hoe werkt het nu met mijn choke ?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
hoe werkt het nu met mijn choke ?
Als ik mijn bike (sendai aikido) start dan schuif ik de choke omlaag naar de stand "open". Dan loopt ie vrij hard dus na aantal minuten schuif ik hem weer omhoog. Dan loopt de motor vrij rustig. Daarna laat ik hem 5 tot 10 minuten zo lopen maar als ik dan gas geef dan valt ie gelijk uit !
Wat doe ik verkeerd ? Als ik de choke gewoon omlaag op "open" laat staan dan kan ik wel gewoon gas geven, is toch vreemd of niet ?
kan iemand me helpen hiermee, ben ten einde raad....
Wat doe ik verkeerd ? Als ik de choke gewoon omlaag op "open" laat staan dan kan ik wel gewoon gas geven, is toch vreemd of niet ?
kan iemand me helpen hiermee, ben ten einde raad....
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Choke bij starten is meestal dicht zo krijgt hij meer benzine minder lucht daar door start hij sneller.(als hij koud is)
Maar als je dan gas geeft (meestal) (weet ik niets van die chineze) springt de choke eraf of open (hoe je het wil zeggen) en krijgt hij meer lucht (of zuurstof).
Hierdoor is de verbranding beter maar als hij uitvalt krijgt hij te weinig benzine denk ik??
Dus sproeier na kijken of aan de stationeer schroefje draaien?
En inderdaad even kijken of de bougie wel of niet droog is.
Maar tanken helpt ook mischien te weinig benzine.
Ricardo
Maar als je dan gas geeft (meestal) (weet ik niets van die chineze) springt de choke eraf of open (hoe je het wil zeggen) en krijgt hij meer lucht (of zuurstof).
Hierdoor is de verbranding beter maar als hij uitvalt krijgt hij te weinig benzine denk ik??
Dus sproeier na kijken of aan de stationeer schroefje draaien?
En inderdaad even kijken of de bougie wel of niet droog is.
Maar tanken helpt ook mischien te weinig benzine.
Ricardo
amai wat een problemen en het mooiste is er is hier al een topic over geweest ik zei toch dat de meeste chineese bikes zo werken. bij choke ' open' kan de lucht goed door en bij choke 'off' kan de lucht bijna niet door.
dus bij starten choke off even laten warm worden zonder gas te geven anders val je stil daarna choke op 'open' en dan kan je rijden. choke 'open' wilt eigenlijk zeggen in onze taal dat de choke uitstaat. chinezen moeten altijd moeilijk doen
groetjes ik hoop dat het duidelijk is.
dus bij starten choke off even laten warm worden zonder gas te geven anders val je stil daarna choke op 'open' en dan kan je rijden. choke 'open' wilt eigenlijk zeggen in onze taal dat de choke uitstaat. chinezen moeten altijd moeilijk doen
groetjes ik hoop dat het duidelijk is.
Bij mijn chinees gaat de choke niet auto omhoog als je gas geeft!
Wat je ook kan doen is je luchtfilter erafhalen en dan kan je met een vinger voelen of hij open of dicht is.
Als hij dicht is krijgt hij te weinig lucht (stikken - in engels choke).
Als hij open is moet hij normaal lopen. Anders is er iets anders mis.
Wat je ook kan doen is je luchtfilter erafhalen en dan kan je met een vinger voelen of hij open of dicht is.
Als hij dicht is krijgt hij te weinig lucht (stikken - in engels choke).
Als hij open is moet hij normaal lopen. Anders is er iets anders mis.
- Bram_Snoek
- forum gebruiker
- Berichten: 450
- Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 11:11
- Locatie: Spijkenisse
ik heb precies hetzelfde probleem als ik hem 5-10 minuten rustig warm heb gereden en ik haal de choke eraf valt hij gelijk uitkawasike2005 schreef:bij mij is het zo: als ik de shoke dicht heb(omhoog) wil hij niet aan alleen met shoke los(omlaag) en als ik onder het rijden de shoke dichtdoe valt hij uit
wat kan je daaraan doen
groetjes Bram
blata b1 replica :D
17.5mm carb
cilinder helemaal aangepast
en nog veel meer :P
17.5mm carb
cilinder helemaal aangepast
en nog veel meer :P