NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Ik rijd om te beginnen op een tai chi met 17,5 mm carb met carbon membraan verder standaard.
zijn er ook afstel gegeven daarmee bedoel ik hoe lang moet het veertje zijn van een originele koppeling.
ik weeg zelf +/- 75 kg
Dan heb ik een klein beetje een uitgangspunt , of moet ik daar juist niet beginnen.
Ik heb eventueel wel intresse in een setje gewichtjes , als dat tenminste past op een originele tai chi
Groeten Sytze
Hallo
Met gewichtjes en mijn veren is het uitgangs punt 21,5 mm +/- 8400 toeren.
Ja de gewichtjes passen op deze koppelingen, daarnaast geef ik het advies om ook zeker goede veren van mijn te plaatsen, namelijk wanner de schoentjes zwaarder zijn ga je het met orginale veren helemaal niet redden.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
de winter schreef:Volgens mij grijpt hij alleen later aan en heeft dit geen zit tegen slip
Grt Rik
Hallo
Als je de schoentjes zwaarder maakt (wat als resultaat heeft, dat de koppeling over een minder groot toeren bereik slip heeft) zullen ze ook eerder naar buiten komen, om dit toch op het juiste toerental te laten plaatsvinden heb je strakkere veren nodig.
Daarnaast zijn veren van een chinese koppeling niet van de goede kwaliteit verenstaal gemaakt, en doen vrij snel hun werk niet goed meer.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
er staat dat 8400 toeren een goed aangruippunt is (in de door jou aangegeven situatie). In jou test van een watergekoelde chinees stond dat de minibike 14500 toeren haalde. Geldt dat ook voor een Tai Chi? Er zijn mensen die over 11000 toeren max. praten. In dat geval moet het aangrijppunt lager liggen t.o.v. de powerband toch?
Ik heb geen toerenteller, maar ben wel benieuwd hoe veel toeren mijn tai Chi ongeveer maakt. Die koppeling afstellen lukt ook nog wel zonder toerenteller.
er staat dat 8400 toeren een goed aangruippunt is (in de door jou aangegeven situatie). In jou test van een watergekoelde chinees stond dat de minibike 14500 toeren haalde. Geldt dat ook voor een Tai Chi? Er zijn mensen die over 11000 toeren max. praten. In dat geval moet het aangrijppunt lager liggen t.o.v. de powerband toch?
Ik heb geen toerenteller, maar ben wel benieuwd hoe veel toeren mijn tai Chi ongeveer maakt. Die koppeling afstellen lukt ook nog wel zonder toerenteller.
Bedankt
Ik denk dat jouw bike net de 11000 rpm haalt!! En afstellen kan je eigenlijk alleen goed doen met een rpm teller,Voor jouw bike zal het aangrijp moment rond de 8000-8500 liggen.
Het is zo ver de eerste HK koppeling in eigen beheer ontwikkeld en gemaakt.
Gezien de kwalieteit van de chineche koppelingen steeds slechter wordt, ben ik maar begonnen met een eigen koppeling.
De kwalieteit is vergelijkbaar met die van BLATA, alleen alle aanpassingen kwa voering en gewichtjes en hoogteverstelling zijn hier gelijk in verwerkt.
De asjes zijn 2 tiende dikker, dit is gedaan om het probleem van losrakende segel ringen te voor komen.
Verder is de grondplaat laser gesneden, dit om een nauwkeurige maatvoering te verkrijgen.
Tevens is deze koppeling ook geschikt voor kom 78 (911 replica).
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.