How-to: Simpele ingrepen om Sendai goed te laten lopen.

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Re: How-to: Simpele ingrepen om Sendai goed te laten lopen.

Bericht door ab-tuning »

Carlos Keutel schreef: Cilinder, Een sendai Heeft een vierkantige uitlaatpoort, Alleen de uitlaat zelf is rond en iets groter als de uitlaatpoort. Als de expansie nu een beetje z'n werk doet en het goedje terug in de cilinder wil blazen (ja daar krijg je dus die extra kracht van :wink: ) Dan botst dat tegen dat opstaande randje van de cilinder, Krijg je wervelingen en dat houd alles een beetje op. Dit is dus een hele mooie gelegenhijd om dat ff uit te freesen. Zorg dat je wel alles precies op elkaar laat aansluiten, Een grotere uitlaatpoort dan de uitlaat is ook niet goed. Als dit op elkaar aansluit trektie meteen bovenin wat harder.
Hier ben ik het niet mee eens, een afgerond vierkant kanaal een een ronde uitlaatflens levert bijna altijd vermogen op, dit is door veel mensen getest, en word ook veel toegepast op 125/250cc GP-racers, dus jij kan niet zomaar zeggen dat door het rond te maken beter gaat lopen.

Wat je wel kan doen om een sendai beter te laten lopen is zoiezo de cilinder af te werken, dat scheelt je in ieder geval zuigerveren.
Verder om hem echt hard te laten lopen, zal je toch poorten moeten gaan aanpassen of je cilinderkop, maar dat is voor veel mensen niet echt een dagelijks klusje en niet echt aan te raden dus.
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Re: How-to: Simpele ingrepen om Sendai goed te laten lopen.

Bericht door Carlos Keutel »

ab-tuning schreef:
Carlos Keutel schreef: Cilinder, Een sendai Heeft een vierkantige uitlaatpoort, Alleen de uitlaat zelf is rond en iets groter als de uitlaatpoort. Als de expansie nu een beetje z'n werk doet en het goedje terug in de cilinder wil blazen (ja daar krijg je dus die extra kracht van :wink: ) Dan botst dat tegen dat opstaande randje van de cilinder, Krijg je wervelingen en dat houd alles een beetje op. Dit is dus een hele mooie gelegenhijd om dat ff uit te freesen. Zorg dat je wel alles precies op elkaar laat aansluiten, Een grotere uitlaatpoort dan de uitlaat is ook niet goed. Als dit op elkaar aansluit trektie meteen bovenin wat harder.
Hier ben ik het niet mee eens, een afgerond vierkant kanaal een een ronde uitlaatflens levert bijna altijd vermogen op, dit is door veel mensen getest, en word ook veel toegepast op 125/250cc GP-racers, dus jij kan niet zomaar zeggen dat door het rond te maken beter gaat lopen.

Wat je wel kan doen om een sendai beter te laten lopen is zoiezo de cilinder af te werken, dat scheelt je in ieder geval zuigerveren.
Verder om hem echt hard te laten lopen, zal je toch poorten moeten gaan aanpassen of je cilinderkop, maar dat is voor veel mensen niet echt een dagelijks klusje en niet echt aan te raden dus.
ik denk dat je het niet snapt, Deze sendai's zijn geen 125/250cc gp racers, Bekijk het zelf maar eens goed, Zou jij moeten weten :P Ab tuning
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Bericht door ab-tuning »

Een 2-takt is een 2-takt, of daar nu Sendai of Yamaha op staat.

Maar maak maar eens een goede foto van het uitlaatpoortkanaal........
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

ab-tuning schreef:Een 2-takt is een 2-takt, of daar nu Sendai of Yamaha op staat.

