Ik denk dat 1.5mm al 2 keer de dikte is van het materiaal, want 1.5mm plaat buig je niet zo mooi denk ik, ook niet met machienes. En dat zou wel heel erg dik zijn voor een uitlaat, en onwijs zwaar.
TnTnelis schreef:Ik denk dat 1.5mm al 2 keer de dikte is van het materiaal, want 1.5mm plaat buig je niet zo mooi denk ik, ook niet met machienes. En dat zou wel heel erg dik zijn voor een uitlaat, en onwijs zwaar.
Niels
ik heb zelf een was gebouwd op stage....daarmee kan ik 2mm nog mooi rond walsen hoor...
weet niet hoe het bij jouw zit
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
Nou ik had hier wel wat moeite met 2mm dik staal(mooi strakke hoek in buigen), maar dan zonder wals of iets dus daar trok ik misschien te snel coclusie uit. Maar vind het zo dik ook, het lijkt me logisch om zo licht mogelijk een tune part te maken.
Aangezien er geen extreme krachten op de uitlaat komen te staan door hem goed af te hangen,en omdat je er geen valschade op krijgt,en omdat hij goed onderhouden word,kan het best met 0,7 lijkt mij.
Zonde van je tijd om die C21 na te maken, of jij moet alleen vermogen willen tussen de 13,5 en de 15000 toeren
Vraag maar eens aan Hank hoe slecht het rijdt met een C20, en een C21 is nog extremer.....
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
ab-tuning schreef:Zonde van je tijd om die C21 na te maken, of jij moet alleen vermogen willen tussen de 13,5 en de 15000 toeren
Vraag maar eens aan Hank hoe slecht het rijdt met een C20, en een C21 is nog extremer.....
daar zit iets in natuurlijk...maar ik heb gezegd dat er meer uitlaten zullen volgen.
+ dat ik van die andere uitlaten geen maten etc heb:)
maar jij hebt meerdere uitlaten gebouwd...dus zou je me misschien wat advies kunnen geven over het totaal ''uitlaat bouwen''??
jij hebt het via formules gedaan maar daar komen niet de beste uit....er is toch ervaring etc nodig.
maar als beginuitlaat lijkt het me wel een goede:)
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
MEt een tuningsbedrijf/ uitlaatmaker... afspraak maken.. dat hij de maten berekent voor de uitlaat en hierna uitslagen maakt van de conussen (van papier , of daar de maten van uitrekent )
Met deze maten en uitslagen zou je zelf aan de slag kunnen...
Maybe..
Jeroen #21
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
MEt een tuningsbedrijf/ uitlaatmaker... afspraak maken.. dat hij de maten berekent voor de uitlaat en hierna uitslagen maakt van de conussen (van papier , of daar de maten van uitrekent )
Met deze maten en uitslagen zou je zelf aan de slag kunnen...
Maybe..
Jeroen #21
Maar dan word het weer een dure uitlaat.
Want ik ken helemaal geen tuner die dat voor mij kan doen.