Sleutels ZB Zundapp (update.14-09-2008 pagina 19 vast loper)

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Zeer mooi :D
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7537
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

TnTnelis schreef:Hoi,

ik heb nog een vraag over je motor blok, is misschien best een stomme vraag maar kan eigenlijk niet een antwoord zelf bedenken.

Je hebt je krukas aan beide kanten aan moeten passen, om dat de ontsteking naar de andere kant moest. Kon je dan niet gewoon je krukas er andersom in doen?

Niels


:lol:
:-s

klinkt wel opzich logisch :-k

Maar aan de ander kant , je krukas moet toch al verandert worden aan bijde zijden 8-[

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
the miniman 3

Bericht door the miniman 3 »

respect man :shock: :wink: ckr mooie bike vooral dat frame :wink:
Gebruikersavatar
Sleutel
forum gebruiker
Berichten: 1121
Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

TnTnelis schreef:Hoi,

ik heb nog een vraag over je motor blok, is misschien best een stomme vraag maar kan eigenlijk niet een antwoord zelf bedenken.

Je hebt je krukas aan beide kanten aan moeten passen, om dat de ontsteking naar de andere kant moest. Kon je dan niet gewoon je krukas er andersom in doen?

Niels


Hoi Niels
Is geen stomme vraag hoor :D

In eerste instantie wilde ik hem ook omdraaien,maar dat gaat niet :?
De krukeinden zijn van een verschillende diameter,evenals de lager zittingen van het carter.Waardoor als ik de krukas om zou draaien, er geen passend lager voor te vinden is :(

Snappie :wink:



Cees
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Sleutel schreef:
Hoi Niels
Is geen stomme vraag hoor :D

In eerste instantie wilde ik hem ook omdraaien,maar dat gaat niet :?
De krukeinden zijn van een verschillende diameter,evenals de lager zittingen van het carter.Waardoor als ik de krukas om zou draaien, er geen passend lager voor te vinden is :(

Snappie :wink:



Cees


Ja dat is een goede reden, bedankt.

Begon even aan mezelf te twijfelen dat ik iets heel dom's over het hoofd zag.

Niels
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7537
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Sleutel schreef:
TnTnelis schreef:Hoi,

ik heb nog een vraag over je motor blok, is misschien best een stomme vraag maar kan eigenlijk niet een antwoord zelf bedenken.

Je hebt je krukas aan beide kanten aan moeten passen, om dat de ontsteking naar de andere kant moest. Kon je dan niet gewoon je krukas er andersom in doen?

Niels


Hoi Niels
Is geen stomme vraag hoor :D

In eerste instantie wilde ik hem ook omdraaien,maar dat gaat niet :?
De krukeinden zijn van een verschillende diameter,evenals de lager zittingen van het carter.Waardoor als ik de krukas om zou draaien, er geen passend lager voor te vinden is :(

Snappie :wink:



Cees


Hey ,

Je hebt zowiezo een ander ontsteking dus het is de krukas aanpassen of je rotor ( tenzij die al past )
Maar je kan toch ook je cater uitdraaien :-k als je de krukas om wilt draaien :?:

iz maar ff een iedee tussendoor :P

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

als je bij een krukas tov van het carter een kleine tussenruimte hebt wat dient voor compressie..

en je draait je krukas om en je moet de andere kant uitdraaien(als je daar het materiaal weg kunt halen..) en je draait de krukas om..

dan pas het aan die kant goed...maar aan de andere kant heb je een groot carterdeel..met een kleine krukaswang.

niet goed voor je compressie lijkt me..
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
Sleutel
forum gebruiker
Berichten: 1121
Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

rossi-nr.1 schreef:als je bij een krukas tov van het carter een kleine tussenruimte hebt wat dient voor compressie..

en je draait je krukas om en je moet de andere kant uitdraaien(als je daar het materiaal weg kunt halen..) en je draait de krukas om..

dan pas het aan die kant goed...maar aan de andere kant heb je een groot carterdeel..met een kleine krukaswang.

niet goed voor je compressie lijkt me..
Niet de krukwangen maar de krukeinden of kruktap of hoe je het ook noemd zijn verschillend :wink:


En Lars
Ik kan het carter niet uitdraaien,omdat er te weinig materiaal zit.
Daarkomt nog bij kijken dat de andere lager zitting kleiner moet worden,waardoor je dus materiaal aan moet gaan brengen doormiddel van lassen of iets dergenlijks...
Kortom dat is veeeeeeeeeeel meer werk, dan dat ik nu heb gedaan :P