Maar maak maar eens een goede foto van het uitlaatpoortkanaal........
Ok, ff heel simpel, Heeel basic, Ik zal er een foto van nemen, Maar de vierkante uitlaatpoort is >>>>!!!!KLEINER!!!!<<<<<(duidelijk?) Dan de uitlaatflens. Als u probeert te verklaren dat dit GOED is, dan hebt u het fout. Een yamaha of sendai, de naam zit geen verschil in, Maar het cc's, De spoelpoorten, De uitlaat, zit wel verschil in. Bereken het maar met biomotion, Heb ik ook gedaan. Dan zul je zien dat het Heel nadelig werkt. (srry, Zware dag, Geen rocket key (nog steeds niet))
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Oh en btw, Probeer maar eens uit te leggen waarom een vierkante uitlaatpoort beter is dan een ronde, en ik denk ook al wat hier aan de hand is, Wij snappen elkaar niet. Ik heb het niet over de uitlaatpoord aan het begin (binnen in de cilinder) Deze moet inderdaad vierkant zijn, Maar ik heb het over de plaats waar de flens aansluit op de cilinder, Hier kloppen de maten niet.
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Bericht door ab-tuning »

Carlos Keutel schreef:Oh en btw, Probeer maar eens uit te leggen waarom een vierkante uitlaatpoort beter is dan een ronde, en ik denk ook al wat hier aan de hand is, Wij snappen elkaar niet. Ik heb het niet over de uitlaatpoord aan het begin (binnen in de cilinder) Deze moet inderdaad vierkant zijn, Maar ik heb het over de plaats waar de flens aansluit op de cilinder, Hier kloppen de maten niet.
Ik heb het ook over het eind van het uitlaatkanaal en niet over de poort zelf :?

De beste vorm die het uiteinde kan hebben is een cirkel met de zelfde diameter als de uitlaatflens, maar dan met de boven- en onderkant recht.

Waarom ga ik niet uitleggen, maar geloof me maar dat het zo is 8)
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

ab-tuning schreef:
Carlos Keutel schreef:Oh en btw, Probeer maar eens uit te leggen waarom een vierkante uitlaatpoort beter is dan een ronde, en ik denk ook al wat hier aan de hand is, Wij snappen elkaar niet. Ik heb het niet over de uitlaatpoord aan het begin (binnen in de cilinder) Deze moet inderdaad vierkant zijn, Maar ik heb het over de plaats waar de flens aansluit op de cilinder, Hier kloppen de maten niet.
Ik heb het ook over het eind van het uitlaatkanaal en niet over de poort zelf :?

De beste vorm die het uiteinde kan hebben is een cirkel met de zelfde diameter als de uitlaatflens, maar dan met de boven- en onderkant recht.

Waarom ga ik niet uitleggen, maar geloof me maar dat het zo is 8)
Het is dus ongmogenlijk om jouw uit te leggen wat het nu is, Maar met een gp, Hoeveel cc ook, Is de expansie en alles er ook op berekend, Jij tuned aan je naam te zien, veel 2takten. Waarom wil je dat niet inzien dat een sendai niet hoogontwikkelde techniek is, De uitlaatpoord is sowizo al vierkant, Helemaal, niet rond met een rechte boven/onder kant. En waarom zou je dat niet uitleggen, stuur mij maar een pb, daar lees ik het wel. De flow van de expansie zou in beide richtingen niet goed meer zijn, beide kanten krijg je een vortex (ronddraaiende wind, Net als die wervelstormen ja) Deze houd alleen maar de brandstof op, al zeker als het terug gelanceert word door de expansie. Verdere discusie's aub via pb, anders gaat het een beetje oftopic
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

ab-tuning schreef:
Carlos Keutel schreef: een cirkel met de zelfde diameter als de uitlaatflens, maar dan met de boven- en onderkant recht.
Een circel met rechte boven en onderkant :shock: ovaal ?????
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Richard D schreef:
ab-tuning schreef:
Carlos Keutel schreef: een cirkel met de zelfde diameter als de uitlaatflens, maar dan met de boven- en onderkant recht.
Een circel met rechte boven en onderkant :shock: ovaal ?????
pb....
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

Carlos Keutel schreef:
Richard D schreef:
ab-tuning schreef: Een circel met rechte boven en onderkant :shock: ovaal ?????
pb....
Heren zijn jullie eruit?
Kunnen jullie aub vertellen wat 't beste is?
Alvast bedankt :lol:
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

hoe oud zijn jullie nou eigenlijk.............
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

patman schreef:
Carlos Keutel schreef:
Richard D schreef:pb....
Heren zijn jullie eruit?
Kunnen jullie aub vertellen wat 't beste is?
Alvast bedankt :lol:
Haha idd, sorry, liet me ff gaan, Ik geloof het ene en hij het andere, Ik denk dat we hier een andere profesionele mening voor nodig hebben (niet negatief bedoelt ab tuning :roll: )Bij mij liep het in ieder geval een stuk beter
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
WEGPIRAAT
forum gebruiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 21 feb 2005, 00:17
Locatie: Kartonnen doos onder de brug. Tussen kliko 123 en 127 in.

