wat voor cabarateur

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

John_W schreef:Kon het toch niet nalaten en heb even de inlaatpoort van mijn 70 cc airsal opgemeten. Dit is een erg klein poortje omdat er weinig ruimte over is door de boosterpoorten. Men heeft de zuigermantel ingekort om toch nog een enigszins acceptabele poorttiming te krijgen.

De breedte is 25,5 en de hoogte maakt 8,5 mm. Het oppervlak bedraagt dus 221 mm. Als je dit omrekent naar een carburateur diameter, is iedere carburateur van 17 mm of groter een prima keus. Overdreven groot is natuurlijk onzin. Zelf rijdt ik met een 19 mm.

Ik ken zelf de Athena niet, echter als ik de plaatjes zie denk ik dat de inlaatpoort groter is als van de Airsal. Daarmee zou de Athena volgens mij best een wat grotere carbuarateur mogen hebben.
Athena heeft wel een gigantische inlaatpoort, dat moet ik toch ff melden. Membraam op het carter he...
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Inderdaad speelt daar de doorlaat van de membraam een rol. Er zullen zoals gewoonlijk wel verschillende typen membraam inpassen, echter heb me nooit zo verdiept in de Athena. Vind persoonlijk de prijs aan de hoge kant en heb dus voor een Airsal gekozen. Uiteindelijk is het voor mijn een fun-bike.

Maar neem van mij maar aan dat een Airsal, 19 mm carb en een proma cc geen echt vervelende combinatie is om te rijden. De Airsal loopt bij mij net 11.000 omw/min belast en dat is op een minibike best leuk. Trekkracht van deze cylinder smeert zich uit over een best breed toerengebied.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

John_W schreef:Inderdaad speelt daar de doorlaat van de membraam een rol. Er zullen zoals gewoonlijk wel verschillende typen membraam inpassen, echter heb me nooit zo verdiept in de Athena. Vind persoonlijk de prijs aan de hoge kant en heb dus voor een Airsal gekozen. Uiteindelijk is het voor mijn een fun-bike.

Maar neem van mij maar aan dat een Airsal, 19 mm carb en een proma cc geen echt vervelende combinatie is om te rijden. De Airsal loopt bij mij net 11.000 omw/min belast en dat is op een minibike best leuk. Trekkracht van deze cylinder smeert zich uit over een best breed toerengebied.
heb je die 19 carb op het carter? Moet je echt doen:D Daar heb ik nog een howto over :P
Jah zo is het.
Plaats reactie