ey kijk eens op www.minibrommer.nl en dan pocketbikes en dan mega racer 110cc. Volgens mij zit ik verkeerd.
Maar wat is nu beter. Luchtgekoeld of watergekoeld.
die hebben zoiezo geen 110cc is 39,9 cc (Blata) waterkoeler
Sendai/V Racer Lucht of Waterkoeler.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
BTW waterkoeler is wel beter (word mindersnel heet)
Maar als die mini een Sendai of een V Racer is dan krijg je koelingproblemen.
Daar zal je dus dan iets aan moeten doen.
maar een 2e handse GRC is bijvoorbeeld ook goed. ik zie er best mooie staan en iedereen is te spreken over een GRC. bij hopmotorsport bv. Of toch maar een sendai luchtgekoeld??
dus jullie zeggen koop een GRC als je goede kwaliteit wil kopen. Ik had ook al zoiets in gedachte maar ach, gelijk goed doen is het beste als al die problemen met de sendia's maar xi dat watergekoelde mini's snel koken?? is da zo
2fast4U schreef:dus jullie zeggen koop een GRC als je goede kwaliteit wil kopen. Ik had ook al zoiets in gedachte maar ach, gelijk goed doen is het beste als al die problemen met de sendia's maar xi dat watergekoelde mini's snel koken?? is da zo
Jep,
overkokers. Ik d8 dat Wim Grob hier een oplossen voor had gevonden... Met zo'n setje die hij aanbiedt is dit probleem ook verholpen. Toch zou ik voor de tweedehands GRC gaan (of pasini idd ).
2fast4U schreef:maar xi dat watergekoelde mini's snel koken?? is da zo
Alleen c.q. vooral de chinese replica's koken snel, zoals de V-racer en soortgelijke modellen. Ik heb er met mijn GRC nooit last van gehad en volgens mij weinig mensen die op europese merken rijden.
denk dat je met 110 cc deze MIDI bike bedoeld of niet
suc 6 verder
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
Nog een kleine reactie met betrekking op de bekende overkokers van de watergekoelde bikes. Dat haaft echt alles te maken met de standaard koppelingen die worden meegeleverd met de bikes. Die slippen te veel en produceren daarmee giga veel hitte, met een koppeling die goed aangrijpt en minder slip is dat koop probleem eigenlijk geheel verdwenen.
Een Italiaan zoals GRC of Stamas is uiteraard veel betere kwaliteit maar kost ook een beetje meer! Met een 2e handse moet je ook maar weer zien wat je krijgt en zijn de kosten ook weer hoger als een Chinees als je er wat aan krijgt. Dus blijft een heel belangrijke vraag, hoeveel wil je uitgeven, wat ga je er mee doen (alleen buiten rijden op parkeerplaatsen of ook veel indoorkartbanen), hoe zwaar ben je en vindt je rijden belangrijker dan sleutelen??? Met die 4 vragen kan ik vrij goed bepalen wat je het beste kan doen!
Ik heb mijn oog laten vallen op een V-racer Extreme Sport, en dan de uitgave 2005. Hebben forummers ervaring met deze bike?
Ik wil heb gewoon recreatief gebruiken: parkeerplaatsjes, soms een kartbaantje. Wil niet teveel technische problemen (dus ga er zeker geen zelf bouwen). Ben zelf 65 kg en 1.75 lang.
Denk tussen de 350-400 euro te willen uitgeven.