Chineesje trilt erg
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Chineesje trilt erg
Goed, ben gister en vandaag even wezen sleutelen.. ketting zat te strak, dus dat heb ik even gefixed. Ook meteen maar even gesmeerd.
Maar goed, wat het probleem dus is: ik merkte altijd al dat hij wat vibreerde, als ik een halfuurtje erop zit slapen mijn kont en mijn voeten namelijk van het getril (zo voelt het tenminste, en nee het komt niet van de houding).
Nu heb ik het volle kuipwerk weer gemonteerd, de kappen dus, en merk ik dat het dermate trilt dat het niet echt lekker rijden is.. Vooral de uitstekende stukken onder de steppies en de onderkant vibreren erg (van de kappen).
Ik merkte op dat de onderkant van de kap de steppies raakte, dus dat heb ik gefixed door de neus wat hoger te zetten. Nu raakt niks meer de kappen, maar het trilt nog steeds
Iemand een idee wat het kan zijn? Ik heb de rubbers wel tussen de kappen en het frame zitten en stationair loopt hij goed.
edit: net even weer gestart, ziet er gewoon naar uit dat het motortje zelf de trillingen voortbrengt door de rest van de mini.. maar 'vroegah' was het niet zo erg, en dan trilde de kappen gewoon niet. Maar dat de motor wat trilt lijkt me normaal.. dus tja, ik weet het niet
Maar goed, wat het probleem dus is: ik merkte altijd al dat hij wat vibreerde, als ik een halfuurtje erop zit slapen mijn kont en mijn voeten namelijk van het getril (zo voelt het tenminste, en nee het komt niet van de houding).
Nu heb ik het volle kuipwerk weer gemonteerd, de kappen dus, en merk ik dat het dermate trilt dat het niet echt lekker rijden is.. Vooral de uitstekende stukken onder de steppies en de onderkant vibreren erg (van de kappen).
Ik merkte op dat de onderkant van de kap de steppies raakte, dus dat heb ik gefixed door de neus wat hoger te zetten. Nu raakt niks meer de kappen, maar het trilt nog steeds
Iemand een idee wat het kan zijn? Ik heb de rubbers wel tussen de kappen en het frame zitten en stationair loopt hij goed.
edit: net even weer gestart, ziet er gewoon naar uit dat het motortje zelf de trillingen voortbrengt door de rest van de mini.. maar 'vroegah' was het niet zo erg, en dan trilde de kappen gewoon niet. Maar dat de motor wat trilt lijkt me normaal.. dus tja, ik weet het niet
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
Re: Chineesje trilt erg
Heeftie van mij nu ook, Alleen als ik echt hoog in de toeren kom (mede mogenlijk gemaakt door v-com's rocket key ) Daarom heb ik de kappen er ook maar afgehaald, er zit geen spelling op de lagers dus betekent dat, alweer een probleempje van de bamivreters, Ze hebben niet echt geweldig gebalanceert Haha srry goede buiFulcrum schreef:Goed, ben gister en vandaag even wezen sleutelen.. ketting zat te strak, dus dat heb ik even gefixed. Ook meteen maar even gesmeerd.
Jah zo is het.
Ok ik heb alles eens goed bekeken en ik heb het probleem gevonden:
Er schijnt een stukkie afgebroken te zijn waar 1 van de 2 schroeven het motorblokje vasthoud via het frame, stukje van de motorsteun dus.
Ook al is het een chineesje, dit lijkt me niet echt normaal.. zal binnenkort dus maar even bij de verkoper langs
Er schijnt een stukkie afgebroken te zijn waar 1 van de 2 schroeven het motorblokje vasthoud via het frame, stukje van de motorsteun dus.
Ook al is het een chineesje, dit lijkt me niet echt normaal.. zal binnenkort dus maar even bij de verkoper langs
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
hmmm laat ik dit ook maar snel chekkenFulcrum schreef:Ok ik heb alles eens goed bekeken en ik heb het probleem gevonden:
Jah zo is het.
- Richard D
- forum gebruiker
- Contacteer:
komt dit niet doordat je een keer gevallen bent. (las ik ergens op t forum)Fulcrum schreef:Ok ik heb alles eens goed bekeken en ik heb het probleem gevonden:
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Richard D schreef:komt dit niet doordat je een keer gevallen bent. (las ik ergens op t forum)Fulcrum schreef:Ok ik heb alles eens goed bekeken en ik heb het probleem gevonden:
Zou kunnen ja.. ben idd 1 keer goed op mijn bek gegaan op de kartbaan. Alleen ik kan me niet herrinneren dat ik het getril direct duidelijk opmerkte na dat weekendje, wat ik dan toch vreemd vind...
Merk het eigenlijk pas sinds kort, maar mijn bike heeft verder nooit meer een klap hoeven ontvangen
trillingen
je moet ook regelmatig alle boutjes en moertjes natrekken want loopt allemaal los . ik heb dat ook gehad met zo,n bike , elke keer liepen de boutjes van het motorblokje los , en dan lijkt het wel een telefoon met tril functie als je er op rijdt
Re: trillingen
Bij mij valt het mee, ze zitten bijna allemaal nog goed vast na veel rijdenhanske schreef:je moet ook regelmatig alle boutjes en moertjes natrekken want loopt allemaal los . ik heb dat ook gehad met zo,n bike , elke keer liepen de boutjes van het motorblokje los , en dan lijkt het wel een telefoon met tril functie als je er op rijdt
deed het pijn?Zou kunnen ja.. ben idd 1 keer goed op mijn bek gegaan op de kartbaan. Alleen ik kan me niet herrinneren dat ik het getril direct duidelijk opmerkte na dat weekendje, wat ik dan toch vreemd vind...
Merk het eigenlijk pas sinds kort, maar mijn bike heeft verder nooit meer een klap hoeven ontvangen
Denk dat je geen antwoord op je vraag gaat krijgen, aangezien dit tpoic al meer dan een jaar oud is!!!Bigship schreef:deed het pijn?Zou kunnen ja.. ben idd 1 keer goed op mijn bek gegaan op de kartbaan. Alleen ik kan me niet herrinneren dat ik het getril direct duidelijk opmerkte na dat weekendje, wat ik dan toch vreemd vind...
iddAngelEyes schreef:Denk dat je geen antwoord op je vraag gaat krijgen, aangezien dit tpoic al meer dan een jaar oud is!!!Bigship schreef:deed het pijn?Zou kunnen ja.. ben idd 1 keer goed op mijn bek gegaan op de kartbaan. Alleen ik kan me niet herrinneren dat ik het getril direct duidelijk opmerkte na dat weekendje, wat ik dan toch vreemd vind...
hij stond boven aan toen op het forum dus ik postde dr gewoon