Sleutels ZB Zundapp (update.14-09-2008 pagina 19 vast loper)
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
TnTnelis schreef:Hoi,
ik heb nog een vraag over je motor blok, is misschien best een stomme vraag maar kan eigenlijk niet een antwoord zelf bedenken.
Je hebt je krukas aan beide kanten aan moeten passen, om dat de ontsteking naar de andere kant moest. Kon je dan niet gewoon je krukas er andersom in doen?
Niels
klinkt wel opzich logisch
Maar aan de ander kant , je krukas moet toch al verandert worden aan bijde zijden
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- Sleutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1121
- Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
- Locatie: Maurik
- Contacteer:
Hoi NielsTnTnelis schreef:Hoi,
ik heb nog een vraag over je motor blok, is misschien best een stomme vraag maar kan eigenlijk niet een antwoord zelf bedenken.
Je hebt je krukas aan beide kanten aan moeten passen, om dat de ontsteking naar de andere kant moest. Kon je dan niet gewoon je krukas er andersom in doen?
Niels
Is geen stomme vraag hoor
In eerste instantie wilde ik hem ook omdraaien,maar dat gaat niet
De krukeinden zijn van een verschillende diameter,evenals de lager zittingen van het carter.Waardoor als ik de krukas om zou draaien, er geen passend lager voor te vinden is
Snappie
Cees
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
#72
Ja dat is een goede reden, bedankt.Sleutel schreef:
Hoi Niels
Is geen stomme vraag hoor
In eerste instantie wilde ik hem ook omdraaien,maar dat gaat niet
De krukeinden zijn van een verschillende diameter,evenals de lager zittingen van het carter.Waardoor als ik de krukas om zou draaien, er geen passend lager voor te vinden is
Snappie
Cees
Begon even aan mezelf te twijfelen dat ik iets heel dom's over het hoofd zag.
Niels
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Hey ,Sleutel schreef:Hoi NielsTnTnelis schreef:Hoi,
ik heb nog een vraag over je motor blok, is misschien best een stomme vraag maar kan eigenlijk niet een antwoord zelf bedenken.
Je hebt je krukas aan beide kanten aan moeten passen, om dat de ontsteking naar de andere kant moest. Kon je dan niet gewoon je krukas er andersom in doen?
Niels
Is geen stomme vraag hoor
In eerste instantie wilde ik hem ook omdraaien,maar dat gaat niet
De krukeinden zijn van een verschillende diameter,evenals de lager zittingen van het carter.Waardoor als ik de krukas om zou draaien, er geen passend lager voor te vinden is
Snappie
Cees
Je hebt zowiezo een ander ontsteking dus het is de krukas aanpassen of je rotor ( tenzij die al past )
Maar je kan toch ook je cater uitdraaien als je de krukas om wilt draaien
iz maar ff een iedee tussendoor
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
als je bij een krukas tov van het carter een kleine tussenruimte hebt wat dient voor compressie..
en je draait je krukas om en je moet de andere kant uitdraaien(als je daar het materiaal weg kunt halen..) en je draait de krukas om..
dan pas het aan die kant goed...maar aan de andere kant heb je een groot carterdeel..met een kleine krukaswang.
niet goed voor je compressie lijkt me..
en je draait je krukas om en je moet de andere kant uitdraaien(als je daar het materiaal weg kunt halen..) en je draait de krukas om..
dan pas het aan die kant goed...maar aan de andere kant heb je een groot carterdeel..met een kleine krukaswang.
niet goed voor je compressie lijkt me..
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
- Sleutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1121
- Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
- Locatie: Maurik
- Contacteer:
Niet de krukwangen maar de krukeinden of kruktap of hoe je het ook noemd zijn verschillendrossi-nr.1 schreef:als je bij een krukas tov van het carter een kleine tussenruimte hebt wat dient voor compressie..
en je draait je krukas om en je moet de andere kant uitdraaien(als je daar het materiaal weg kunt halen..) en je draait de krukas om..
dan pas het aan die kant goed...maar aan de andere kant heb je een groot carterdeel..met een kleine krukaswang.
niet goed voor je compressie lijkt me..
