Is er interesse in competities met standaard chinese bikes??
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Is er interesse in competities met standaard chinese bikes??
Hallo,
Ik heb een vraag, ik vroeg me af of er onder jullie interesse is het rijden van wedstrijdjes met de chinese bikes (of eigenlijk voor iedereen die niet nu al wedstrijden rijdt), ik krijg namelijk steeds meer vragen van mensen die wat meer zouden willen dan het alleen maar vrij rijden op de kartbanen en parkeerplaatsen. Vergeet niet dat er inmiddels honderden (ik weet dat er vorig jaar ongeveer 1500 chinese minibikes in nederland zijn verkocht!) mensen zijn die een chinees hebben gekocht. Aangezien het waarschijnlijk niet gaat lukken om deze bikes !CENCUUR! te krijgen, zou het toch wel mogelijk moeten zijn om het competitie gevoel te krijgen. Ik zit overigens niet te denken aan te gek veel regels, als ik hoor wat er komt kijken om via de RAP te rijden dan gaat het te ver voor mijn doelstelling...
Daarom leek het mij wel een leuk idee om één keer in de zoveel weken een wedstrijdje te rijden op één van de kartbanen. Coronel in huizen zou geschikt zijn doordat zij daar een transponder rondenteller hebben!
Ik zit uiteraard te denken aan verschillende klasses, daarom wil ik graag jullie mening hoe jullie dit zien!
Je zou kunnen denken aan:
Groep 1 - Chinese bikes t/m 10 jaar beginners
Groep 2 - Chinese bikes t/m 10 jaar gevorderden
Groep 3 - Chinese bikes 10 t/m 15 jaar beginners
Groep 4 - Chinese bikes 10 t/m 15 jaar gevorderden
Groep 5 - Chinese bikes vanaf 15 jaar beginners
Groep 6 - Chinese bikes vanaf 15 jaar beginners
Uiteraard moet er wat mij betreft niet te streng moeten worden gekeken naar type en model (ook zelfbouwers...) en zelfs merk bikes, ik denk alleen wel dat het fair genoeg moet zijn dat je niet al een topper bent in de NK's en dergelijk, de funfactor moet toch zwaarder wegen als het wedstrijd element!
Op een dag uiteraard meerdere heats en de competitie (V-Racer Cup??) zou over meerdere wedstrijden moeten gaan en bij voorkeur over meerdere banen, dus wat dat betreft wel een beetje voor het echie!
Kortom, tips en opmerkingen zijn welkom, zoals lokatie, klasses, type bikes, inschrijfgeld, prijzen (ik zou er persoonlijk niet te veel moeite mee hebben om een bike als hoofprijs in te zetten..) etc. etc. Aangezien we nog behoorlijk aan het begin van het seizoen zitten zouden we dat op redelijk korte termijn.
Kortom, ik hoor graag van jullie!
Groet,
Peter
V-Racer Nederland
P.S. Tot ziens op de baan!
Ik heb een vraag, ik vroeg me af of er onder jullie interesse is het rijden van wedstrijdjes met de chinese bikes (of eigenlijk voor iedereen die niet nu al wedstrijden rijdt), ik krijg namelijk steeds meer vragen van mensen die wat meer zouden willen dan het alleen maar vrij rijden op de kartbanen en parkeerplaatsen. Vergeet niet dat er inmiddels honderden (ik weet dat er vorig jaar ongeveer 1500 chinese minibikes in nederland zijn verkocht!) mensen zijn die een chinees hebben gekocht. Aangezien het waarschijnlijk niet gaat lukken om deze bikes !CENCUUR! te krijgen, zou het toch wel mogelijk moeten zijn om het competitie gevoel te krijgen. Ik zit overigens niet te denken aan te gek veel regels, als ik hoor wat er komt kijken om via de RAP te rijden dan gaat het te ver voor mijn doelstelling...
Daarom leek het mij wel een leuk idee om één keer in de zoveel weken een wedstrijdje te rijden op één van de kartbanen. Coronel in huizen zou geschikt zijn doordat zij daar een transponder rondenteller hebben!
Ik zit uiteraard te denken aan verschillende klasses, daarom wil ik graag jullie mening hoe jullie dit zien!
Je zou kunnen denken aan:
Groep 1 - Chinese bikes t/m 10 jaar beginners
Groep 2 - Chinese bikes t/m 10 jaar gevorderden
Groep 3 - Chinese bikes 10 t/m 15 jaar beginners
Groep 4 - Chinese bikes 10 t/m 15 jaar gevorderden
Groep 5 - Chinese bikes vanaf 15 jaar beginners
Groep 6 - Chinese bikes vanaf 15 jaar beginners
Uiteraard moet er wat mij betreft niet te streng moeten worden gekeken naar type en model (ook zelfbouwers...) en zelfs merk bikes, ik denk alleen wel dat het fair genoeg moet zijn dat je niet al een topper bent in de NK's en dergelijk, de funfactor moet toch zwaarder wegen als het wedstrijd element!
Op een dag uiteraard meerdere heats en de competitie (V-Racer Cup??) zou over meerdere wedstrijden moeten gaan en bij voorkeur over meerdere banen, dus wat dat betreft wel een beetje voor het echie!
Kortom, tips en opmerkingen zijn welkom, zoals lokatie, klasses, type bikes, inschrijfgeld, prijzen (ik zou er persoonlijk niet te veel moeite mee hebben om een bike als hoofprijs in te zetten..) etc. etc. Aangezien we nog behoorlijk aan het begin van het seizoen zitten zouden we dat op redelijk korte termijn.
Kortom, ik hoor graag van jullie!
Groet,
Peter
V-Racer Nederland
P.S. Tot ziens op de baan!
Ik denk dat je met Groep 6 bedoeld voor gevorderden....