Bericht door WEGPIRAAT »

FF een vraagje.
Ik zit er aan te denken om een chinese imi aan te schaffen (2005 model met dik frame = 8erbrug dus). Ik kan ze krijgen voor 180 (Zonder kuip, stickersetje en gereedschapssetje dan).
Mijn vraag ging over dat cilinder afwerken.
Kan ik dit gewoon doen als ik eens tijd en zin heb of mot dit meteen en hoe doe je dit precies. Ik heb 2 linkerhandjes. Kan wel een blok (de)monteren en kleine dingetjes zoals sproeiers, uitlaten, vario's, koppelingen enz maare ik zou het erg op prijs stellewn (waarschijnlijk wel meerdere) als hier een uitgebreide how to met foto's van zou verschijnen.

Alvast bedankt
History:
- Zelfbouw 911 met dubbele seatpipe[SOLD]
- Stuk of 20 Lucky 7's & Pitbikes[SOLD]
- Zelfbouw Athena 911[SOLD]
- Polini 4.2 PK Scooterino[SOLD]
- Polini 910 GP Steel [SOLD]
- Uber Porno 911 Zelfbouw [SOLD]
Gast

Bericht door Gast »

WEGPIRAAT schreef:FF een vraagje.
Ik zit er aan te denken om een chinese imi aan te schaffen (2005 model met dik frame = 8erbrug dus). Ik kan ze krijgen voor 180 (Zonder kuip, stickersetje en gereedschapssetje dan).
Mijn vraag ging over dat cilinder afwerken.
Kan ik dit gewoon doen als ik eens tijd en zin heb of mot dit meteen en hoe doe je dit precies. Ik heb 2 linkerhandjes. Kan wel een blok (de)monteren en kleine dingetjes zoals sproeiers, uitlaten, vario's, koppelingen enz maare ik zou het erg op prijs stellewn (waarschijnlijk wel meerdere) als hier een uitgebreide how to met foto's van zou verschijnen.

Alvast bedankt
10 punten wegpiraat !! :wink:
zou j4e mij de link of adres kunnen mailen war je de bike voor 180 kan halen? of krijg jij ze alleen voor die prijs?
Gebruikersavatar
WEGPIRAAT
forum gebruiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 21 feb 2005, 00:17
Locatie: Kartonnen doos onder de brug. Tussen kliko 123 en 127 in.

Bericht door WEGPIRAAT »

Mwah omda je t zo lief vraagt :wink:

http://www.minibikebrothers.nl/
Gewoon beetje mailen en het liefst bellen.
Ik wilde namelijk soort streetfightertje maybe (zelf kapje maken of geen en maybe wheelybar maare eerst ding maar s halen :wink: ).
Dus daarom hoefde ik geen kuip, gereedschap was rommel hoor ik overal en khe zelf zat dus mogen ze ook houden, en stickers zijn naar mijn mening bagger en wil ik nie en die chrome kapjes op frame hoefde ik ook nie want kwil mooie frame zien :roll: .
Dus ik ff gemailed of ik ze zonder dat ken krijgen en jah hoor. 180 euro (verzendkosten komen hier nog bij). Maare je kun ze mailen maar maak aub mooi verhaal van en nie zeggen dat er zo'n gast is die iedereen verteld enzo anders krijg ik straks zelf niks :( .

Mot mijne ook nog bestellen maar doek wel s. Ktwijfelde nog aan 4takt crosser maare 500/895 (2000 voor een prof) vink beetje veel voor iets voor de fun wa nie eens op weg mag.
History:
- Zelfbouw 911 met dubbele seatpipe[SOLD]
- Stuk of 20 Lucky 7's & Pitbikes[SOLD]
- Zelfbouw Athena 911[SOLD]
- Polini 4.2 PK Scooterino[SOLD]
- Polini 910 GP Steel [SOLD]
- Uber Porno 911 Zelfbouw [SOLD]
Plaats reactie