2 krukeinden op maat geslepen.. that's it

Cees
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
hanske

Bericht door hanske »

je hebt er een mooi ding van gemaakt zo cees , hij ziet er perfect uit , en loopt ook nog eens als een trein. groeten hanske.
Gast

Bericht door Gast »

En Lars
Ik kan het carter niet uitdraaien,omdat er te weinig materiaal zit.
Daarkomt nog bij kijken dat de andere lager zitting kleiner moet worden,waardoor je dus materiaal aan moet gaan brengen doormiddel van lassen of iets dergenlijks...
Kortom dat is veeeeeeeeeeel meer werk, dan dat ik nu heb gedaan

2 krukeinden op maat geslepen.. that's it

Cees


ja das waar maar ik weet ook niet hoe jouw blok er van binnen uit ziet :wink: :P

Lars
Silver

Bericht door Silver »

Mag ik is iets vragen je hebt je uitlaat ook meegespoten maar wordt die niet te warm zelfs me hitte bestendige verf?
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

Sleutel schreef:
rossi-nr.1 schreef:als je bij een krukas tov van het carter een kleine tussenruimte hebt wat dient voor compressie..

en je draait je krukas om en je moet de andere kant uitdraaien(als je daar het materiaal weg kunt halen..) en je draait de krukas om..

dan pas het aan die kant goed...maar aan de andere kant heb je een groot carterdeel..met een kleine krukaswang.

niet goed voor je compressie lijkt me..
Niet de krukwangen maar de krukeinden of kruktap of hoe je het ook noemd zijn verschillend :wink:


En Lars
Ik kan het carter niet uitdraaien,omdat er te weinig materiaal zit.
Daarkomt nog bij kijken dat de andere lager zitting kleiner moet worden,waardoor je dus materiaal aan moet gaan brengen doormiddel van lassen of iets dergenlijks...
Kortom dat is veeeeeeeeeeel meer werk, dan dat ik nu heb gedaan :P

2 krukeinden op maat geslepen.. that's it

Cees


sorry..ik heb niets gezegd!..

verkeerd gelezen..altijd haast he:P

btw...waarmee heb je het gespoten?? ik zocht van motip ook dit soort zwart..en ahdden alleen matzwart wat hittebestendig was..

kan je het me vertellen?

gr.

erwin
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
Sissi
forum gebruiker
Berichten: 275
Lid geworden op: do 17 feb 2005, 12:43
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sissi »

Silver schreef:Mag ik is iets vragen je hebt je uitlaat ook meegespoten maar wordt die niet te warm zelfs me hitte bestendige verf?


Ik dacht laat ik maar ff reageren.. aangezien ik de uitlaat (en de rest van de bike) gespoten heb.. :wink:

Het is Hittebestendige Lak van MoTip en deze is Hittebestendig tot 650ºC

Kwalitatief hoogwaardige hittebestendige lak voor het behandelen van behandelde en onbehandelde ondergronden die blootstaan aan zeer hoge temperaturen. De lak is bestand tegen benzine, chemicaliën en weersinvloeden. MoTip Hittebestendige Lak is verkrijgbaar in 8 kleuren.
Hittebestendig tot 650ºC: donker antraciet, zwart, wit, antraciet, beige, grijs en zilver.
Gebruikersavatar
doede46
forum gebruiker
Berichten: 1818
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
Locatie: Mantgum/Hilversum

Bericht door doede46 »

ook enig idee wat zo'n bus met lak dan ongeveer kost :oops: ?mijn uitlaat kan wel een kleurtje gebruiken :) p.s. nogmaals SUPER mooie bike heb je er van gemaakt =D>

MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Sissi
forum gebruiker
Berichten: 275
Lid geworden op: do 17 feb 2005, 12:43
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sissi »

doede46 schreef:ook enig idee wat zo'n bus met lak dan ongeveer kost :oops: ?mijn uitlaat kan wel een kleurtje gebruiken :) p.s. nogmaals SUPER mooie bike heb je er van gemaakt =D>

MvG DoeDe



Ik heb er 10 euro voor betaald !

TIP: je moet wel de uitlaat wel goed schuren en ontvetten van te voren !
anders hecht de lak niet goed (en dat zou zonde zijn)
Plaats reactie