Mijn minibike
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- steurtje
- Moderator
- Contacteer:
hey hij is meschien lasser en meschien heeft hij van zijn werk al het rvs gekregen? bij franken volgens mij dus ja weet niet zeker of dit klopt haha enu hoezo geen rvs? vind het wel mooi en roest niet en ook al spuit je het gaat het nog niet roesten hoor volgens mij mare hoezo loopt je achterbrug niet waterpas? want volgens mij staat hij van voor meer naar onder dan vanachteren grt Silas
- Jantjuh #96
- forum gebruiker
- Contacteer:
Mooie bike..!
Nou nog groen spuiten en je hebt een Kawasaki-style minibike..
Nou nog groen spuiten en je hebt een Kawasaki-style minibike..
[url=http://members.home.nl/jantjuh96][b]www.JaGuToRacing.nl[/b][/url]
[size=75]NK Zelfbouw Lucht 2007: 2e plaats
NK Zelfbouw Lucht 2008: 1e plaats
NK Zelfbouw Lucht 2009: 7e plaats
NK Zelfbouw Lucht 2010: 2e plaats (tussenstand)[/size]
[size=75]NK Zelfbouw Lucht 2007: 2e plaats
NK Zelfbouw Lucht 2008: 1e plaats
NK Zelfbouw Lucht 2009: 7e plaats
NK Zelfbouw Lucht 2010: 2e plaats (tussenstand)[/size]
Ik bedoel, RVS roest niet(Roest Vast Staal), maar het is veel duurder als gewoon staal. Waarom zou je duurder(ook zwaarder) materiaal gebruiken als het geen voordelen heeft, omdat je het toch spuit. Ik snap dat als je hem niet zou spuiten, om de mooie metaal look te hebben dat je RVS neemt. Maar nu snap ik het niet.steurtje schreef:hey hij is meschien lasser en meschien heeft hij van zijn werk al het rvs gekregen? bij franken volgens mij dus ja weet niet zeker of dit klopt haha enu hoezo geen rvs? vind het wel mooi en roest niet en ook al spuit je het gaat het nog niet roesten hoor volgens mij mare hoezo loopt je achterbrug niet waterpas? want volgens mij staat hij van voor meer naar onder dan vanachteren grt Silas
Niels
BTW: Ook als jet RVS spuit treed er geen corrosie op.
Ik ben inderdaad constructiebankwerker, bij ons in het bedrijf verwerken we hoofdzaakelijk roestvrijstaal dus lag het voor de hand om dit materiaal te gebruiken het frame blijft voor de look rvs geparelstraald maar omdat alles geparelstraald was werd her een grijze bike.TnTnelis schreef:Ik bedoel, RVS roest niet(Roest Vast Staal), maar het is veel duurder als gewoon staal. Waarom zou je duurder(ook zwaarder) materiaal gebruiken als het geen voordelen heeft, omdat je het toch spuit. Ik snap dat als je hem niet zou spuiten, om de mooie metaal look te hebben dat je RVS neemt. Maar nu snap ik het niet.steurtje schreef:hey hij is meschien lasser en meschien heeft hij van zijn werk al het rvs gekregen? bij franken volgens mij dus ja weet niet zeker of dit klopt haha enu hoezo geen rvs? vind het wel mooi en roest niet en ook al spuit je het gaat het nog niet roesten hoor volgens mij mare hoezo loopt je achterbrug niet waterpas? want volgens mij staat hij van voor meer naar onder dan vanachteren grt Silas
Niels
BTW: Ook als jet RVS spuit treed er geen corrosie op.
De minibike lijkt zwaar maar is van gezet profiel (u profiel) en is daarom vrij licht, frame twee millimeter dik tank en zitje 1.5millimeter dik.
De achterbrug is inderdaad oplopend naar voorbeeld van een motorfiets van Rossi (heeft hij dacht ik een keer op gereden)
Arjan
De velgen bestaan uit twee helften die op hun beurt weer uit drie delen bestaan.shoarmaschotel schreef:ik vroeg me af hoe je die velgen gemaakt hebt?
Twee delen zijn gemaakt met een computergestuurd (cnc) ponsmachine en een deel is gewalst (zie foto)
Deze delen worden aan elkaar gelast.
Doordat de ponsmachine vrij precies is 0.01mm blijven de velgdelen bij het goed in elkaar lassen goed rond.
Velg in elkaar gelast
Deze velgdelen worden op een naafje van een sterwiel van een puchmaxi vast gezet en je hebt een velg voor een 6.5 inch bandje (met binnen band)
Voor naafje kan je zo gebruiken achternaafje moet je wat aanpassen in verband met het uit het midden staan van de band ten opzichte van je frame ,en je moet een verloopstuk maken (adapter) voor je kettingwiel.
Arjan
- steurtje
- Moderator
- Contacteer:
hey wat kost dat nou ongeveer op die manier te doen?
ja voor jouw weinig maar als ik nou naar Franken kom he en ik vraag of ze zulke velgjes willen maken voor mij wat zou dat kosten als ze het zouden willen doen voor mij? want ik ben vanplan nog een nieuwe bike te bouwen en dan zijn dat mooie velgen grt SIlas
ja voor jouw weinig maar als ik nou naar Franken kom he en ik vraag of ze zulke velgjes willen maken voor mij wat zou dat kosten als ze het zouden willen doen voor mij? want ik ben vanplan nog een nieuwe bike te bouwen en dan zijn dat mooie velgen grt SIlas
Voorspatbord gemonteerd
Heb nu eindelijk het voorspatbord gereed en gemonteerd.
Het zitje is bekleed nu alleen nog de uitlaatdempertjes poetsen en de bike is klaar.
Het zitje is bekleed nu alleen nog de uitlaatdempertjes poetsen en de bike is klaar.