AAArgh, lekt...
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
AAArgh, lekt...
Hey,
M'n mini lekt. Normaal niets aan de hand, maar als ik gereden heb en zet 'm weg loopt de tank langzaam leeg. Benzinekraan dicht, choke dicht alles.
Het lekt bij de aansluiting van de filter op de caburateur. Om de seconde en drup...
Iemand een idee wat t kan zijn?
Thnx
M'n mini lekt. Normaal niets aan de hand, maar als ik gereden heb en zet 'm weg loopt de tank langzaam leeg. Benzinekraan dicht, choke dicht alles.
Het lekt bij de aansluiting van de filter op de caburateur. Om de seconde en drup...
Iemand een idee wat t kan zijn?
Thnx
Dat had ik ook.. gisteravond teruggegaan naar de zaak, hebben ze er een andere (brandstof)filter op gezet (standaard chinese imi filters waren klote). Goed, vandaag mee gereden, nu lekt hij weer bij de filter!
Beetje vaag dus, ik snap ook niet waarom hij nu (weer) lekt.. de druppels hangen aan de filter en hij druppelt dus soms, net zoals jij zei.
Beetje vaag dus, ik snap ook niet waarom hij nu (weer) lekt.. de druppels hangen aan de filter en hij druppelt dus soms, net zoals jij zei.
daans schreef:Hmmm, misschien een hele domme opmerking vanuit mijn kant, maar volgens mij zit er op mijn chinesche bike geen benzine filter.
Heb ehm iig nog niet gevonden.
Daniel
nouja ik ben een leek op het gebied van techniek.. dus misschien heb je gelijk

Ik bedoel het geval wat mbv slangetjes tussen de benzinetank zit en het motortje (carburateur). Standaard was dat een cilindervorm wat doorzichtig was met een geel geval erin (vlottertje?). Gisteravond hebben ze de unit (het hele geval) vervangen door iets totaal wits (hard plastic)
Ook bij mij zitten er klemmetjes op de uiteinde van de slangetjes, en de kraan zet ik altijd dicht na het rijden
==================
update: vandaag even gekeken, witte ding de randjes wat van bijgeschuurd en een dikkere klem aan de onderkant. Heb hem nog niet geprobeerd aangezien ik de buddy seat eerst ook wil verstevigen, maar hier alvast een fotootje:

Laatst gewijzigd door Gast op ma 07 feb 2005, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- killerbeast
- forum gebruiker
Misschien zijn de vlotternaaldjes niet netjes gedraait, stop hem even in de boormachine(er van uitgaande dat je geen draaibank heb), pak een stukje schuurpapier 1200 waterproof, maak het papier nat en even de punt een beetje stiggelen, als de boormachiene draait. Waarschijnlijk lekt hij daarna niet meer. Let wel goed op voordat je je naald terug doet of er geen vuil aan de naald of in het hulsje zit.
Succes Niels
Succes Niels