How-to: Simpele ingrepen om Sendai goed te laten lopen.

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Word dit een offtopic topic :P
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

hey ik heb me gasnaal helemaal van boven gedaan nou hij reed echt !CENSUUR! slecht! dus ja kweet niet of dat alleen bij mij is? maar goed grt
Gast

Bericht door Gast »

ja die site heb ik ook veel gezien, je word er mee doodgegooid op marktplaats.
er staan er meerdere op de verkoopsites.
je ziet nog verdacht weinig tweedehands van die chinese.
dat kan je positief en negatief zien natuurlijk
Gebruikersavatar
WEGPIRAAT
forum gebruiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 21 feb 2005, 00:17
Locatie: Kartonnen doos onder de brug. Tussen kliko 123 en 127 in.

Bericht door WEGPIRAAT »

Umz die zaak die ik in mijn vorige post gaf heeft ook 2ehands maare dit wisseld heel snel dus daarom zetten ze het niet op de site en moet je eens langskomen. Dit moet je zowieso want 2ehandse heeft benzine ingezeten en mogen ze dus niet versturen.

En ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag van 2 posts terug :(
History:
- Zelfbouw 911 met dubbele seatpipe[SOLD]
- Stuk of 20 Lucky 7's & Pitbikes[SOLD]
- Zelfbouw Athena 911[SOLD]
- Polini 4.2 PK Scooterino[SOLD]
- Polini 910 GP Steel [SOLD]
- Uber Porno 911 Zelfbouw [SOLD]
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

steurtje schreef:hey ik heb me gasnaal helemaal van boven gedaan nou hij reed echt !CENSUUR! slecht! dus ja kweet niet of dat alleen bij mij is? maar goed grt
Dan moet je hem nar onder doen, Beetje erme spelen, als het allebei niet helpt, staat die vna jouw al helemaal goed :D
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

ja die van mij staat goed me bougi ziet er goed uit niet te veel niet te weinig dus ja kan het nog we leens proberen maar ga eerst ff me koppelings veertjes ff wat uitrekken wan me koppeling slipt ech super veel dus ja grt Silas
Gast

Bericht door Gast »

Hoi,

Ik wil niet heel flauw doen :?
maar als ik het goed begrijp moet je aan de uitgang van de cilinder , alleen aan de uitlaatkant bij de uitlaat dus dat vierkant rond fresen.
Maar dan heb je als je goed nadenkt nog geen verbetering , want aan de binnenkant van de cilinder is dit dan nog vierkant .
het lijkt me inderdaad ook dat je dit volledig moet uitfresen , zo deed ik dit bij mijn normale brommers meestal zodat dit allemaal groter werd , maar net minder dan een halve mm groter als mijn uitlaat .
daar trok en reed hij wel iets beter van maar niet dat je het erg goed voelt zonder iets te tunen waar je ook voor betaald.(snelle onderdelen)

Ik kan het verkeert begrijpen ??!

en met die gasnaald omhoog zetten , moet je zekers de caburateur opnieuw afstellen anders loopt iet niet beter , heb ik gemerkt.


Groetjes
Gast

Bericht door Gast »

sorry gaat me er mee eens bemoeien :wink: ik heb nu net ff het hele topic doorgelezen en zie dingetjes waar ik een mening op heb , als je nu al zoiets heb van zijn mening hoef ik niet te horen lees het dan niet . sorry wil geen lamme kritiek op me eigen mening al te veel ervaring mee gehad

maar ok blijkbaar heb een sendai een rechthoekige uitlaatpoort die kleiner is dan de diameter van de uitlaat wat idd nadelig zoals mensen al zeiden kan je dat idd oplossen door het bij te werken

der is geen beste uitlaatpoort !! ook al rijden ze ermee in weet ik veel klasse ik heb zelf goede ervaring met ovaal+fluiters (dan wel niet op een minibike maar komt op het zelfde neer) vlinderpoort is ook heel goed en valt zeer goed te tunen , zijn nog wel meer uitlaatpoortsoorten maar dit zijn de 2 bekendste

hier boven mij zegt iemand dat je de uitlaatpoort dezelfde vorm als de uitlaat (flens) moet geven min 1 mm verschil ........ aha...... of dat gaat werken is ook maar toeval nergens is mij geleerd dat je ff de dremel er moet inhakken en op maat maken ... ik zou gewoon de poorten bewerken en dus afwerken en de uit laatpoort in zoverre ori laten ,als je hem wil tunen zou ik dit overlaten aan iemand anders die de kennis ervan heeft hoe dit GOED moet , ook al raad ik je dat af aangezien de verhalen van afbrekende remklauwen en uit elkaar schuddende frames :lol: ik denk niet dat ze daar echt op zijn berekend , ligt er dan wel aan hoe ver je wil gaan natuurlijk lijkt me sterk dat 10/15 kmpu boven op de fabrieks snelheid veel is om je zorgen over te maken.

