cilinder tuning

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

Xander schreef:ok, als je me verteld waar ik de slag voor nodig heb bij tunen.....
gradenplaat is meer als voldoende om je poorten uit te meten d8 ik zo.

maargoed vrienden, ik ga jullie maar verlaten denk ik, ik vind dat er niet echt serieus word geantwoord op reacties van anderen en van mezelf.

terwijl dat als ik sommige dingen lees...

je geeft een reactie en je word meteen de grond in gehakt :cry:
gradenplaat zat??
je hebt ook nog je drijfstanglengte nodig enz.

dus het is verstandig om ''zoveel'' mogelijk van je cilinder/blok te weten voordat je gaat tunen...
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Xander

Bericht door Xander »

nog nooit gedaan.
Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Bericht door ab-tuning »

Xander schreef:ok, als je me verteld waar ik de slag voor nodig heb bij tunen.....
- Om je compressieverhouding te bepalen
- Om een uitlaat te ontwerpen
- Om je cilinderinhoud te bepalen


Je moet je niet direct zo aangevallen voelen, maar je vraagt wel een beetje op zo'n reactie als je beweert dat er niet meer dan 6 Pk uit te halen is. :)
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Gast

Bericht door Gast »

Xander schreef:nog nooit gedaan.
Klaag dan ook niet dat je de grond in getrapt wordt als je dingen beweert die echt niet kloppen :roll:
Xander

Bericht door Xander »

Klaag dan ook niet dat je de grond in getrapt wordt als je dingen beweert die echt niet kloppen
_________________
@ rossi nr-1& rudy

zoals er staat, CILINDERTUNING.
daar heb ik echt mijn drijfstang lengte niet voor nodig.
- Om je compressieverhouding te bepalen
- Om een uitlaat te ontwerpen
- Om je cilinderinhoud te bepalen
das luid en duidelijk.
Gast

Bericht door Gast »

Maar niet volledig.
Maar voel me ook niet geroepen meer om het uit te leggen waar je het voor nodig hebt.
Als je wat berekeningen wilt maken ten behoeve van het tunen gebruik je die gegegevens altijd!
Xander

Bericht door Xander »

kijk, als een beroeps tuner vor bijv de sobw of de minibike tuning natuurlijk wel.
maar voor een simpele home tuner net als mij, hoop ej gewoon op iets meer speed, en niet op het uiterste uiterste..

sorrie voormijn drukte... :oops:

Xander.
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

Xander schreef:kijk, als een beroeps tuner vor bijv de sobw of de minibike tuning natuurlijk wel.
maar voor een simpele home tuner net als mij, hoop ej gewoon op iets meer speed, en niet op het uiterste uiterste..

sorrie voormijn drukte... :oops:

Xander.
niet erg....maareh...ik verzamel zoveel mogelijk gegevens....voordat ik ook maar iets doe:)
ik ken zat mensen die zelf ook tunen (home-made) qua cilinderkopvulling etc...
daar heb je het bijv voor nodig....
maarjah...cilinderkop hoort ook bij cilinder toch;)

maar is niet erg:)

gr.

erwin
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Cylinder tunen..

Bericht door Gast »

Hi,

Ik heb echt al diverse cylinders van deze bikes getuned, als je je de spoelpoorten wat verbreed, de uitlaatpoort wat verhoogd, je inlaatspruitstuk groter maakt, een grotere carburateur en vooral een snellere uitlaat monteerd ben je lekker bezig. Als je het overigens echt goed wil aanpakken dan moet de krukas worden gebalanceerd, die dingen slaan echt nergens op (de zwaai in de krukassen in die dingen verklaard overigens waarom ze allemaal anders lopen), we hebben regelmatig meer als tienden in onbalans gezien. Echt behoorlijk kansloos, verder kan je behoorlijk winst halen in ronde wangen aan je bigend ipv halve. Ook gelijk je krukas lagers vervangen als je het toch open hebt, dat kunnen de chinezen echt niet.!

Kijk anders ook nog eens op onze site, wij leveren echt vele tuningparts voor deze bikes! (www.v-com.nl)

Gr Peter
evo bike

Bericht door evo bike »

dit had ik eerder moeten leze nvoor dat ik mijn blok bij na opblazde
Gast

Bericht door Gast »

Haha.

Maart is niet de bedoeling om een topic van 8maand oud omoog te trappen.

Maar nu hij toch boven aan staat heb ik nog een vraagje

Wat is de drijfstang lengte
WllmJn

Bericht door WllmJn »

kijk eens naar deze site, wel naar beneden scrollen voor cilindertuning... :wink:

http://www.geocities.com/opvoer/cilinder.html
Gast

Bericht door Gast »

k bedoel wat is de drijfstang lengte van een chineesje.

Ik weet echt wel hoe een 2 takt werkt, ik heb er al genoeg mee geexpermenteerd hoor :)

Verder is dat verhaal geschreven door een prutser, een beetje omhoog vijlen. :roll:
er staat niks over timingen, ta´s ed
Gesloten