En Lars
Ik kan het carter niet uitdraaien,omdat er te weinig materiaal zit.
Daarkomt nog bij kijken dat de andere lager zitting kleiner moet worden,waardoor je dus materiaal aan moet gaan brengen doormiddel van lassen of iets dergenlijks...
Kortom dat is veeeeeeeeeeel meer werk, dan dat ik nu heb gedaan
2 krukeinden op maat geslepen.. that's it
Cees
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
#72
ja das waar maar ik weet ook niet hoe jouw blok er van binnen uit zietEn Lars
Ik kan het carter niet uitdraaien,omdat er te weinig materiaal zit.
Daarkomt nog bij kijken dat de andere lager zitting kleiner moet worden,waardoor je dus materiaal aan moet gaan brengen doormiddel van lassen of iets dergenlijks...
Kortom dat is veeeeeeeeeeel meer werk, dan dat ik nu heb gedaan
2 krukeinden op maat geslepen.. that's it
Cees
Lars
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
sorry..ik heb niets gezegd!..Sleutel schreef:Niet de krukwangen maar de krukeinden of kruktap of hoe je het ook noemd zijn verschillendrossi-nr.1 schreef:als je bij een krukas tov van het carter een kleine tussenruimte hebt wat dient voor compressie..
en je draait je krukas om en je moet de andere kant uitdraaien(als je daar het materiaal weg kunt halen..) en je draait de krukas om..
dan pas het aan die kant goed...maar aan de andere kant heb je een groot carterdeel..met een kleine krukaswang.
niet goed voor je compressie lijkt me..
En Lars
Ik kan het carter niet uitdraaien,omdat er te weinig materiaal zit.
Daarkomt nog bij kijken dat de andere lager zitting kleiner moet worden,waardoor je dus materiaal aan moet gaan brengen doormiddel van lassen of iets dergenlijks...
Kortom dat is veeeeeeeeeeel meer werk, dan dat ik nu heb gedaan
2 krukeinden op maat geslepen.. that's it
Cees
verkeerd gelezen..altijd haast he:P
btw...waarmee heb je het gespoten?? ik zocht van motip ook dit soort zwart..en ahdden alleen matzwart wat hittebestendig was..
kan je het me vertellen?
gr.
erwin
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
- Sissi
- forum gebruiker
- Berichten: 275
- Lid geworden op: do 17 feb 2005, 12:43
- Locatie: Maurik
- Contacteer:
Ik dacht laat ik maar ff reageren.. aangezien ik de uitlaat (en de rest van de bike) gespoten heb..Silver schreef:Mag ik is iets vragen je hebt je uitlaat ook meegespoten maar wordt die niet te warm zelfs me hitte bestendige verf?
Het is Hittebestendige Lak van MoTip en deze is Hittebestendig tot 650ºC
Kwalitatief hoogwaardige hittebestendige lak voor het behandelen van behandelde en onbehandelde ondergronden die blootstaan aan zeer hoge temperaturen. De lak is bestand tegen benzine, chemicaliën en weersinvloeden. MoTip Hittebestendige Lak is verkrijgbaar in 8 kleuren.
Hittebestendig tot 650ºC: donker antraciet, zwart, wit, antraciet, beige, grijs en zilver.
- doede46
- forum gebruiker
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
- Locatie: Mantgum/Hilversum
ook enig idee wat zo'n bus met lak dan ongeveer kost ?mijn uitlaat kan wel een kleurtje gebruiken p.s. nogmaals SUPER mooie bike heb je er van gemaakt
MvG DoeDe
MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
- Sissi
- forum gebruiker
- Berichten: 275
- Lid geworden op: do 17 feb 2005, 12:43
- Locatie: Maurik
- Contacteer:
doede46 schreef:ook enig idee wat zo'n bus met lak dan ongeveer kost ?mijn uitlaat kan wel een kleurtje gebruiken p.s. nogmaals SUPER mooie bike heb je er van gemaakt
MvG DoeDe
Ik heb er 10 euro voor betaald !
TIP: je moet wel de uitlaat wel goed schuren en ontvetten van te voren !
anders hecht de lak niet goed (en dat zou zonde zijn)