hoop dat dit een soort van nuttige info was :? ook al zie ik dit meer als me mening maar ja kijk maar wat je er van vindt :wink:

ik ben trouwens nieuw hier en ben van plan om een Vracer te kopen puur voor de lol heb hier tunings plannen voor , wel gewoon straat woonverkeer tuning zodat ik het een beetje slijtagevast houd allemaal

jullie horen nog wel van me 8)
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Mitchell schreef:sorry gaat me er mee eens bemoeien :wink: ik heb nu net ff het hele topic doorgelezen en zie dingetjes waar ik een mening op heb , als je nu al zoiets heb van zijn mening hoef ik niet te horen lees het dan niet . sorry wil geen lamme kritiek op me eigen mening al te veel ervaring mee gehad

maar ok blijkbaar heb een sendai een rechthoekige uitlaatpoort die kleiner is dan de diameter van de uitlaat wat idd nadelig zoals mensen al zeiden kan je dat idd oplossen door het bij te werken

der is geen beste uitlaatpoort !! ook al rijden ze ermee in weet ik veel klasse ik heb zelf goede ervaring met ovaal+fluiters (dan wel niet op een minibike maar komt op het zelfde neer) vlinderpoort is ook heel goed en valt zeer goed te tunen , zijn nog wel meer uitlaatpoortsoorten maar dit zijn de 2 bekendste

hier boven mij zegt iemand dat je de uitlaatpoort dezelfde vorm als de uitlaat (flens) moet geven min 1 mm verschil ........ aha...... of dat gaat werken is ook maar toeval nergens is mij geleerd dat je ff de dremel er moet inhakken en op maat maken ... ik zou gewoon de poorten bewerken en dus afwerken en de uit laatpoort in zoverre ori laten ,als je hem wil tunen zou ik dit overlaten aan iemand anders die de kennis ervan heeft hoe dit GOED moet , ook al raad ik je dat af aangezien de verhalen van afbrekende remklauwen en uit elkaar schuddende frames :lol: ik denk niet dat ze daar echt op zijn berekend , ligt er dan wel aan hoe ver je wil gaan natuurlijk lijkt me sterk dat 10/15 kmpu boven op de fabrieks snelheid veel is om je zorgen over te maken.

hoop dat dit een soort van nuttige info was :? ook al zie ik dit meer als me mening maar ja kijk maar wat je er van vindt :wink:

ik ben trouwens nieuw hier en ben van plan om een Vracer te kopen puur voor de lol heb hier tunings plannen voor , wel gewoon straat woonverkeer tuning zodat ik het een beetje slijtagevast houd allemaal

jullie horen nog wel van me 8)
Laat ik hierbij alle discussies over het nadeel van het fresen van de uitlaat me beëndigen, ik heb het zelf ondervonden, Zelf gefreest, en zelf uitgetest, Ik frees niet de hele uitlaat rond of anders, Maar alleen de plek waar alles op elkaar aansluit, Dit is om de flow te verbeteren en het werkt veel beter, voegt ong 5 kmpu aan je topspeed toe, Trouwens, welkom op het forum :wink:
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

bedankt carlos :wink: trouwens wat jij zei geef ik je ook gelijk in :o weet niet of je me verkeerd begreep

alleen zou iemand ooit een poortmap kunnen maken of ze cil eraf halen van een luchtgekoeld bamiblokje zoals op een v racer en de sendai's , en dan een foto maken ??
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Mitchell schreef:bedankt carlos :wink: trouwens wat jij zei geef ik je ook gelijk in :o weet niet of je me verkeerd begreep

alleen zou iemand ooit een poortmap kunnen maken of ze cil eraf halen van een luchtgekoeld bamiblokje zoals op een v racer en de sendai's , en dan een foto maken ??
ok zal'k doen, alleen 1 probleem, nogal slechte digitale camera, Ik zal beide eens doen, Dan laat ik de foto door iemes anders maken, Alleen is het een dichte cilinder dus word het een beetje prutsen met het licht :D Hij staat er denk ik ong in het weekend op
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

WAT is het geen losse kop ?? :( das wel minder maar ja
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Mitchell schreef:WAT is het geen losse kop ?? :( das wel minder maar ja
uhu, net een kettingzaag dingetje, Ben er over aan't denken om een 70 cc bosmaaier dingetje erop te zetten :D beetje aanpassen en het past :P
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

Hey, ik had nog ff een vraagje en stel hem maar in dit topic. Ik heb een powerfilter en als ik hem erop zet dan loopt hij niet erg goed, dit komt omdat hij meer benzine moet hebben (lijkt mij logisch). Maar kan ik nu gewoon het ringetje op de gasnaal lager zetten zodat hij meer benzine krijg of moet ik ook een andere sproeier? Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

hij krijgt nu te veel volgens mij hoor want hij krijgt minder lucht :wink:
Plaats reactie