Lijkt me opzich wel een goed idee, wil je met voorinschrijving gaan werken?
Ik denk dat je het dan wel op een andere dag moet doen dan dat er getrained kan worden. Zo kunnen de mensen die niet willen racen ook nog gewoon trainen/rijden.
Verder wel een leuk idee ...
Ga ik nog even hard trainen voordat ik mee ga doen
Of er moeten ook 'troostprijzen' worden uitgedeeld 
Daniel
Lijkt me opzich wel een goed idee, wil je met voorinschrijving gaan werken?
Ik denk dat je het dan wel op een andere dag moet doen dan dat er getrained kan worden. Zo kunnen de mensen die niet willen racen ook nog gewoon trainen/rijden.
Verder wel een leuk idee ...
Ga ik nog even hard trainen voordat ik mee ga doen


Daniel
hey peter vind het wel een strak plan toch racen en niet te veel kosten lijkt me top
maar een firefox is een v-racer en een extreme sport ook alleen kom je ongeveer 6 pk te kort bij de extreme sport vind dat daar wel goed op gelet moet worden anders is het nog de gene met het meeste geld wint toch ???
maar een firefox is een v-racer en een extreme sport ook alleen kom je ongeveer 6 pk te kort bij de extreme sport vind dat daar wel goed op gelet moet worden anders is het nog de gene met het meeste geld wint toch ???
je zet toch ook geen lada tegen een ferrari??????
bedoel alleen te zeggen dat als je een 47 cc machine tegen een 39 cc machine laat racen dat er dan niks aan is hoe goed je ook kan racen op het rechte stuk ben je nergens dan
dus lijkt het mij dat je de klasses in moet delen in :
47 cc beginners
47 cc gevorderd
39 cc beginners
39 cc gevorderd
zelf bou kan mee rijden in 39 cc lijkt mij
dan heb je tenminste een competietie
bedoel alleen te zeggen dat als je een 47 cc machine tegen een 39 cc machine laat racen dat er dan niks aan is hoe goed je ook kan racen op het rechte stuk ben je nergens dan
dus lijkt het mij dat je de klasses in moet delen in :
47 cc beginners
47 cc gevorderd
39 cc beginners
39 cc gevorderd
zelf bou kan mee rijden in 39 cc lijkt mij
dan heb je tenminste een competietie
- felix
- forum gebruiker
- Berichten: 690
- Lid geworden op: za 26 jun 2004, 11:22
- Locatie: laren(nh)
- Contacteer:
Wij hebben ooit een wedstrijdtje gedaan bij coronel.
Was geen succes.
er zijn verschillende mensen tegen muren aangereden, Minibikes kapot enz.
Van mij past kan je het vragen aan Wim Grob,
Maar ik kan bijna zeker zeggen dat hij nee zegt.
In Grotenbroek doen ze deze zondag (20-2-05) ook een open beker wedstrijdt.
MvG Wilco
Was geen succes.
er zijn verschillende mensen tegen muren aangereden, Minibikes kapot enz.
Van mij past kan je het vragen aan Wim Grob,
Maar ik kan bijna zeker zeggen dat hij nee zegt.
In Grotenbroek doen ze deze zondag (20-2-05) ook een open beker wedstrijdt.
MvG Wilco
[img]http://img338.imageshack.us/img338/3818/vooorwilliefh2.jpg[/img]
V-Racer Cup
Hi,
Ik had het al met Wim besproken hoor (het is trouwens niet zijn baan he...) en die vindt het een prima plan. Zodra er mensen zijn die het gelijk nodig vinden om in een vriendschappelijk wedstrijdje hun bike kort moeten rijden dan moeten ze dat vooral doen!! En ik vindt trouwens dat we de 'Cup' zowiezo op meerdere banen zouden moeten rijden. Alleen Coronel heeft al een rondeteller, dat maat e.a. wel zo makkelijk!
Het gaat mij met name om de kleintjes en de beginners, je ziet namelijk geen enkele progressie tijdens het vrijrijden. Iedereen in de pits was de snelste en was het beste en allerlei dikke verhalen maar hoe het echt was weet niemand, via de officieele weg racen kost veel te veel moeite en zal voor 90% wat op de kartbanen rijdt niet haalbaar zijn.
Kortom, laagdrempelig raceplezier, dat is het doel!
Ik had het al met Wim besproken hoor (het is trouwens niet zijn baan he...) en die vindt het een prima plan. Zodra er mensen zijn die het gelijk nodig vinden om in een vriendschappelijk wedstrijdje hun bike kort moeten rijden dan moeten ze dat vooral doen!! En ik vindt trouwens dat we de 'Cup' zowiezo op meerdere banen zouden moeten rijden. Alleen Coronel heeft al een rondeteller, dat maat e.a. wel zo makkelijk!
Het gaat mij met name om de kleintjes en de beginners, je ziet namelijk geen enkele progressie tijdens het vrijrijden. Iedereen in de pits was de snelste en was het beste en allerlei dikke verhalen maar hoe het echt was weet niemand, via de officieele weg racen kost veel te veel moeite en zal voor 90% wat op de kartbanen rijdt niet haalbaar zijn.
Kortom, laagdrempelig raceplezier, dat is het doel!
Peter, een punt wat iemand noemde is de veiligheid. Ik denk dat het zeker belangrijk is in Huizen (met die brug). Verwacht je daar geen problemen mee? Dat mensen te hard en misschien boven hun eigen kunnen willen gaan rijden en er ongelukken gebeuren?
Ik denk alleen maar hardop mee hoor, het is in eerste instantie een prima idee natuurlijk.
Daniel
Ik denk alleen maar hardop mee hoor, het is in eerste instantie een prima idee natuurlijk.
Daniel