Athena heeft wel een gigantische inlaatpoort, dat moet ik toch ff melden. Membraam op het carter he...John_W schreef:Kon het toch niet nalaten en heb even de inlaatpoort van mijn 70 cc airsal opgemeten. Dit is een erg klein poortje omdat er weinig ruimte over is door de boosterpoorten. Men heeft de zuigermantel ingekort om toch nog een enigszins acceptabele poorttiming te krijgen.
De breedte is 25,5 en de hoogte maakt 8,5 mm. Het oppervlak bedraagt dus 221 mm. Als je dit omrekent naar een carburateur diameter, is iedere carburateur van 17 mm of groter een prima keus. Overdreven groot is natuurlijk onzin. Zelf rijdt ik met een 19 mm.
Ik ken zelf de Athena niet, echter als ik de plaatjes zie denk ik dat de inlaatpoort groter is als van de Airsal. Daarmee zou de Athena volgens mij best een wat grotere carbuarateur mogen hebben.
wat voor cabarateur
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
Jah zo is het.
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Inderdaad speelt daar de doorlaat van de membraam een rol. Er zullen zoals gewoonlijk wel verschillende typen membraam inpassen, echter heb me nooit zo verdiept in de Athena. Vind persoonlijk de prijs aan de hoge kant en heb dus voor een Airsal gekozen. Uiteindelijk is het voor mijn een fun-bike.
Maar neem van mij maar aan dat een Airsal, 19 mm carb en een proma cc geen echt vervelende combinatie is om te rijden. De Airsal loopt bij mij net 11.000 omw/min belast en dat is op een minibike best leuk. Trekkracht van deze cylinder smeert zich uit over een best breed toerengebied.
Maar neem van mij maar aan dat een Airsal, 19 mm carb en een proma cc geen echt vervelende combinatie is om te rijden. De Airsal loopt bij mij net 11.000 omw/min belast en dat is op een minibike best leuk. Trekkracht van deze cylinder smeert zich uit over een best breed toerengebied.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
heb je die 19 carb op het carter? Moet je echt doen:D Daar heb ik nog een howto overJohn_W schreef:Inderdaad speelt daar de doorlaat van de membraam een rol. Er zullen zoals gewoonlijk wel verschillende typen membraam inpassen, echter heb me nooit zo verdiept in de Athena. Vind persoonlijk de prijs aan de hoge kant en heb dus voor een Airsal gekozen. Uiteindelijk is het voor mijn een fun-bike.
Maar neem van mij maar aan dat een Airsal, 19 mm carb en een proma cc geen echt vervelende combinatie is om te rijden. De Airsal loopt bij mij net 11.000 omw/min belast en dat is op een minibike best leuk. Trekkracht van deze cylinder smeert zich uit over een best breed toerengebied.

Jah zo is het.