How-to: Simpele ingrepen om Sendai goed te laten lopen.
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
- WEGPIRAAT
- forum gebruiker
- Berichten: 756
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005, 00:17
- Locatie: Kartonnen doos onder de brug. Tussen kliko 123 en 127 in.
Umz die zaak die ik in mijn vorige post gaf heeft ook 2ehands maare dit wisseld heel snel dus daarom zetten ze het niet op de site en moet je eens langskomen. Dit moet je zowieso want 2ehandse heeft benzine ingezeten en mogen ze dus niet versturen.
En ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag van 2 posts terug
En ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag van 2 posts terug
History:
- Zelfbouw 911 met dubbele seatpipe[SOLD]
- Stuk of 20 Lucky 7's & Pitbikes[SOLD]
- Zelfbouw Athena 911[SOLD]
- Polini 4.2 PK Scooterino[SOLD]
- Polini 910 GP Steel [SOLD]
- Uber Porno 911 Zelfbouw [SOLD]
- Zelfbouw 911 met dubbele seatpipe[SOLD]
- Stuk of 20 Lucky 7's & Pitbikes[SOLD]
- Zelfbouw Athena 911[SOLD]
- Polini 4.2 PK Scooterino[SOLD]
- Polini 910 GP Steel [SOLD]
- Uber Porno 911 Zelfbouw [SOLD]
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
Hoi,
Ik wil niet heel flauw doen
maar als ik het goed begrijp moet je aan de uitgang van de cilinder , alleen aan de uitlaatkant bij de uitlaat dus dat vierkant rond fresen.
Maar dan heb je als je goed nadenkt nog geen verbetering , want aan de binnenkant van de cilinder is dit dan nog vierkant .
het lijkt me inderdaad ook dat je dit volledig moet uitfresen , zo deed ik dit bij mijn normale brommers meestal zodat dit allemaal groter werd , maar net minder dan een halve mm groter als mijn uitlaat .
daar trok en reed hij wel iets beter van maar niet dat je het erg goed voelt zonder iets te tunen waar je ook voor betaald.(snelle onderdelen)
Ik kan het verkeert begrijpen ??!
en met die gasnaald omhoog zetten , moet je zekers de caburateur opnieuw afstellen anders loopt iet niet beter , heb ik gemerkt.
Groetjes
Ik wil niet heel flauw doen
maar als ik het goed begrijp moet je aan de uitgang van de cilinder , alleen aan de uitlaatkant bij de uitlaat dus dat vierkant rond fresen.
Maar dan heb je als je goed nadenkt nog geen verbetering , want aan de binnenkant van de cilinder is dit dan nog vierkant .
het lijkt me inderdaad ook dat je dit volledig moet uitfresen , zo deed ik dit bij mijn normale brommers meestal zodat dit allemaal groter werd , maar net minder dan een halve mm groter als mijn uitlaat .
daar trok en reed hij wel iets beter van maar niet dat je het erg goed voelt zonder iets te tunen waar je ook voor betaald.(snelle onderdelen)
Ik kan het verkeert begrijpen ??!
en met die gasnaald omhoog zetten , moet je zekers de caburateur opnieuw afstellen anders loopt iet niet beter , heb ik gemerkt.
Groetjes
sorry gaat me er mee eens bemoeien ik heb nu net ff het hele topic doorgelezen en zie dingetjes waar ik een mening op heb , als je nu al zoiets heb van zijn mening hoef ik niet te horen lees het dan niet . sorry wil geen lamme kritiek op me eigen mening al te veel ervaring mee gehad
maar ok blijkbaar heb een sendai een rechthoekige uitlaatpoort die kleiner is dan de diameter van de uitlaat wat idd nadelig zoals mensen al zeiden kan je dat idd oplossen door het bij te werken
der is geen beste uitlaatpoort !! ook al rijden ze ermee in weet ik veel klasse ik heb zelf goede ervaring met ovaal+fluiters (dan wel niet op een minibike maar komt op het zelfde neer) vlinderpoort is ook heel goed en valt zeer goed te tunen , zijn nog wel meer uitlaatpoortsoorten maar dit zijn de 2 bekendste
hier boven mij zegt iemand dat je de uitlaatpoort dezelfde vorm als de uitlaat (flens) moet geven min 1 mm verschil ........ aha...... of dat gaat werken is ook maar toeval nergens is mij geleerd dat je ff de dremel er moet inhakken en op maat maken ... ik zou gewoon de poorten bewerken en dus afwerken en de uit laatpoort in zoverre ori laten ,als je hem wil tunen zou ik dit overlaten aan iemand anders die de kennis ervan heeft hoe dit GOED moet , ook al raad ik je dat af aangezien de verhalen van afbrekende remklauwen en uit elkaar schuddende frames ik denk niet dat ze daar echt op zijn berekend , ligt er dan wel aan hoe ver je wil gaan natuurlijk lijkt me sterk dat 10/15 kmpu boven op de fabrieks snelheid veel is om je zorgen over te maken.
hoop dat dit een soort van nuttige info was ook al zie ik dit meer als me mening maar ja kijk maar wat je er van vindt
ik ben trouwens nieuw hier en ben van plan om een Vracer te kopen puur voor de lol heb hier tunings plannen voor , wel gewoon straat woonverkeer tuning zodat ik het een beetje slijtagevast houd allemaal
jullie horen nog wel van me
maar ok blijkbaar heb een sendai een rechthoekige uitlaatpoort die kleiner is dan de diameter van de uitlaat wat idd nadelig zoals mensen al zeiden kan je dat idd oplossen door het bij te werken
der is geen beste uitlaatpoort !! ook al rijden ze ermee in weet ik veel klasse ik heb zelf goede ervaring met ovaal+fluiters (dan wel niet op een minibike maar komt op het zelfde neer) vlinderpoort is ook heel goed en valt zeer goed te tunen , zijn nog wel meer uitlaatpoortsoorten maar dit zijn de 2 bekendste
hier boven mij zegt iemand dat je de uitlaatpoort dezelfde vorm als de uitlaat (flens) moet geven min 1 mm verschil ........ aha...... of dat gaat werken is ook maar toeval nergens is mij geleerd dat je ff de dremel er moet inhakken en op maat maken ... ik zou gewoon de poorten bewerken en dus afwerken en de uit laatpoort in zoverre ori laten ,als je hem wil tunen zou ik dit overlaten aan iemand anders die de kennis ervan heeft hoe dit GOED moet , ook al raad ik je dat af aangezien de verhalen van afbrekende remklauwen en uit elkaar schuddende frames ik denk niet dat ze daar echt op zijn berekend , ligt er dan wel aan hoe ver je wil gaan natuurlijk lijkt me sterk dat 10/15 kmpu boven op de fabrieks snelheid veel is om je zorgen over te maken.
hoop dat dit een soort van nuttige info was ook al zie ik dit meer als me mening maar ja kijk maar wat je er van vindt
ik ben trouwens nieuw hier en ben van plan om een Vracer te kopen puur voor de lol heb hier tunings plannen voor , wel gewoon straat woonverkeer tuning zodat ik het een beetje slijtagevast houd allemaal
jullie horen nog wel van me
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
Laat ik hierbij alle discussies over het nadeel van het fresen van de uitlaat me beëndigen, ik heb het zelf ondervonden, Zelf gefreest, en zelf uitgetest, Ik frees niet de hele uitlaat rond of anders, Maar alleen de plek waar alles op elkaar aansluit, Dit is om de flow te verbeteren en het werkt veel beter, voegt ong 5 kmpu aan je topspeed toe, Trouwens, welkom op het forumMitchell schreef:sorry gaat me er mee eens bemoeien ik heb nu net ff het hele topic doorgelezen en zie dingetjes waar ik een mening op heb , als je nu al zoiets heb van zijn mening hoef ik niet te horen lees het dan niet . sorry wil geen lamme kritiek op me eigen mening al te veel ervaring mee gehad
maar ok blijkbaar heb een sendai een rechthoekige uitlaatpoort die kleiner is dan de diameter van de uitlaat wat idd nadelig zoals mensen al zeiden kan je dat idd oplossen door het bij te werken
der is geen beste uitlaatpoort !! ook al rijden ze ermee in weet ik veel klasse ik heb zelf goede ervaring met ovaal+fluiters (dan wel niet op een minibike maar komt op het zelfde neer) vlinderpoort is ook heel goed en valt zeer goed te tunen , zijn nog wel meer uitlaatpoortsoorten maar dit zijn de 2 bekendste
hier boven mij zegt iemand dat je de uitlaatpoort dezelfde vorm als de uitlaat (flens) moet geven min 1 mm verschil ........ aha...... of dat gaat werken is ook maar toeval nergens is mij geleerd dat je ff de dremel er moet inhakken en op maat maken ... ik zou gewoon de poorten bewerken en dus afwerken en de uit laatpoort in zoverre ori laten ,als je hem wil tunen zou ik dit overlaten aan iemand anders die de kennis ervan heeft hoe dit GOED moet , ook al raad ik je dat af aangezien de verhalen van afbrekende remklauwen en uit elkaar schuddende frames ik denk niet dat ze daar echt op zijn berekend , ligt er dan wel aan hoe ver je wil gaan natuurlijk lijkt me sterk dat 10/15 kmpu boven op de fabrieks snelheid veel is om je zorgen over te maken.
hoop dat dit een soort van nuttige info was ook al zie ik dit meer als me mening maar ja kijk maar wat je er van vindt
ik ben trouwens nieuw hier en ben van plan om een Vracer te kopen puur voor de lol heb hier tunings plannen voor , wel gewoon straat woonverkeer tuning zodat ik het een beetje slijtagevast houd allemaal
jullie horen nog wel van me
Jah zo is het.
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
ok zal'k doen, alleen 1 probleem, nogal slechte digitale camera, Ik zal beide eens doen, Dan laat ik de foto door iemes anders maken, Alleen is het een dichte cilinder dus word het een beetje prutsen met het licht Hij staat er denk ik ong in het weekend opMitchell schreef:bedankt carlos trouwens wat jij zei geef ik je ook gelijk in weet niet of je me verkeerd begreep
alleen zou iemand ooit een poortmap kunnen maken of ze cil eraf halen van een luchtgekoeld bamiblokje zoals op een v racer en de sendai's , en dan een foto maken ??
Jah zo is het.
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
Hey, ik had nog ff een vraagje en stel hem maar in dit topic. Ik heb een powerfilter en als ik hem erop zet dan loopt hij niet erg goed, dit komt omdat hij meer benzine moet hebben (lijkt mij logisch). Maar kan ik nu gewoon het ringetje op de gasnaal lager zetten zodat hij meer benzine krijg of moet ik ook een andere sproeier? Alvast bedankt!