet dus aan gewerkt worden..want er moet gewoon het dubbele al uit kunnen komen...
dus we gaan wat testuitlaatjes maken...gewoon langs de zijkant van de minibike..om te zien wat dat allemaal doet1:)
verders moet je het ook zo bekijken...ik ging rijden...en hij ging al behoorlijk hard!.
moet je nagaan als je dubbel vermogen hebt...
veranderingen ondertussen zijn btw de 16mm dell.!
+ dat ik een sponser gevonden hebt die mij bijstaat in mijn hobby..die sport word!
ik ben van plan om in maart mee te doen met de nmc 2006
tot die tijd dus nog veel sleutel werk...en heb dus ook weer onderdelen besteld:
* speed minibike pak!
* extra set stamas velgen
* setje t40 banden
* setje regenbanden
* 4 xtra tandwielen
* voor dubbele polini klauwen
* voor dubbele zwevende stamas schijven!
deel van de onderdelen zijn al binnen:)...
foto's:
*komen morgen..moet ze nog nemen en cam. was leeg:|*
dit moet dus voor maart...
vermogen in orde maken...
trekstarter monteren
koppeling dichter int hart maken:)...
koeling iets verbeteren!
veel trainen op de kartbaan/testbank:P etc.
gr.
en morgen de foto's!
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
EN tot slot genoeg ruimte overhouden om draad te tappen op je krukas..(m10)rossi-nr.1 schreef:gewoon afdraaien in de draaibank tot je de diameter hebt van je koppelingsgat...
daarna spiebaantje frezen...en spietje erin:)
s6
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !