Bike tijdje niet gebruikt en wil zeer moeizaam starten....
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Bike tijdje niet gebruikt en wil zeer moeizaam starten....
Ben echt bekaf van dat trekken aan die starter van mijn sendai. Zou het kunnen komen dat ie lang niet gebruikt is en in een (koude) schuur staat ?
Uiteindelijk is het gelukt met choke open en bijna vol gas open...
heeft iemand een oplossing voor de volgende keer of wat doe ik fout ???
Uiteindelijk is het gelukt met choke open en bijna vol gas open...
heeft iemand een oplossing voor de volgende keer of wat doe ik fout ???
Re: Bike tijdje niet gebruikt en wil zeer moeizaam starten..
Dat moet je mischien meteen doen, je hebt hem waarschijnlijk met de 1e paar keer verzopen.evertjan schreef:Uiteindelijk is het gelukt met choke open en bijna vol gas open...

- üntiej#21
- forum gebruiker
- Contacteer:
Choke open en GEEN gas geven vind ik veel beter
Als ding goed is afgesteld moettie met de choke erop goed kunnen startten
Als je volgas gaat geven wordt het boeltje nat (bougie)
Startie helemaal ni meer
Als ding goed is afgesteld moettie met de choke erop goed kunnen startten
Als je volgas gaat geven wordt het boeltje nat (bougie)
Startie helemaal ni meer
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- wimgrob
- forum gebruiker
slecht starten
Spuit gewoon wat Dampstart (een soort ether) in je luchtfilter, dan loopt hij in 1 keer.
Dampstart kan je bij de automaterialenzaken kopen.
Walter kampioen 2009 SBO pitbike -10pk klasse, 2010 rijden we pitbike open !!!
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Contacteer:
Re: slecht starten
Remreiniger of Carb-Cleaner ontbrand ook erg goed, dus snel starten als die et wat moeilijk heeftwimgrob schreef:Spuit gewoon wat Dampstart (een soort ether) in je luchtfilter, dan loopt hij in 1 keer.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
Re: slecht starten
Dampstart? Whihiaha wat een coole naamwimgrob schreef:Spuit gewoon wat Dampstart (een soort ether) in je luchtfilter, dan loopt hij in 1 keer.

Jah zo is het.
Eitje
Hi,
Als een standaard 47cc bike niet goed start moet je gewoon je gasnaaldje een tandje verzetten. Veertje omlaag is naaldje omhoog, dan krijgt ie net wat meer benzine tijdens het starten. De startvolgorde is alsvolgt:
1. benzine kraan open (pas he, mengsmering raakt vrij snel zijn kracht kwijt, zeker als je 1:25 smeert. Nooit in je tank laten zitten, in ieder geval nooit langer als een maand).
2. Choke er vol op.
3. Volgas geven en en houden 3x trekken.
4. Gas los en in 1 rukkie lopen, als die dat niet doet dan staat je gasnaald niet goed! Ik heb er letterlijk al honderden aangetrokken en iederen die me kent weet dat ik ze altijd aankrijg...
Gr Peter
V-Racer Nederland
Als een standaard 47cc bike niet goed start moet je gewoon je gasnaaldje een tandje verzetten. Veertje omlaag is naaldje omhoog, dan krijgt ie net wat meer benzine tijdens het starten. De startvolgorde is alsvolgt:
1. benzine kraan open (pas he, mengsmering raakt vrij snel zijn kracht kwijt, zeker als je 1:25 smeert. Nooit in je tank laten zitten, in ieder geval nooit langer als een maand).
2. Choke er vol op.
4. Gas los en in 1 rukkie lopen, als die dat niet doet dan staat je gasnaald niet goed! Ik heb er letterlijk al honderden aangetrokken en iederen die me kent weet dat ik ze altijd aankrijg...
Gr Peter
V-Racer Nederland
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Contacteer:
Re: Eitje
en hoe doe ik dat dan met dat gasnaaldje ????V-Racer schreef:Hi,
2. Choke er vol op.
Gr Peter
V-Racer Nederland